Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 september 2009, 21:19
MvdV MvdV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Berichten: 1
Standaard Hoe zorg je dat klanten niet direct bij je afnemer bestellen?

Beste,

Tot op heden nog steeds niet voor mezelf begonnen, maar het wordt nu toch echt tijd vind ik.
Mijn kracht ligt in de sales en mijn relaties in de horecabranche. Nou zou ik voor mijn oude werkgever om te beginnen food kunnen verkopen op commissie basis. Ik loop alleen al dagen te malen over een probleem:

Hoe zorg je ervoor dat als klanten bestellen, ze niet rechtstreeks naar de groothandel/importeur gaan, maar via jouw blijven kopen?

Ik kan me zo voorstellen dat klanten het niet eens express doen (en sommigen ook wel omdat ze denken dan goedkoper uit te zijn, maar hier kan ik 1 retail tarief voor afspreken met de importeur). De importeur gaat met mij natuurlijk ook geen rekening houden, want die verkoopt rechtstreeks en maakt zo meer marge.
En zou je dan het beste de klant zelf kunnen factureren of dit via de producent laten lopen?

Dit lijkt me toch een algemeen probleem waar sales agents tegenaan lopen, ik kan er alleen niets over vinden.

Alvast bedankt voor een reactie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2009, 22:25
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hoe zorg je dat klanten niet direct bij je afnemer bestellen?

Je moet zorgen dat mensen liever rechtstreeks bij jou komen. Dat kan bijvoorbeeld door het verlenen van een goede, persoonlijke service. Daarnaast heb je een groep mensen die niet weet dat je ook rechtstreeks bij een importeur kunt bestellen, of die jou eerder gevonden hebben dan een importeur én dan zijn er ook nog importeurs die weer per se niet aan eindklanten willen leveren. Als je hier een beetje een goede combinatie in weet te vinden, dan moet je toch wel iets op poten kunnen zetten!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2009, 10:13
hoffit hoffit is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 19 november 2009
Berichten: 80
Standaard Re: Hoe zorg je dat klanten niet direct bij je afnemer bestellen?

De oplossing is zowel simpel als moeilijk. Je moet een toegevoegde waarde betekenen voor de keten. Als je dat niet lukt is het bij voorbaat een slecht idee om er aan te beginnen. Niemand voelt zich geroepen om jouw geld te geven omdat jij dat graag wilt.

Als ik jou was zou ik eens onderzoeken wat zowel de eindklanten als de groothandel voor problemen ondervinden en daar een match in proberen te maken die beide partijen helpt bij het doen van business. Kan b.v. een marktplaats zijn, het in grotere partijen inkopen en in kleinere partijen verder distribueren, etc. Succesvolle agenten bieden een oplossing voor problemen die zowel leveranciers als eindklanten ervaren.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag ik bedrijven na 1 juli ongevraagd direct mail sturen? jesse Marketing en acquisitie 14 13 juni 2009 02:17
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 13:50
Tool gezocht voor online kennisbase erix Marktplaats 21 12 januari 2009 23:07
Hoe zorg ik dat ik niet blijf hangen in bepaald werk? Annet30 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 18 10 januari 2008 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon