Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2012, 14:16
levy levy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 2
Standaard Accountantsverklaring woning huren

Hoi allemaal,

Ik ben bijna 2 jaar zzp'er, woon nog thuis maar ben van plan om met mijn vriendin een woning te huren.

Nu las ik op verschillende sites dat ze vragen om een accountantsverklaring. Is dit verplicht?

Ik doe namelijk zelf mijn boekhouden via een online software programma (Acumulus). Wanneer een accountantsverklaring verplicht is betekent dit dus dat heel mijn administratie opnieuw nagekeken moet gaan worden en mij dit een hoop geld gaat kosten?


Verder kwam ik het volgende tegen op verschillende websites:
U heeft een accountantsverklaring nodig als uw onderneming aan twee van de volgende drie criteria voldoet:
• Het totaal op de balans heeft een waarde die groter is dan 3,65 miljoen euro
• De netto omzet overtreft 7,3 miljoen euro
• Het gemiddelde aantal werknemers is boven de 50



Zoveel geld verdien ik niet dus het lijkt erop dat ik geen accountantsverklaring nodig heb. Maar aangezien er hier allemaal freelancers zitten was ik benieuwd of jullie mij duidelijkheid kunnen geven over het accountantsverklaring gebeuren. En eerlijk gezegd ben ik niet bereid om een dure accountantsverklaring te regelen wanneer het niet eens zeker is of ik een woning ga huren bij de organisaties die ernaar vragen.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ermee!

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Levy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2012, 10:08
Rudi's schermafbeelding
Rudi Rudi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2012
Berichten: 10
Standaard

Beste Levy,

Uit ervaring kan ik je vertellen dat als je geen accountantsverklaring hebt, dat dit geen ramp is.

De verhuurorganisatie wilt wel dat er een derde deskundige (boekhoude) naar gekeken heeft, om te voorkomen dat je bijvoorbeeld extra omzet hebt verzonnen o.i.d.

Desondanks komt het ook vaak voor dat freelancers alsnog een accountantsverklaring moeten aanvragen, omdat de opdrachtgever dat zelf eist, dan heb je een accountant nodig, die jou het werk zo kan laten uitvoeren waardoor zijn controle minder werk en tijd kost en dus ook goedkoper kan zijn.

Weet je zo voldoende?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juli 2012, 11:20
levy levy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 2
Standaard

Hoi Rudi,

Bedankt voor je reactie, dat waardeer ik zeer

Ik heb de papieren inmiddels opgestuurd en dan hoor ik het wel allemaal.
Mijn vriendin werkt full time in loondienst dus ik hoop dat dat ook al een hoop moeilijkheden bespaart.

Ik weet nu voldoende, bedankt!

Groeten,

Levy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Flinke aftrekpost? NSIFS Nieuws - Voor en door freelancers 0 19 april 2010 20:07
Bemiddelaar vraagt RA/AA accountantsverklaring NoX Administratie 30 23 december 2009 09:09
Aftrek BTW verbouwing woning tbv eenmanszaak MD_ Belasting 0 24 juli 2008 14:50
Accountantsverklaring nodig voor hypotheek? Majnu Al die andere praktische dingen 6 25 juni 2008 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon