Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 januari 2007, 12:14
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Tip: algemene voorwaarden gratis deponeren bij website

Je algemene voorwaarden kun je deponeren bij de KvK, tegen jaarlijkse kosten.
Het kan sinds nov 2006 GRATIS bij:

http://www.voorwaarden.net/

Wim



PS: heeft iemand hier al ervaring mee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 januari 2007, 12:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Het is mooi dat het kan, maar het is van nul en generlei waarde. Je kunt je voorwaarden ook gratis in een fles doen en die in de Noordzee gooien

Je moet voorwaarden "ter hand stellen", en in die gevallen waarin dat via een webpagina kan (bij online diensten e.d.), kun je dat net zo goed op je eigen site doen.

En wat de bewijsfunctie betreft zou ik niet weten waarom een rechter zo'n willekeurige site zou vertrouwen. Dat is nog wel even wat anders dan door de overheid ingestelde betrouwbare instellingen als de KvK en de rechtbank.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 januari 2007, 12:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Nog een aanvulling...

Het deponeren van algemene voorwaarden heeft een functie volgens artikel 234 lid b van het Burgerlijk Wetboek Boek 6:
"hetzij, indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, voor de totstandkoming van de overeenkomst aan de wederpartij heeft bekend gemaakt dat de voorwaarden bij hem ter inzage liggen of bij een door hem opgegeven Kamer van Koophandel en Fabrieken of een griffie van een gerecht zijn gedeponeerd, alsmede dat zij op verzoek zullen worden toegezonden,"
De plaatsen waar je je voorwaarden zinvol kunt deponeren worden hier dus limitatief benoemd en bovengenoemde website zit daar vooralsnog niet bij.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 januari 2007, 15:22
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Rene,

Bedankt voor deze informatie. Je hebt gelijk.

Wim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 januari 2007, 15:24
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Het is mooi dat het kan, maar het is van nul en generlei waarde. Je kunt je voorwaarden ook gratis in een fles doen en die in de Noordzee gooien
Te beoordelen aan het aantal lege flessen op het strand vinden de Algemene Voorwaarden Per Flessenpost gretig aftrek. Onderschat de economische en communicatieve waarde van flessenpost dus niet.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 8 januari 2007, 22:53
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Smile Re: TIP: algemene voorwaarden

Dat doe ik ook niet, maar maak er nog geen gebruik van. Komt denk ik, omdat ik ver van de Noordzee afwoon. Maar als ik een bedrijf in de kuststreek zou hebben, dan zou ik op mijn offerte zetten:
"Onze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd in de Noordzee (de groene fles)"

Wim
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 oktober 2007, 14:38
Dirkjan Dirkjan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2007
Berichten: 1
Thumbs up Re: TIP: algemene voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
En wat de bewijsfunctie betreft zou ik niet weten waarom een rechter zo'n willekeurige site zou vertrouwen. Dat is nog wel even wat anders dan door de overheid ingestelde betrouwbare instellingen als de KvK en de rechtbank.
Dat is een vertrouwen in de medemens. ;-)

Voorwaarden.net is niet opgericht als willekeurige website. Dat is het ook niet, want meer dan 300 bedrijven maken er inmiddels gebruik van. Je hebt gelijk dat er een wet bestaat die zegt dat enkel de KVK en rechtbank hiervoor mogelijk zijn. Die wet is opgericht toen er nog geen internet was. Vandaar dat er ook gesprekken zijn met justitie om te kijken naar mogelijkheden. Daarnaast bestaat er jurisprudentie. Dat zegt niets anders dan dat rechters niet altijd wetteksten letterlijk nemen, maar vooral kijken naar de bedoeling van wetteksten en die uitvoeren.

Je hoeft er niet aan mee te doen en KVK is momenteel nog steeds veiliger om te deponeren. Maar voor iedereen die innovatief ondernemen ondersteunt, en het aardig vind om een idee dat de kosten van de overheid (deponeren bij de KVK) wat kan reduceren, wil supporten:

Doe gewoon kosteloos mee en sluit je aan bij voorwaarden.net. Ben je niet zeker van de site? Doe dan en-en. Nog beter. Maar denk verder dan je neus lang is en wees niet te negatief als iemand met een goed idee wat wil proberen maar geef het een kans, of laat hem het proberen.

Het idee om kosteloos voorwaarden te deponeren, en 24/7 terug te kunnen zien is gewoon een goed idee. Ik sluit me erbij aan en maak er gebruik van.

Daarnaast mail ik nog steeds altijd mijn voorwaarden met elke offerte mee, maar dat zou ik ook doen als ik mijn voorwaarden gedeponeerd had bij de KVK. Dat veranderd er niets aan!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 4 oktober 2007, 18:35
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirkjan Bekijk bericht
Ik sluit me erbij aan en maak er gebruik van.
En je bent er geloof ik toevallig ook eigenaar van
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 9 oktober 2007, 10:45
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

Het deponeren van je voorwaarden bij de KvK is ook niet heel duur, ik geloof ongeveer €16,-. Ik zeg bewust "geloof", want toen ik mijn voorwaarden in maart 2007 heb gedeponeerd heb ik hiervan nooit een rekening gezien! Wellicht omdat ze digitaal doorgestuurd waren? Geen idee, wel goedkoop!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 oktober 2007, 12:32
Koen's schermafbeelding
Koen Koen is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 april 2007
Berichten: 71
Standaard Re: TIP: algemene voorwaarden

dat is altijd een leuke meevaller!

zo heb ik ook nog steeds niet betaald voor mijn domeinnaam, terwijl ik toch al meerdere mailtjes heb gestuurd van wanneer nou de rekening eens kwam. als ze maar niet mijn domein uit de lucht (of internetkabel) halen.
__________________
Dynamische, interactieve website nodig?

Rush Internetdiensten
Professioneel, persoonlijk en betaalbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
algemene voorwaarden


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35
Algemene Voorwaarden deponeren zonder inschrijving bij KvK Black Knight Al die andere praktische dingen 3 19 mei 2007 23:00
Ervaringen met algemene voorwaarden van Tekstnet? Karin Al die andere praktische dingen 6 17 oktober 2006 16:01
Algemene voorwaarden ontwerper fabianv Al die andere praktische dingen 2 14 april 2006 12:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon