Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 juni 2012, 15:58
Tiara Tiara is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2006
Berichten: 23
Standaard Overeenkomst met zzp'er

Hallo,

Wie heeft ervaring in het samenwerken met zzp'ers voor een opdracht of project waarmee je een overenkomst bent aangegaan?

Ik heb een project waar ik diverse zzp'ers wil inzetten, maar waar ik geen dienstverband mee aan wil gaan. Ik denk aan een intentieverklaring waarin een opzegtermijn is opgenomen, aangevuld met een VAR verklaring. Maar is dit afdoende?

Wie heeft er ervaring mee of expertise om me te tippen?
Hoor het graag!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2012, 17:42
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Intentieverklaring klinkt een beetje vaag. Wat is dan precies de intentie? Bedoel je dat je opdrachtgever van andere zzp'ers wil worden? Dat kan gewoon, mits die freelancers een VAR-WUO hebben voor de betreffende werkzaamheden.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2012, 19:22
Tiara Tiara is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2006
Berichten: 23
Standaard

Ja dank je Rene.
Wat ik wil is zzp'ers inzetten, zonder dat ze bij mij in dienst zijn en wel een overeenkomst aangaan. De term intentieverklaring zag ik daarbij vaker voorbij komen, maar ik vraag me af of het afdoende is.
Welke vormen van overeenkomsten zijn er, zijn juridisch goed en geven toch aan dat iemand niet bij je in dienst is maar het puur om een zzp samenwerking gaat?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2012, 19:50
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiara Bekijk bericht
Welke vormen van overeenkomsten zijn er, zijn juridisch goed en geven toch aan dat iemand niet bij je in dienst is maar het puur om een zzp samenwerking gaat?
Ik denk dat je de gewone overeenkomst opdrachtgever-opdrachtnemer bedoelt, die juridisch een 'overeenkomst van opdracht' wordt genoemd.

Daarin kun je nog eens extra aangeven dat iemand niet bij je in dienst is, maar fiscaal heeft dat weinig betekenis. Daarvoor is de VAR.

Dat wil zeggen, als dit is wat je bedoelt met "zzp samenwerking".
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit het met de fiscale overheadkosten als ik start als zzp'er, maar geen werk kan vinden? Jerimage Belasting 4 24 oktober 2011 23:37
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Freelancer - Overeenkomst Eveline Al die andere praktische dingen 14 10 september 2008 07:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon