Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2012, 15:23
sb1980 sb1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2012
Berichten: 2
Standaard Telefoon + abonnement kiezen

Hallo allemaal,

ik wil eindelijk eens overstappen van mijn stenen-tijdperk-telefoon naar een smartphone. Ik ben zzp-er maar zal mijn telefoon ook privé gebruiken. Nu heb ik een aantal vragen.

-Ik herinner me dat mijn accountant het volgende zei: 'Als je een nieuwe telefoon neemt, kun je beter iets meer betalen voor het toestel en minder voor het abonnement, dan andersom.' Ik weet alleen de reden niet meer. Heeft het te maken met het feit dat de kosten voor het toestel volledig aftrekbaar zijn en de kosten voor het abonnement niet (Ivm correctie voor privégebruik)? Of heeft het met investeringsaftrek te maken? Als het om dat laatste gaat, is het voor mij niet echt interessant want ik ga dit jaar de grens van 2300 euro (?) voor investeringsaftrek niet halen.

-Op dit moment heb ik een gewoon abonnement. Is het raadzaam over te stappen op een zakelijk abonnement? Of heeft dit voor zzp-ers geen enkel voordeel?

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2012, 17:13
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Extra : Heb je eens nagedacht over een dual sim telefoon of gewoon 2 telefoons ( ik heb t laatste, met 2 losse sim only abonnementen ).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juli 2012, 22:21
sb1980 sb1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste Ramon,