Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beïnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2013, 17:07
roobin roobin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 juli 2013
Berichten: 1
Stuur een bericht via Skype™ naar roobin
Standaard Hoe om te gaan met brainstorm / ideeën

Ik ben een grafisch ontwerper / webdesigner en ben pas begonnen voor mezelf. Ik heb een vraag hoe om te gaan met de volgende situatie:

Ik heb een opdrachtgever die een feest gaat organiseren en wil daar een website + flyers, social media etc voor laten inrichten door mij.

Ik heb al een eerste intake gesprek gehad. Hieruit bleek dat ik 2 weken de tijd had om over alles na te denken. Na 2 weken krijgt mijn opdrachtgever ook een akkoord of het feest uberhaupt door zou kunnen gaan ivm de locatie waar het feest gehouden gaat worden. Dit is voor mij een NOGO of de opdracht dus doorgaat ja of nee.

Er word mij wel gevraagd of ik al na wil denken en brainstormen / ideeën wil uitdenken en dit heb ik dus gedaan. Ik heb een leuk idee bedacht hoe ik alles vorm ga geven. De opdrachtgever wil dit natuurlijk graag weten maar mag ik kosten rekenen voor het bedenken van mijn idee en dus ook voor een 2e gesprek ? Komt dit vaker voor of hoe gaan andere ZZP-ers hiermee om? Stel dat ik nu mijn ideeën ga vertellen en mijn opdrachtgever bedankt mij vriendelijk en gaat toch niet met mij in zee dan steekt hij mijn ideeën in z'n zak en heb ik er tijd in gestoken voor niks. Of moet ik dit zien als het risico van ondernemen?

Ben heel benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

Mvg

Rob

Laatst gewijzigd door roobin; 18 juli 2013 om 17:07 Reden: wil niet mijn hele naam in het bericht
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 augustus 2013, 20:46
CrammC's schermafbeelding
CrammC CrammC is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2010
Berichten: 33
Standaard

Ik weet niet of je al designs hebt ontworpen (schetsen, mockups, e.d.)?

Sowieso zou ik er geen daadwerkelijke arbeid insteken voordat er duidelijke prijsafspraken zijn gemaakt. Dus ja, voor conceptontwerp, ideeën op papier zetten (m.a.w. concreet werk) is het zeer aan te raden om contractueel vast leggen wat de vergoeding is.

Er tussentijds wat over nadenken tijdens de afwas moet je niet in rekening te brengen natuurlijk, maar als je nu nog geen vergoeding krijgt, dan zou ik als ik jou was mijn ideeën voor me houden tot ik groen licht had.
__________________
Colin Cramm Illustratie & Animatie


Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe om te gaan met auteursrecht? jpl1982 Al die andere praktische dingen 8 1 mei 2011 19:33
Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen? Maybellene Omgaan met opdrachtgevers 22 7 september 2009 12:05
BTW BTW-aangifte, hoe om te gaan met KOR? mkolthof Belasting 5 29 maart 2009 03:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon