Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 16 januari 2006, 20:09
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers

Ik heb eens een rondje langs de velden gemaakt en wat marktplaatsen voor freelancers en opdrachten bekeken.

De indruk die ik ervan overhield bevestigde mijn vermoeden: er worden langs deze weg niet veel opdrachten gegund. De meeste databases bevatten voornamelijk langdurige ICT-projecten op locatie, met het karakter van een tijdelijk dienstverband, die worden verhandeld via intermediairs. Dat is toch meer iets voor werknemers die graag van project naar project hoppen dan voor Echte Freelancers zoals wij

Enfin, als iemand aanvullingen heeft, zoals ervaringen met een marktplaats dan hoor ik het graag.

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat veel van deze databases te simplistisch in elkaar zitten. Naam, branche, postcode, tarief, het ligt allemaal zo voor de hand. Maar toen ik met de pet van opdrachtgever op tekstschrijvers zocht voor een website, zocht ik in ieder geval niet zó. Een beetje zoekactie leverde her en der honderden freelancers op en je kunt ze echt niet allemaal 1-voor-1 bekijken.

Hoe zouden we dit beter kunnen doen? Het uitgangspunt moet volgens mij zijn dat de opdrachtgever zoekt naar freelancers, zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Hoe zou een database met freelancers eruit moeten zien die optimaal is samengesteld om de opdrachtgever van dienst te zijn? Een database die zo goed functioneert, dat opdrachtgevers er graag naartoe komen om een freelancer te zoeken... in zo'n database willen we allemaal staan, nietwaar?
__________________
René

Laatst gewijzigd door René; 18 maart 2006 om 02:38
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
marktplaatsen voor freelancers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Briefpapier zelf 'drukken' met kleurenprinter? René Al die andere praktische dingen 18 13 juni 2006 19:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon