Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 oktober 2010, 00:38
vinci vinci is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2010
Berichten: 1
Standaard TV kopen voor mijn werk en privé

Als freelance videoproducer/editor heb ik momenteel een groot manko en dat is dat ik nog steeds niet over een flatscreen beschik.
Toch moet ik mijn kennis van dergelijke schermen bijwerken en bovendien moet ik producties op een plasme of lcd kunnen testen. Daarnaast wil ik ook eventuele 3D mogelijkheden verkennenen.

Mijn vraag is: Ik wil dus een TV uit professioneel oogpunt kopen, maar deze zal wel in de huiskamer moeten komen te staan, hoofdzakelijk omdat mijn werkkamer te klein is.
Kan ik onder deze omstandigheden de investering via mijn bedrijf doen of ga ik hier onmiddelijk ruzie met de belastingen mee krijgen?

Hierbij zal ik niet de heilige spelen en de TV dus ook prive gebruikt gaan worden. (Ik kan prive echter prima zonder flatscreen, maar kwa bedrijf kan ik het niet meer maken zolangzamerhand.)

alvast dank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 november 2010, 12:41
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 146
Standaard

Tja, dit soort dingen zijn altijd lastig. Plaats je een TV in je kantoor dan is er redelijkerwijs te zeggen dat deze ook zakelijk gebruikt wordt.

Heb je een minder groot bedrijfje met weinig omzet en je koopt een TV zakelijk en zet het in de woonkamer dan zou ik als belastinginspecteur ook m'n twijfels hebben.

De kans dat je überhaupt een controle krijgt is zeer klein, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je duidelijk bewijs hebt dat je de TV vooral zakelijk gebruikt. Je bespaar hierdoor namelijk wel e.e.a. (omzetbelasting kan je terugvragen, maar door de investeringsaftrek (bij tv duurder dan 450) heb je ook nog voordelen in de IB) dus als de BD langs komt en het er niet mee eens is, is het niet een kwestie van oh dan betaal ik het verschil even terug.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belasting, televisie, aftrekbare kosten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tijdelijk wat geld van prive naar zakelijk, Tom Administratie 5 23 december 2009 20:47
Inkomstenbelasting Auto én motor: 1 privé, 1 zakelijk? Ralph lance Belasting 13 18 oktober 2009 19:10
Inkomstenbelasting Auto zakelijk of privé? kylian Belasting 3 25 augustus 2009 22:57
Kosten vliegticket gedeeltelijk zakelijk en gedeeltelijk privé? Sebastiaan... Administratie 2 13 juli 2009 10:39
Auto kopen als promotiemiddel VakantiehuizenVergelijker Al die andere praktische dingen 3 24 januari 2009 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon