Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Freelancepraktijk starten

Mededelingen

Freelancepraktijk starten De formele en praktische dingen die je allemaal moet regelen bij de start als freelancer. Aanmelden, kopen, inrichten, opzetten...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 juni 2011, 23:10
RVG RVG is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 juni 2011
Berichten: 1
Standaard ZZP-er worden wanneer je student bent

Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor het nemen van de tijd om mijn forumbericht door te lezen!

Ik zit met een boel vragen in mijn hoofd. Zit momenteel nog op school (Technische Bedrijfskunde HBO), maar als bijbaan werk ik bij een bedrijf dat onderhoud uitvoerd in verschillende fabrieken, technisch onderhoud dus. Ben nu ongeveer 3 jaar actief bij het bedrijf. In deze sector zijn ook veel ZZP- ers actief.
Allereerst, financieel gezien lijkt het me heel aantrekkelijk om als ZZP- er werkzaam te zijn. Daarnaast is het ook erg aansluitend bij mijn opleiding, denk dat je er ook veel van leert en het staat ook wel netjes op je CV lijkt me.
Alleen vraag ik me af of dit wel verstandig is om als scholier zijnde dit te ondernemen, belastingtechnisch, verzekeringen, inkomsten (de studiefinancering terug betalen bij overtreding van bepaalde inkomsten) etc. Zouden hier speciale regelingen voor bestaan?
Heeft iemand hier verdere ervaring mee?

Verder zit ik er mee dat ik nu relatief goedkoop ben voor mijn baas, en dat hij het natuurlijk best vindt dat ik bij hem in dienst blijf. Maar wanneer ik ZZP- er zou worden, wordt ik duurdere post en hoe zal een bedrijf hierop reageren?

Zoals te zien is, heb ik veel vragen, maar het lijkt me heel aantrekkelijk om verder te gaan als ZZP- er.

Ik zou het erg op prijs stellen wanneer iemand me hiermee kan helpen, of zijn ervaringen zou kunnen delen.

Mvg Ruud
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2011, 09:07
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

als je nu "in dienst" bent betaalt je baas ook ziektekosten etc. ga je als ZZP-er werken dan niet.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juni 2011, 10:41
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Er zijn een aantal eerdere discussies met vragen&antwoorden en ervaringen te vinden via het label freelance werken als student.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juni 2011, 16:33
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Als student kun je gewoon een bedrijf beginnen, en val je voor zover ik weet ook onder alle regelingen (dus ook de 1225 uur regel, waar je als student zijnde niet snel aan toe komt).

Met welke regelingen je verder te maken krijgt weet ik niet precies, maar je moet er wel rekening mee houden dat je als student zijnde maar een x bedrag per jaar mag bijverdienen om recht te houden op je studiefinanciering. Je OV valt hier ook onder, dus daar moet je wel even goed over na denken.

Misschien is het voordeliger om als student zijnde er gewoon los wat naast te verdienen.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
freelance werken als student

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon