Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 december 2009, 18:23
Jacqueline Jacqueline is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 3
Stuur een bericht via MSN naar Jacqueline
Standaard Nieuw bedrijf opstarten met iemand naast het hebben van een eenmanszaak

hoi!

ik lees al jaren mee op dit forum maar ben nu voor het eerst zelf online gegaan!

ik heb een vraag, waar ik zelf niet zo 1,2,3, uitkom..

Ik werk al jaren 4 dagen in de week voor een overheidsinstelling als kantoorslaaf in de veiligheid.Ben jaren geleden tijdens mn studie begonnen met een klein veiligheids-eenmanszaakje met (toen nog) 3 verschillende opdrachtgevers.
Ik schrijf met name ontruimingsplannen, maak ontruimingplattegronden, RI&E's en bedrijfsreglementen, en af en toe veiligheidsplannen voor de wat grotere festivals.
In de loop der jaren ongemerkt gegroeid en gegroeid...zelfs zo erg dat ik het alleen niet meer afkan. (vindt hobby's ook erg belangrijk).
Minder dagen werken bij vaste baan is geen optie (vindt ik niet erg want ik weet van mezelf dat als ik er 1 dag overheidswerk vanaf haal, ik die dag 18 uur ga werken met eigen bedrijf, is dus ook beetje zelfbescherming).

Nu het volgende, ik heb veel aanvragen uit het buiteland gehad om plattegronden te maken, en ben van plan een buitelandse tak op te zetten om plattegronden te maken.Nog een bedrijf op te starten dus,speciaal voor plattegronden.

Dit wil ik samen met een vriend van me doen.(zie het als hobby, we hebben beiden een vaste baan en ik nog een bedrijf ernaast), als V.O.F.