Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2012, 14:16
levy levy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 2
Standaard Accountantsverklaring woning huren

Hoi allemaal,

Ik ben bijna 2 jaar zzp'er, woon nog thuis maar ben van plan om met mijn vriendin een woning te huren.

Nu las ik op verschillende sites dat ze vragen om een accountantsverklaring. Is dit verplicht?

Ik doe namelijk zelf mijn boekhouden via een online software programma (Acumulus). Wanneer een accountantsverklaring verplicht is betekent dit dus dat heel mijn administratie opnieuw nagekeken moet gaan worden en mij dit een hoop geld gaat kosten?


Verder kwam ik het volgende tegen op verschillende websites:
U heeft een accountantsverklaring nodig als uw onderneming aan twee van de volgende drie criteria voldoet:
• Het totaal op de balans heeft een waarde die groter is dan 3,65 miljoen euro
• De netto omzet overtreft 7,3 miljoen euro
• Het gemiddelde aantal werknemers is boven de 50



Zoveel geld verdien ik niet dus het lijkt erop dat ik geen accountantsverklaring nodig heb. Maar aangezien er hier allemaal freelancers zitten was ik benieuwd of jullie mij duidelijkheid kunnen geven over het accountantsverklaring gebeuren. En eerlijk gezegd ben ik niet bereid om een dure accountantsverklaring te regelen wanneer het niet eens zeker is of ik een woning ga huren bij de organisaties die ernaar vragen.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ermee!

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Levy
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2012, 10:08
Rudi's schermafbeelding
Rudi Rudi is offline
Lid