Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 september 2008, 22:33
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Hallo allemaal!

Ik wil als ICT trainer gaan freelancen! Om te beginnen ben ik bezig met een flash site...en zou graag jullie advies willen over het volgende...

Het voordeel van een flash site is dat het er mooi uit ziet, het nadeel is dat ik nu gebonden zitten aan standaard 5 knoppen. Dit is een keuze die ik gemaakt heb....

Het gaat om 5 vaste buttons, te weten:

1. home
2. over mij
3. diensten
4. contact
5. partners

De buttons kan ik niet aanpassen maar de teksten wel. T.a.v. de eerste vier geen problemen! perfect...

T.a.v. button 5 ben ik onzeker. Is het verstandig als je begint om een partners site te hebben terwijl je nog geen partners hebt, je zou iets kunnen doen van: jou logo hier? Wat ik ook zou kunnen doen is i.p.v. een partners site een blog site. Op deze site zou je informatie kunnen zetten zoals: dag 1 - ingeschreven KvK, dag 2 - acquisitie-gesprek gehouden...etc etc...of zijn er misschien nog andere creatieve ideeën?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2008, 15:04
mimamaartje's schermafbeelding
mimamaartje mimamaartje is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 30 januari 2006
Berichten: 153
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Hoi Bas,

Wat voor partners moeten dat worden? Andere freelancers waar je mee samenwerkt of bedoel je iets van opdrachtgevers/referenties?

Je kunt ook een kopje Links doen. (jouwwwww link hier? )

Als je een blog wilt bijhouden heeft het alleen maar nut als je het echt leuk vindt om te schrijven en het regelmatig gaat bijhouden.

Bovendien is het belangrijk om eerst te bedenken wie je wilt gaan aanspreken met je site: opdrachtgevers/klanten, deelnemers van je trainingen, andere freelancers. Een blog over je start als freelancer kan een wat minder professionele uitstraling geven naar je klanten toe.

Groeten,
Maartje
__________________
Maartje

www.maartjetraint.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2008, 18:16
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Het zouden idd klanten worden. Maar links is een heel goed alternatief!!!!

Geen goed idee dus om de avonturen van een startende freelancer er op te zetten....kan me eigenlijk wel iets bij voorstellen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 september 2008, 19:21
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mimamaartje Bekijk bericht
Als je een blog wilt bijhouden heeft het alleen maar nut als je het echt leuk vindt om te schrijven en het regelmatig gaat bijhouden.
Bij veel bloggers is het de vraag waarom ze zo veel bloggen. Los daarvan roept het bij sommige bloggers de vraag op hoeveel tijd ze eigenlijk over hebben. Belangrijk is natuurlijk of het iets toevoegt aan je propositie: geef je bloggerelateerde trainingen?

Op een zakelijke site (primair je uithangbord cq visitekaartje) kan een ICT-trainer naar mijn idee zich niet heel veel risico's veroorloven. Ik zou een ICT-trainer beoordelen op "vertrouwenwekkendheid". De trainer die ik inhuur, moet professioneel over komen. Moet hoofd- en bijzaken kunnen onderscheiden, moet duidelijk kunnen maken welke kennis en vaardigheden hij in de aanbieding heeft. Bloggen is daar wat mij betreft geen onderdeel van, net als belevenissen van een starter. Ik zie liever een lijstje met referenties.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 6 november 2008, 13:08
webdesigndirect webdesigndirect is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 november 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Ik zou zeker geen "jouw logo hier" knop maken, dat staat erg onprofessioneel naar mijn mening. Wellicht iets van referenties, bestaande en/of oude klanten of je nodigt ondernemingen uit als partner.

Flash heeft trouwens meedere nadelen. Zo heeft niet iedereen de plugin, kunnen mobiele apparaten er nauwelijks mee overweg en kunnen zoekmachines Flash (over het algemeen) zeer slecht indexeren. Sites die geheel uit Flash zijn opgebouwd staan om die rede dan ook zelden bovenaan. De combi's tussen Flash en HTML kan het uitstekend doen, afhankelijk van een aantal (technische) factoren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 november 2008, 15:23
niels_scheide niels_scheide is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2008
Berichten: 33
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Bekijk bericht
Hallo allemaal!

Ik wil als ICT trainer gaan freelancen! Om te beginnen ben ik bezig met een flash site...en zou graag jullie advies willen over het volgende...

Het voordeel van een flash site is dat het er mooi uit ziet, het nadeel is dat ik nu gebonden zitten aan standaard 5 knoppen. Dit is een keuze die ik gemaakt heb....

Het gaat om 5 vaste buttons, te weten:

1. home
2. over mij
3. diensten
4. contact
5. partners

De buttons kan ik niet aanpassen maar de teksten wel. T.a.v. de eerste vier geen problemen! perfect...

T.a.v. button 5 ben ik onzeker. Is het verstandig als je begint om een partners site te hebben terwijl je nog geen partners hebt, je zou iets kunnen doen van: jou logo hier? Wat ik ook zou kunnen doen is i.p.v. een partners site een blog site. Op deze site zou je informatie kunnen zetten zoals: dag 1 - ingeschreven KvK, dag 2 - acquisitie-gesprek gehouden...etc etc...of zijn er misschien nog andere creatieve ideeën?
Ik snap niet goed waarom je maar 5 buttons kan gebruiken? of wil je je verhaal in vijf kopjes vertellen????
Met citaat reageren
  #7  
Oud 6 november 2008, 17:18
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Wat een flitsend verhaal. Muziek, beeld, teksten, effecten - mijn arme Dell sloeg nog net niet op hol.
Dat je bij 'contact' stelt dat diensten pas vanaf januari 2009 afgenomen kunnen worden en in beginsel alleen maandag en dinsdag komt op mij niet zo sterk over. Heb je ook een antwoord op de vraag van die ene prospect wanneer je fulltime beschikbaar bent?

Je site is in ieder geval opvallend - en eenvoudig van structuur. Dat is op zich een goede prestatie. Ik vind het flashverhaal geen probleem. Ik zou wel 'links' zsm vervangen door relevante informatie over je klanten of desnoods tien tips voor slim office gebruik. Die links zeggen me niets.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #8  
Oud 6 november 2008, 19:17
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Ha Erix,

Dank voor je feedback! Over de pagina's 'links' en 'contact' heb ik zelf ook een minder sterk gevoel. Ik zal eens kijken of wat met je tips kan doen..dank...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 6 november 2008, 19:30
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Bas, waarom puur voor flash gaan?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 7 november 2008, 09:06
Bas Bas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2008
Berichten: 45
Standaard Re: Starten als freelancer, wat wel en niet op website

Het ging me in eerste instantie om een visite-kaartje. M.i. komt dit het beste tot zijn recht in flash...

Mochten ik behoefte hebben aan dynamische site dan ben ik voornemens om t.z.t. over te stappen naar Joomla of e.d....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10
Inschrijven KvK en beginnen als freelancer voor een enkele opdracht? AlwinK Freelancepraktijk starten 2 11 augustus 2008 10:33
Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK? Topclass-studente Freelancepraktijk starten 7 6 februari 2008 12:23
Wel of niet als freelancer rykmarco Al die andere praktische dingen 2 4 november 2007 20:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon