Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 juli 2012, 15:23
sb1980 sb1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2012
Berichten: 2
Standaard Telefoon + abonnement kiezen

Hallo allemaal,

ik wil eindelijk eens overstappen van mijn stenen-tijdperk-telefoon naar een smartphone. Ik ben zzp-er maar zal mijn telefoon ook privé gebruiken. Nu heb ik een aantal vragen.

-Ik herinner me dat mijn accountant het volgende zei: 'Als je een nieuwe telefoon neemt, kun je beter iets meer betalen voor het toestel en minder voor het abonnement, dan andersom.' Ik weet alleen de reden niet meer. Heeft het te maken met het feit dat de kosten voor het toestel volledig aftrekbaar zijn en de kosten voor het abonnement niet (Ivm correctie voor privégebruik)? Of heeft het met investeringsaftrek te maken? Als het om dat laatste gaat, is het voor mij niet echt interessant want ik ga dit jaar de grens van 2300 euro (?) voor investeringsaftrek niet halen.

-Op dit moment heb ik een gewoon abonnement. Is het raadzaam over te stappen op een zakelijk abonnement? Of heeft dit voor zzp-ers geen enkel voordeel?

Ik ben benieuwd of jullie me kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 juli 2012, 17:13
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Extra : Heb je eens nagedacht over een dual sim telefoon of gewoon 2 telefoons ( ik heb t laatste, met 2 losse sim only abonnementen ).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 juli 2012, 22:21
sb1980 sb1980 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juli 2012
Berichten: 2
Standaard

Beste Ramon,

ik wil het liever overzichtelijk houden met 1 telefoon en 1 abonnement.

Niemand een antwoord op mijn vragen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juli 2012, 14:38
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Als je je mobiele telefoon vooral zakelijk gebruikt, mag je zowel het toestel als het abonnement zakelijk verantwoorden. Voor privégebruik moet je zoals bij alles inderdaad een correctie toepassen, maar dat lijkt me niet of nauwelijks van invloed op de keuze van de abonnementsvorm.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onduidelijkheid over mobiel abonnement acvginneken Belasting 4 16 mei 2010 13:24
Prive telefoon in de zaak stoppen dreas Al die andere praktische dingen 11 6 april 2009 14:56
Vraag over zakelijke telefoon en computer Sabrina Administratie 6 5 februari 2008 19:36
T-mobile: geen abonnement als starter Freeinx Al die andere praktische dingen 18 17 juni 2007 23:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon