Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2009, 19:39
pascals pascals is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Berichten: 2
Question Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Weet iemand hoe de belasting over een AOV uitkering word berekend in geval van arbeidsongeschiktheid?

Word de uitkering berekend in de eerste twee belastingschijven of word het op een andere manier belast?

Groetjes

Laatst gewijzigd door pascals; 10 september 2009 om 22:05 Reden: betere vraagstelling
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2009, 23:28
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard Re: Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Dit is gewoon box 1 inkomen en wordt dus belast volgens de IB schijven. belasting is afhankelijk van de hoogte van de uitkering (en eventuele andere inkomsten).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 september 2009, 09:29
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Zoals Marjan het aangeeft , jouw vraag gaat over de belastingen het is dus op zich heel simpel. Door de bank genomen als je 200 euro premie per maand betaald ben je gemiddeld 120 netto kwijt, omdat je zo'n 40% belasting betaald.

Maar er zijn ook mensen die al zo'n laag inkomen hebben dat ze geen belasting betalen en dan is 200 gewoon 200.

Ik adviseer zelf altijd bij AOV om gewoon heel goed te kijken naar je wensen en dus naar wat je nodig hebt. En daarbij spelen belastingen niet zo'n rol. 1 op de 10 ondernemers krijgt met arb ongeschiktheid te maken uit mijn praktijk heb ik diverse voorbeelden.

Ook mensen die regelmatig klaagden over de (te) hoge premies maar als je dan uiteindelijk langdurig een veilige uitkering krijgt is dat maar weinig betalen en veel krijgen.

succes ermee!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 september 2009, 14:00
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees bedoelt pascals de uitkering zelf en niet de premie. Ik denk dat de uitkering gewoon in box 1 moet, en dus gewoon als een "normaal inkomen" belast, maar ik denk dat Alfred dat beter kan beantwoorden.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 september 2009, 20:15
pascals pascals is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 juni 2009
Berichten: 2
Standaard Re: Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Ik weet het niet zeker maar als ik het zo lees bedoelt pascals de uitkering zelf en niet de premie. Ik denk dat de uitkering gewoon in box 1 moet, en dus gewoon als een "normaal inkomen" belast, maar ik denk dat Alfred dat beter kan beantwoorden.
Bedankt voor jullie antwoorden Marjan en Alfred,
Het word dus berekend in box 1.

Ja dat klopt Mieke, ik was inderdaad benieuwd naar de belasting die berekend wordt over de uitkering. Thanks

Groetjes Pascal
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 september 2009, 12:53
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Hoe wordt de belasting over een AOV berekend?

Beste Pascal,

Als het om een eenmalige uitkering gaat uit een ongevallen of AOV polis dan zijn de premies niet aftrekbaar en is de uitkering dus ook onbelast.

Voor een reguliere AOV waarvoor je maandelijks premie betaald en welke je dan ook aftrekt in je aangifte zijn de inkomsten gewoon belast in box 1 bij het inkomen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Een aantal klussen per jaar, hoe zit het? mcdronkz Belasting 5 11 oktober 2009 12:15
Reacties via website verbeteren Verwijderd account Marketing en acquisitie 37 15 januari 2009 12:50
Hoe wordt de zorgpremie berekend? Ys3 Belasting 4 28 januari 2008 22:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon