Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 juli 2006, 12:39
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Question Bovenaan bij Google?

Ik zoek eigenlijk iemand die ervoor kan zorgen dat mijn website vaker bovenaan bij Google verschijnt. Ik weet dat dit werkt met allerlei trefwoorden e.d. maar ik heb nu eenmaal niet zo'n grote website als Lancelots, waar honderden zo niet duizenden trefwoorden in kunnen worden verwerkt.

Weet iemand een andere manier? Ik zou graag wat advies krijgen, of iemand die mijn website bij woorden als redacteur, tekstschrijver, e.d. wat meer op de voorgrond kan zetten.
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juli 2006, 14:11
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2006
Berichten: 78
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Een goed boek hierover is Zoekmachinemarketing van Kees Jan Deelstra.

Links naar jouw site door sites met inhoudelijke overlap (sites over tekstschrijver, redacteur) schijnen erg belangrijk te zijn voor je positie. Sites die een hoge page rank hebben, leggen hierbij meer gewicht in de schaal. Als deze sites echter heel veel uitgaande links hebben (bijv. tekstschrijver.pagina ofzo), dan neemt het nut van die links weer af.

Volgens mij is het ook een kwestie van geduld, de factor tijd zit volgens mij ook in de formule. Ik merkte tenminste dat mijn site langzaam maar zeker klom, ook als er een tijdje geen inkomende links bij waren gekomen. Maar dit weet ik niet zeker. Ik geloof zelfs dat er een bepaalde randomness in de volgorde van de zoekresultaten zit ingebouwd. Je positie kan van week tot week behoorlijk heen en weer springen, schijnbaar onverklaarbaar.

Inmiddels ben ik weer terug bij af omdat mijn domeinnaam in andere handen is gevallen

groet,
Erik
__________________
Erik Weijers
www.erikweijers.nl
www.radix-tekst.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 juli 2006, 14:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Een van de belangrijkste factoren is dat je content maakt die ergens over gaat (en wel: gaat over trefwoorden waar je op wilt scoren) en dat je daardoor inkomende links krijgt van kwaliteits-sites over hetzelfde thema, liefst met de relevante trefwoorden.

Het probleem van veel dienstverleners is dat hun site zich wat dit betreft niet onderscheidt van de sites van duizenden collega's. Een puur commerciële site met alleen een aanbod van producten en diensten zal altijd moeite houden om hoog te komen bij zoekmachines.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 juli 2006, 19:43
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scribent
Inmiddels ben ik weer terug bij af omdat mijn domeinnaam in andere handen is gevallen
Wat is er gebeurd? Geen automatische incasso of op een andere manier niet op tijd betaald ? Of kan je domeinnaam zomaar in andere handen vallen?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2006, 19:47
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 267
Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene
Een van de belangrijkste factoren is dat je content maakt die ergens over gaat (en wel: gaat over trefwoorden waar je op wilt scoren) en dat je daardoor inkomende links krijgt van kwaliteits-sites over hetzelfde thema, liefst met de relevante trefwoorden.

Het probleem van veel dienstverleners is dat hun site zich wat dit betreft niet onderscheidt van de sites van duizenden collega's. Een puur commerciële site met alleen een aanbod van producten en diensten zal altijd moeite houden om hoog te komen bij zoekmachines.
Met andere woorden: met mijn website wordt het lastig om me omhoog te worstelen naar de bovenste regionen van Google, of niet Rene?

Valt er helemaal niets te doen of kunnen sommige zaken wel wat helpen?
__________________
Arts Media - online marketing
www.nielsarts.nl
www.artsmedia.nl
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2006, 20:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels Arts
Met andere woorden: met mijn website wordt het lastig om me omhoog te worstelen naar de bovenste regionen van Google, of niet Rene?

Valt er helemaal niets te doen of kunnen sommige zaken wel wat helpen?
Dat zeg ik, content maken die ergens over gaat en daarmee inkomende links aantrekken. En veel voor internetuitgevers werken die een linkje in hun colofon opnemen
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juli 2006, 07:24
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Een weblog beginnen en elke dag schrijven over je opdrachten, dingen die je doet, advies geven voor mensen die het allemaal zelf willen doen. Door dagelijks te werken aan je weblog (zeg 200 dagen) Heb je na een jaar al een website met 200 pagina's. Hiermee stijg je langzaam maar zeker naar de top zie bijvoorbeeld http://signsneversleep.typepad.com/signs_never_sleep/

Verder zijn er wel bedrijven die je kunt gebruiken om je te laten stijgen met bepaalde zoekwoorden. Bij mijn werkgever gebruik ik deze ook en het werkt! Kost wat maar dan heb je ook wat.
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 juli 2006, 13:29
Stefan Jager
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erno@ernohannink.nl
Een weblog beginnen en elke dag schrijven over je opdrachten, dingen die je doet, advies geven voor mensen die het allemaal zelf willen doen.
Ehmm... da's niet helemaal waar: Google gebruikt voor zijn rankings inderdaad de hoeveelheid links die ze tegenkomen naar jouw site, maar weblogs worden daar nauwelijks in meegenomen. De Google-Bombs van een tijdje terug zijn daar debet aan (forums zoals geenstijl en zo vroegen iedereen links te plaatsen zodat een bepaalde pagina naar boven kwam bij een bepaald zoekwoord. Sindsdien sluit Google forums en logs grotendeels uit).

Als je hoog wil komen in Google, is het belangrijk dat je:

1. In je HTML pagina's gebruik maakt van de Meta-Tags (Ilse heeft daar wel een aardige pagina over: http://webmaster.ilse.nl/jsp/webmaster.jsp#meta)

2. Er voor zorgt dat de meta-tags ook aansluiten op je inhoudt, en dat je inhoud goed bereikbaar is voor de bots die je site indezeren (geen frames helpt bijvoorbeeld)

3. Er voor kan zorgen dat "gerenommeerde" sites een link opnemen naar houw site.

Veel meer dan dat kun je tegenwoordig niet meer doen, gelukkig, want we krijgen nu tenminste redelijk relevante zoekresultaten terug.

HTH,
STefan
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 juli 2006, 13:58
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Bovenaan bij Google?

Voor een opdrachtgever (www.vets-net.com) werk ik samen met een webmarketingbureau, dat aangeeft dat je themapagina's achter je site kunt plaatsen die worden opgeroepen bij specifieke (gecombineerde) zoektermen.

Steeds meer webbezoekers zoeken bij Google etc niet met een, maar met meerdere termen gecombineerd. Die zoekterm-combinaties kan je kopen en ze leveren een hoge vermelding op in de ranking bij Google, met name wanneer je ook de inhoud van je site verrijkt (via de eerder genoemde themapagina's) met die termen.

Voor 20 woordcombinaties worden (in mijn situatie) enkele duizenden euor's per jaar betaald. M.a.w. dat is alleen haalbaar voor commerciele sites, die meer zijn dan een uithangbord.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aanmelden bij Belastingdienst Mark Freelancepraktijk starten 11 25 maart 2007 20:50
andere mensen betrekken bij freelance opdracht fabianv Al die andere praktische dingen 3 30 maart 2006 10:53
Aanmelden bij Belastingdienst JP (één) Al die andere praktische dingen 7 19 maart 2006 23:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon