Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 februari 2011, 09:20
klusser klusser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 44
Standaard Huwelijkse voorwaarden of gemeenschap van goederen?

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort trouwen.
Nu vragen wij ons af of het (gezien mijn eigen bedrijf) verstandig is om op huwelijkse voorwaarden te trouwen of dat we "gewoon" in gemeenschap van goederen trouwen.
Wat zijn jullie ideeen en ervaringen?

Gr. Remo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 februari 2011, 08:52
Liselot Liselot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2010
Berichten: 33
Standaard

Hoi Remo,

Ik ben in gemeenschap van goederen getrouwd en had hier achteraf gezien misschien wat langer over na moeten denken. Al is het met mijn beroep (psycholoog) wat minder risicovol, aangezien ik niet snel te maken krijg met schuldeisers en grote investeringen.
Er is best veel info te vinden op internet over de voor- en nadelen van huwelijkse voorwaarden. Je kunt je ook een keer laten voorlichten door een notaris, dan weet je zeker wat handig is in jullie situatie.

Meestal zeggen "ze": heb je een eigen bedrijf en wil je niet dat jullie 'samen ten onder gaan' (want als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd, dan kunnen ze alles ook op je vrouw verhalen) als het bedrijf failliet gaat, trouw dan op huwelijkse voorwaarden.

groetjes,
Liselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 maart 2011, 21:47
klusser klusser is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2010
Berichten: 44
Standaard

Hallo Liselot,

Wij zijn gisteren bij de notaris geweest en deze zag, ondanks het forse tarief voor het opmaken van huwelijkse voorwaarden, geen reden voor ons om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen.

Wij trouwen dus "gewoon" in gemeenschap.


Bedankt voor je antwoord!

Gr. Remo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Klanten opbouw miqq Freelancepraktijk starten 12 11 februari 2016 07:54
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Huwelijkse voorwaarden ja of nee tepami Al die andere praktische dingen 6 19 augustus 2008 22:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon