Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 februari 2008, 12:17
Topclass-studente Topclass-studente is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 3
Standaard Als student-freelancer wel of niet inschrijven KvK?

Hallo allemaal!!!

Wie kan mij helpen bij de volgende vraag?

moet ik mij als student-freelancer wel of niet inschrijven bij de KvK?

Ik ben een HBO studente sales en marketing en wil op freelance basis geld bijverdienen en werkervaring opdoen. Ik heb niet de ambitie om een eigen bedrijf te starten, maar ik wil puur op deze manier ervaring opdoen binnen de sales/marketing.

Ik heb de KvK al gebeld en die zei dat ik per se ingeschreven moest staan in het handelsregister, maar dat ik voor de belastingdienst niet aangemerkt wordt als ondernemer omdat je voor de BD pas ondernemer bent als je minimaal 1225 uur in een jaar werkt. Wat is dan het probleem zou je denken?

Nou een probleem is er wel degelijk als beide organisaties wat anders zeggen. Ik heb nl. de BD gebeld en die zei, dat ik mij NIET per se in hoef te schrijven bij de KvK omdat ik gewoon een student ben die inkomsten geniet die behoren tot de ROW. en als ik mij WEL zou inschrijven bij de KvK dan zou ik dus op een andere manier belasting moeten afdragen ipv wat nu voor mij opgaat (ROW--> box 1). Als het aan mij ligt schrijf ik mij niet in bij de KvK, puur omdat ik niet de intentie en ambitie heb om op dit moment een bedrijf te starten.

Ik weet het niet in elk geval niet meer. Wie weet kan een student of iemand met degelijke kennis mij verder helpen?

Bvd,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 februari 2008, 16:21