Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 21 mei 2007, 12:54
bridgetonair bridgetonair is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 mei 2007
Berichten: 1
Standaard Re: Woonhuis als bedrijfsruimte. Gevolgen voor belasting etc?

ik heb ook even een vraagje over bedrijfsruimte aan huis.
ik heb al veel gekeken op het internet en op de site van de belastingdienst zelf.
ik heb zelfs net met de belastingdienst gebeld, maar er werd weer lekker kortaf en bot gereageerd ze kunnen niet eens een antwoord terug geven of beleefd blijven heel jammer maar goed.
misschien kan iemand van jullie mij een antwoord geven.

ik werk als gastouder aan huis dat doe ik al een hele tijd maar het laatste jaar heb ik er volledig mijn werk van gemaakt. ( ik weet dat het minimum aantal uren 1225 per jaar moet zijn ik kom zeker aan het dubbele)
ik werk dan ook 5 dagen, ik begin vaak smorgens om 7.15u en de laatste gaat om 17.45 weg.
ik werk dus als freelancer, sluit contracten af met de mensen en de bemiddeling doet het gastouder bureau.

nu ben ik aan het kijken of ik een grote huurwoning kan krijgen zodat ik mijn kinderopvang wat kan uitbreiden.
ik wil dan de garage in zijn geheel gebruiken voor speelruimte en een pui evt een pui of deur erin zetten, tevens wordt er een klein gedeelte van de woonkamer gebruikt en een 1 á 2 slaapkamers om de kinderen te laten slapen.
maar voor dat ik deze stap wil maken zou ik graag willen weten wat de aftrekpost hiervoor is, ik heb begrepen dat je een deel mag aftrekken maar er is niemand die mij precies kan vertellen hoeveel is dan is.
ik betaal nu aan huur 530,- per maand en als ik deze stap zou gaan maken dan ga ik 960,- betalen.
dus hoeveel kan ik terug krijgen van die 960,-

nog een vraag heeft iemand nog tips voor lijfrente of pensioen verzekeringen
omdat ik nu geen pensioen opbouw..

bedankt alvast mvg bridget
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon