Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 juni 2009, 14:37
hbwebdesign hbwebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar hbwebdesign Stuur een bericht via Skype™ naar hbwebdesign
Standaard commentaar op de pitch is welkom!

Hallo Lancelotgenoten,
Jezelf pitchen is niet eenvoudig, maar daar gaat ie dan!

Helen Bakker is sinds 1,5 jaar professioneel bezig met webdesign. Ooit gestart als hobby, maar door mond-tot-mond reclame begint mijn portfolio zich aardig uit te breiden. Ik design met plezier, besteed uit waar ik minder goed in ben (programmeren in o.a. php en javascript), en lever designs aan programmeurs die niet zo creatief zijn.
Tot begin dit jaar verdiende ik de hagelslag op mijn boterham als HR adviseur, en ik heb ontdekt dat mijn mensenkennis van grote waarde is als designer.

Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren en mijn netwerk te kunnen uitbreiden.

Laten we samen iets moois maken!

Mijn portfolio is te zien op www.hbwebdesign.nl

Hartelijke groet,
Helen Bakker
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 juni 2009, 15:01
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Smile Re: commentaar op de pitch is welkom!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbwebdesign Bekijk bericht
Hallo Lancelotgenoten,
Jezelf pitchen is niet eenvoudig, maar daar gaat ie dan!
Allereerst heel veel succes gewenst met je nieuwe bedrijf/toekomst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbwebdesign Bekijk bericht
Helen Bakker is sinds 1,5 jaar professioneel bezig met webdesign. Ooit gestart als hobby, maar door mond-tot-mond reclame begint mijn portfolio zich aardig uit te breiden. Ik design met plezier, besteed uit waar ik minder goed in ben (programmeren in o.a. php en javascript), en lever designs aan programmeurs die niet zo creatief zijn.
Tot begin dit jaar verdiende ik de hagelslag op mijn boterham als HR adviseur, en ik heb ontdekt dat mijn mensenkennis van grote waarde is als designer.
Is dit je pitch? Zo komt het niet over. Besteed liever kostbare spreektijd aan jouw specialiteiten en kennis.

Ik zou in je pitch ook niet in de 3e persoon enkelvoud over jezelf praten: dat klinkt zo onpersoonlijk. Begin je pitch gewoon met "Ik ben sinds 1,5 jaar professioneel bezig met..."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbwebdesign Bekijk bericht
Mijn portfolio is te zien op www.hbwebdesign.nl
Waarom is je hele website in Flash opgezet?Je huidige website had uitstekend gebouwd kunnen worden m.b.v. (X)HTML en Javascript.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 juni 2009, 15:41
hbwebdesign hbwebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar hbwebdesign Stuur een bericht via Skype™ naar hbwebdesign
Standaard Re: commentaar op de pitch is welkom!

Hallo Jakob,

Dank voor de feedback. Ik zal mijn pitch nader checken en aanpassen. De reden dat mijn website in Flash is gemaakt is dat, zoals ik al schreef, ik (nog) niet zo goed ben in de programmeertalen zoals javascript, en ik moet ook toegeven dat ik om de zoveel tijd mijn site aanpas en dan van andere technieken gebruik maak.

Jij hebt een hele duidelijke en informatieve site, ik kwam vanaf de link onder je bericht op een blanke pagina en kon de 'welkom' pagina niet aanklikken.

Groet
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 juni 2009, 16:24
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: commentaar op de pitch is welkom!

Hoi Helen,

Welkom hier en veel succes met je onderneming!

Flash voegt inderdaad totaal geen toegevoegde waarde aan je website toe. Had je dus beter in (x)HTML/CSS kunnen (laten) doen.

Wat me heel erg opvalt aan je portfolio is (en dit is niet lullig bedoelt) het kwaliteitsverschil tussen de verschillende items die erin staan.

Voor de rest niet zoveel bekeken want ik moet nu echt naar de winkel toe, is niks meer in huis en manlief heeft honger
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juni 2009, 16:46
Jakob Buis's schermafbeelding
Jakob Buis Jakob Buis is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2008
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar Jakob Buis Stuur een bericht via Skype™ naar Jakob Buis
Cool Re: commentaar op de pitch is welkom!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbwebdesign Bekijk bericht
De reden dat mijn website in Flash is gemaakt is dat, zoals ik al schreef, ik (nog) niet zo goed ben in de programmeertalen zoals javascript, en ik moet ook toegeven dat ik om de zoveel tijd mijn site aanpas en dan van andere technieken gebruik maak.
Klinkt als een goede aanpak doe ik zelf ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbwebdesign Bekijk bericht
Jij hebt een hele duidelijke en informatieve site, ik kwam vanaf de link onder je bericht op een blanke pagina en kon de 'welkom' pagina niet aanklikken.
Bedankt voor de tip! ga ik naar kijken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illutic Bekijk bericht
Wat me heel erg opvalt aan je portfolio is (en dit is niet lullig bedoelt) het kwaliteitsverschil tussen de verschillende items die erin staan.
Je hebt inderdaad wat beter en minder werk in je portfolio. De discussie of je ál je werk in je portfolio toont, is wel eens vaker gevoerd (voorbeeld). Ik kies er zelf voor om mijn beste werken (niet persé de mooiste; ik ben tenslotte programmeur) te laten zien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 juni 2009, 16:47
hbwebdesign hbwebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar hbwebdesign Stuur een bericht via Skype™ naar hbwebdesign
Standaard Re: commentaar op de pitch is welkom!

Dank voor je reactie! Mijn portfolio is zich nog aan het opbouwen, ik heb nu gewoon alles geplaatst dat ik ooit heb gemaakt. Misschien is een schifting wel handig idd. Ga ik aan werken.

De reacties op de flash site zijn redelijk wisselend. Ik houd um deze maand gewoon zo, en wellicht is het een idee om me verder in javascript te gaan bekwamen zodat ik de volgende in html/css ongeveer hetzelfde kan neerzetten.

Nogmaals dank, en eet smakelijk
__________________
Creativity requires the courage to let go of certainties - Erich Fromm
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 juni 2009, 16:51
hbwebdesign hbwebdesign is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Berichten: 6
Stuur een bericht via MSN naar hbwebdesign Stuur een bericht via Skype™ naar hbwebdesign
Standaard Re: commentaar op de pitch is welkom!

@Jakob: ik heb nog even gekeken of het aan mijn computer lag, maar op de laptop kreeg ik hetzelfde resultaat.

general:
Ik ben blij met de reacties en opbouwende kritiek hier. Ik heb me de laatste maanden best bij veel blogs/fora aangemeld, maar de meeste slapen, of zijn zo met zichzelf bezig dat de onderwerpen vaak verzanden in one-liners om elkaar 'af te breken'.
Dit forum doet tenminste echt iets voor freelancers en heeft onderwerpen die dermate nuttig zijn dat je er ook iets mee kan.

Super, en we houden elkaar gewoon lekker scherp!
__________________
Creativity requires the courage to let go of certainties - Erich Fromm
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even voorstellen Graag reactie op mijn pitch Heldere Zaken Marktplaats 0 3 april 2009 12:08
Elevator pitch van Myrax: graag feedback! Myrax Marktplaats 4 4 september 2007 09:57
Voorstellen en 1e pitch poging the1stfloor Marktplaats 5 18 juli 2007 16:55
Graag reacties op mijn pitch! Anneke Krakers Marktplaats 16 12 januari 2007 00:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon