Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2011, 21:12
Jeanjacq Jeanjacq is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2010
Berichten: 11
Standaard Aangiftes terugzien

Beste allemaal,

Eerder heb ik hier geschreven, en ik ben toen erg goed geholpen dus ik probeer het nu nog eens.

Onlangs heb ik mijn BTW aangifte over het tweede kwartaal gedaan. Als ik afga op mijn excelbestand heb ik 480 euro inkomsten (0%belasting) en 83 euro aan kosten. Volgens het bestand (dat ik hier heb gedownload) zou ik 13 euro terug moeten krijgen.
Nu krijg ik echter een boete dat ik 17 euro had moeten betalen + de boete = nu dus 67 euro!

Alleen: volgens mij kan je op de website van de Belastingdienst niet de aangiftes terugkijken die je eerder gedaan hebt. Of kan dat wel?


Ik zie het ook liever met eigen ogen dan dat ik de belastingdienst bel...
Heeft iemand een tip? Alvast hartstikke bedankt...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2011, 21:33
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 146
Standaard

Dat kun je inderdaad niet meer terugzien, heb ik eerlijk gezegd ook nooit begrepen.
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2011, 21:34
Jeanjacq Jeanjacq is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2010
Berichten: 11
Standaard

Dat is mooi shit ik begrijp het ondertussen niet meer, boete na boete volgt en mijn boekhouder laat niets meer horen ..

Ik probeer nu een suppletie in te dienen, maar ik blijf het lastig vinden!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2011, 22:09
Kau Kau is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Berichten: 146
Standaard

Wacht even hoor ik begrijp iets niet helemaal goed. Je hebt je BTW aangifte gedaan aan de hand van je administratie. Je hebt dus online alle cijfers ingevuld en verzonden. Daar kwam een bedrag uit, bij jou dus te ontvangen. Je hebt dus geen geld overgemaakt verder. Toen kreeg je van de belastingdienst een aanslag binnen dat je niet betaald hebt + een boete erbij. Begrijp ik het zo goed?

Dat is vrij apart. Misschien heb je het niet goed ingevuld... maar dat is inderdaad niet terug te zien (ja, uiteindelijk op de aangifte met de boete wel in principe). Waarom laat je de boekhouder dat niet doen die heb je toch niet voor niks

En uhmmm is de KOR bij jou toevallig niet van toepassing, ik zie namelijk kleine bedragen. Ik zou sowieso geen suppletie indienen straks doe je weer wat fout. Verreken dat allemaal maar aan het eind van het jaar in het 4e kw.
__________________
www.administratie-kau.nl
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 augustus 2011, 09:43
Jeanjacq Jeanjacq is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2010
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kau Bekijk bericht
Wacht even hoor ik begrijp iets niet helemaal goed. Je hebt je BTW aangifte gedaan aan de hand van je administratie. Je hebt dus online alle cijfers ingevuld en verzonden. Daar kwam een bedrag uit, bij jou dus te ontvangen. Je hebt dus geen geld overgemaakt verder. Toen kreeg je van de belastingdienst een aanslag binnen dat je niet betaald hebt + een boete erbij. Begrijp ik het zo goed?

Dat is vrij apart. Misschien heb je het niet goed ingevuld... maar dat is inderdaad niet terug te zien (ja, uiteindelijk op de aangifte met de boete wel in principe). Waarom laat je de boekhouder dat niet doen die heb je toch niet voor niks

En uhmmm is de KOR bij jou toevallig niet van toepassing, ik zie namelijk kleine bedragen. Ik zou sowieso geen suppletie indienen straks doe je weer wat fout. Verreken dat allemaal maar aan het eind van het jaar in het 4e kw.
Bedankt voor je antwoord: ja dat klopt. Alleen blijkt nu dat ik het verkeerd in heb gevuld. Mijn kosten heb ik op de verkeerde pagina gezet waardoor het belast werd ipv teruggegeven.

En mijn boekhouder... dat is weer een heel ander probleem. Hij heeft vorige keer mijn aangifte te laat gedaan (maar beweert dat het aan de belastingdienst ligt). Nu ik hem daarop heb aangesproken hoor ik helemaal niets meer van hem. Daar heb ik dus ook niks aan!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 augustus 2011, 09:56
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Gewoon de belastingdienst bellen en je aangiftes van 2011 opvragen, aangeven dat je een fout hebt gemaakt, en dat je vergeten bent de aangifte te bewaren toen je hem instuurde, meestal mopperen ze wel een beetje, maar je krijgt ze wel als je zegt dat je je aangifte wilt corrigeren, maar niet meer precies weet wat je hebt aangegeven, ik doe dat wel vaker als ik bij bedrijven kom waar het ook niet helemaal goed georganiseerd is.

Vergeet niet om optijd bezwaar te maken tegen de boete (binnen 6 weken na aanslag) anders is het lastig om die nog geschrapt te krijgen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 augustus 2011, 09:59
Jeanjacq Jeanjacq is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 september 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik heb meteen bezwaar gemaakt net! Gelukkig ben ik copywriter, dus hoewel gegoochel met cijfertjes lastig is moet zo'n bezwaarschrift wel lukken ;-)

De man die ik sprak was ook erg behulpzaam, dus ik weet waar het mis gegaan is. Heb nu een uitstel van betaling aangevraagd, aangegeven dat ik al een suppletie had ingediend (en die hopelijk wel klopt) en het bezwaar. Hopelijk is het dan in orde!

Bedankt voor je antwoord!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon