Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2008, 19:24
Witte Steen Witte Steen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 2
Red face Opdracht verandert tijdens de klus

Dag allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in het interimvak, en nieuw op deze site. Recent gestart bij een bedrijf waar ik een hr klus doe, voor 3 maanden. Afgebakende taak. Nu komt er een nieuw mt lid, dat mij vraagt een plan van aanpak voor haar te schrijven, zodat zij snel en goed kan starten. Ik heb qua tijd ruimte, maar dit mt lid wil geen formele opdrachtformulering schrijven, dat moet ik zelf maar doen. Ik mag er een rol/opdracht voor mezelf in wegschrijven, mits ik deze taak nu even buiten het bemiddelingsbureau dat de eerste klus regelde, wil houden. Beetje vreemd. Een goede opdacrht vraagt veel meer dan de 3 maanden die ik daar ben ( nog maar 4 weken over) en als ik een compact verhaaltje schrijf, gaat het mt lid waarschijnlijk met mijn werk scoren. Wat te doen in dit politieke verhaal? NB ik zie mezelf nog niet werkelijk blijven bij dit bedrijf, gezien alle politieke issues die er spelen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 september 2008, 08:36
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Opdracht verandert tijdens de klus

Als het goed is zit je opdracht er inmiddels bijna op- helaas heb je geen reactie gekregen. Het ziet er in elk geval duidelijk uit als een gevalletje "tot ziens!".

Dat een ander scoort met jouw werk is je werk, toch?

Het bemiddelingsbureau buitenspel proberen te zetten is niet echt kosher, is het wel?
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 september 2008, 09:25
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Opdracht verandert tijdens de klus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Steen Bekijk bericht
Wat te doen in dit politieke verhaal? NB ik zie mezelf nog niet werkelijk blijven bij dit bedrijf, gezien alle politieke issues die er spelen.
Zakelijk blijven . Politiek speelt in ieder bedrijf, is onderdeel van de business. Als interimmer ben je de aangewezen persoon om je daar weinig van aan te trekken. Sterker nog, je kunt er meer dan anderen je voordeel mee doen.
Met zakelijkheid doel ik op de vraag die aan je is voorgelegd. Kan je het gevraagde leveren tegen de juiste prijs en kwaliteit? Is er een nette manier om met het bureau tot een deal te komen? Het is de vraag wie het bureau de eerste keer heeft ingehuurd. Het staat een derde binnen de organisatie vrij om jou rechtstreeks te benaderen, anders zou je tot in de eeuwigheid tot elkaar veroordeeld zijn.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 september 2008, 19:35
Witte Steen Witte Steen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Opdracht verandert tijdens de klus

heb inmiddels bijna afscheid genomen van de opdrachtgever. De gevraagde tussenklus in een hele compacte vorm, als onderdeel van mijn huidige opdracht geschreven, en beveiligd tegen kopieren. Daarna niets meer gehoord. INderdaad een gevalletje van ' tot ziens' . :-)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meerder laptops en camera's i.v.m. opdracht: hoe boeken? melwol Belasting 6 21 juli 2008 11:17
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 09:07
Van incidentele opdracht naar meerdere opdrachten: hoe zit het met btw? Ralph82 Belasting 2 24 mei 2008 12:34
Opdracht voortvloeiend uit opdracht / tussenpersoon die moeilijk doet DennisWillemse Omgaan met opdrachtgevers 4 22 april 2008 08:50
var en doorlopende opdracht martijn Marketing en acquisitie 3 4 januari 2007 19:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon