Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 14 juni 2007, 17:26
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Wat verstaan jullie eigenlijk onder een zakelijk abonnement? Op naam van een bedrijf? En bel je met dat abonnement dan alleen zakelijk ? Of zou je het ook kunnen omdraaien: een gewoon abonnement opvoeren als zakelijke kosten. Dat doe ik al jaren (zit helaas wel bij KPN) en het gaat prima. Overigens kan ik de kosten wel verantwoorden.
Mee eens hoor. Maar het staat zo lekker stoer ! Ik gebruik hem overigens ook vrijwel alleen maar zakelijk. Verder kan een zakelijke rekening verneukeratief zijn voor mensen die niet BTW-plichtig zijn, maar ik vind het wel handig dat alles netjes is uitgesplitst.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 juni 2007, 17:34
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

T-mobile noemt het een zakelijk abonnement als het voor bedrijven is. De tarieven zijn een stuk aantrekkelijker dan voor een particulier abonnement.

Toen ik afgewezen werd stelde ik namelijk voor om het als prive persoon te doen, dat was geen probleem, echter.. het toestel is dan 2x zo duur!
Erg vreemd dat ik als eenmanszaak geweerd wordt maar voor veel hogere kosten zonder probleem geaccepteerd wordt!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 juni 2007, 17:55
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Tsja, als de belbundel hetzelfde is, ben je als ondernemerd toch even (on)aantrekkelijk dan als particulier?

@nowhow: ik zou wel gewoon in een zakelijke auto willen rijden (in plaats van mijn toch ietwat overjarige, stoffige en muffe Zwöd ).

En misschien (want ik zag al allerlei tropische telefoonnamen en types voorbijkomen) maakt het ook nog wat uit of je meteen bij je bundeltje van 20 euri de meest luxe PDA oeps smartphone wil hebben. De toestellen zijn een echte investering van de telco's, die verdienen ze pas na een flinke tijd terug. En ben je wellicht eerder accepté als je voor een gewone HTK-telefoon gaat.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 juni 2007, 17:56
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Ik krijg net bericht van het buro dat de credit check uitvoert:
Als ik het goed begrijp heb ik op een schaal van 1-4 een 4 gekregen als het gaat om de kans op faillissement. Redenen zijn van statistische aard (ze hebben geen cijfers), namelijk:
- de rechtsvorm eenmanszaak geeft een hoog risico
- het jaar van oprichting (2004) geeft lage continuiteitsverwachtingen
- ik ben actief in een branche (webdesign) met statistisch gezien hoger risico.

Ik zie de bui al hangen: T-mobile zal mij niet accepteren op basis van deze gegevens. Statistisch gezien ga ik snel failliet en is al helemaal niet te verwachten dat ik rekeningen betaal.
Leuk is overigens dat ik volgens het rapport een geschatte omzet van € 266.562,00 ga halen dit jaar. Ik ga dus eerst maar eens genieten van een lange vakantie; dat kan makkelijk, voorlopig bespaar ik me twee tientjes per maand.

Dat klinkt cynisch, en zo ben ik niet. Ik voel me oprecht onrecht aangedaan. ik kan aantonen dat ik netjes mijn rekeningen betaal, geen schuilden heb, een goed inkomen heb, de zaken goed gaan en natuurlijk niet failliet zal gaan.

Ik zal de reactie van Tmobile op het rapport afwachten, en zal dan waarschijnlijk de strijdbijl begraven.
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 juni 2007, 17:59
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx Bekijk bericht
Leuk is overigens dat ik volgens het rapport een geschatte omzet van € 266.562,00 ga halen dit jaar.
Hoe komt men daar nu weer bij?
En kan je dat rapport nog gebruiken voor het aanvragen van een hypotheek ?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 juni 2007, 18:01
HVR Schrijfwijzen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx Bekijk bericht
Ik krijg net bericht van het buro dat de credit check uitvoert:
Als ik het goed begrijp heb ik op een schaal van 1-4 een 4 gekregen als het gaat om de kans op faillissement. Redenen zijn van statistische aard (ze hebben geen cijfers), namelijk:
- de rechtsvorm eenmanszaak geeft een hoog risico
- het jaar van oprichting (2004) geeft lage continuiteitsverwachtingen
- ik ben actief in een branche (webdesign) met statistisch gezien hoger risico.

Ik zie de bui al hangen: T-mobile zal mij niet accepteren op basis van deze gegevens. Statistisch gezien ga ik snel failliet en is al helemaal niet te verwachten dat ik rekeningen betaal.
Leuk is overigens dat ik volgens het rapport een geschatte omzet van € 266.562,00 ga halen dit jaar. Ik ga dus eerst maar eens genieten van een lange vakantie; dat kan makkelijk, voorlopig bespaar ik me twee tientjes per maand.

Dat klinkt cynisch, en zo ben ik niet. Ik voel me oprecht onrecht aangedaan. ik kan aantonen dat ik netjes mijn rekeningen betaal, geen schuilden heb, een goed inkomen heb, de zaken goed gaan en natuurlijk niet failliet zal gaan.

Ik zal de reactie van Tmobile op het rapport afwachten, en zal dan waarschijnlijk de strijdbijl begraven.
Misschien heb je wat aan de suggesties die ik vanmiddag deed..?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 juni 2007, 18:09
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HVR Schrijfwijzen Bekijk bericht
Misschien heb je wat aan de suggesties die ik vanmiddag deed..?
Bedankt daarvoor. Helaas (of misschien gelukkig) ben ik nog geen klant bij T-mobile, dus het omzetten van particulier naar zakelijk is niet aan de orde.
Het voorschot betalen zou ik wel willen doen, maar dan moet ik mijn principiele houding laten varen en voor een keer pragmatisch worden...
Ik denk er over na (maar het kan nog altijd dat Tmobile toch positief is over mijn betalingsbereidheid, ondanks dat ze op voorhand weinig vertrouwen hebben in jonge ondernemers in de webdesgin branche).
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 juni 2007, 12:14
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Toch nog naar tevredenheid afgelopen. Ik ben geaccepteerd zonder goed te weten waarom (waarschijnlijk omdat ik me zo opgedrongen heb als klant .) Ze hebben in de shop hier in Zwolle ook nog extra moeite gedaan. Dat ik genoemd heb dat ik op dit forum ook wat tips heb gekregen heeft wellicht ook geholpen?
Hoe dan ook, ik heb nog een meer dan mooi kado gekregen in de shop voor de moiete die ik me heb moeten getroosten. Goed bedrijf, dat T-mobile.

Frank.
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 juni 2007, 22:29
HVR Schrijfwijzen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: T-mobile: geen abonnement als starter

Nou, gelukkig dat het allemaal nog is goedgekomen! Ook goed nieuws voor alle ondernemers die dit proces nog moeten doorlopen..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Als startende freelancer opdracht via voormalig werkgever Fjodor Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 25 18 maart 2008 21:34
Starter gespot! Adine Versluis Marktplaats 8 18 juli 2007 15:03
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 10:27
Als starter wel opdracht maar nog geen VAR schneiboon Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 5 14 november 2006 20:22
geen BTW op factuur carsten888 Administratie 25 3 september 2006 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon