Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Bekijk resultaten enquête: Wat doe jij met formulieren van kredietbeoordelaars als Graydon?
In de prullenbak 5 83,33%
Waarheidsgetrouw invullen 0 0%
Voeden met desinformatie 1 16,67%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juni 2007, 22:20
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard bedrijfsgegevens opgeven aan krediebeoordelaar?

Het is te verwachten: na inschrijving bij de KvK krijgt mijn postbode het drukker...

Zo ontving ik van de week een formulier van de kredietbeoordelaar Graydon met het verzoek een aantal aanvullende bedrijfsgegevens in te vullen en terug te sturen.
Met als argument dat bij toekomstige kredietbeoordelingen van mijn onderneming compleetheid en actualiteit van groot belang is. ()

Nu is mijn vraag aan jullie: wat doen jullie met dit soort verzoeken? Prullenbak of ingevuld retour omdat het handig kan zijn bij bijvoorbeeld levering op rekening?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 juni 2007, 08:03
Freeinx's schermafbeelding
Freeinx Freeinx is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 29
Stuur een bericht via Skype™ naar Freeinx
Standaard Re: bedrijfsgegevens opgeven aan krediebeoordelaar?

Hoi,
Lees eens mijn ervaring met kredietbeoordelaar DUN & Breadstreet in dit forum ("geen abo bij TMOBILE"). Misschien is het wel goed om gegevens te verstrekken waaruit blijkt dat je kredietwaardig bent? Dat voorkomt dat je als een statistisch risico wordt gezien en wordt afgewezen bij bepaalde bedrijven.

Frank.
__________________
blauw pak Webdesign
www.blauwpak.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 juni 2007, 15:22
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: bedrijfsgegevens opgeven aan krediebeoordelaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978 Bekijk bericht
Het is te verwachten: na inschrijving bij de KvK krijgt mijn postbode het drukker...

Zo ontving ik van de week een formulier van de kredietbeoordelaar Graydon met het verzoek een aantal aanvullende bedrijfsgegevens in te vullen en terug te sturen.
Met als argument dat bij toekomstige kredietbeoordelingen van mijn onderneming compleetheid en actualiteit van groot belang is. ()

Nu is mijn vraag aan jullie: wat doen jullie met dit soort verzoeken? Prullenbak of ingevuld retour omdat het handig kan zijn bij bijvoorbeeld levering op rekening?
Ik wantrouw dit soort aanvragen altijd en gooi ze linea recta in de vuilnisbak. Waarom zou zo'n bedrijf dat moeten weten zonder enige aanleiding? BKR registreert van natuurlijke personen de (on)kredietwaardigheid, ook van ondernemers met een eenmanszaak, dus waarom zou je dat op een andere plek vrijwillig willen laten noteren? Je weet niet wat ze met je gegevens gaan doen en als het zover is dat je kredietwaardigheid gecheckt moet worden volstaat naar mijn idee de BKR, je bank, de KvK en natuurlijk je eigen bedrijfsgegevens die je toch al goed geadministreerd hebt. Er zijn al zoveel plekken waar gegevens over personen en bedrijven worden genoteerd, als het niet moet niet nog meer plekken scheppen dus...

Houdt er rekening mee dat bedrijven gewoon de KvK gegevens kunnen kopen en dat niet ieder bedrijf dat naar aanleiding van je KvK inschrijving dingen van je vraagt te vertrouwen is. Integendeel.

Dat een bedrijf als T-mobile zijn eigen kredietonderzoek laat doen is een ander verhaal, maar ik weet zeker dat als jij je gegevens aan dit bedrijf geeft, je zeer waarschijnlijk bij een dergelijk kredietwaardigheidsonderzoek alsnog (door een ander bedrijf) zult worden doorgelicht.

Mocht je nog meer willen weten, dan kun je natuurlijk altijd even googlen. Ik vond, onder andere, deze tread er over op higherlevel. Even goed lezen, de tread verwijst ook nog naar een oudere tread.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 juni 2007, 11:48
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: bedrijfsgegevens opgeven aan krediebeoordelaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Ik wantrouw dit soort aanvragen altijd en gooi ze linea recta in de vuilnisbak.
Ik was op voorhand al niet van plan het formulier ingevuld terug te sturen, maar eerder benieuwd naar jullie overwegingen om dit wel of niet te doen.

Een groot deel van de gegevens die ze vragen zijn ook bij de KvK op te vragen, maar daar moeten ze waarschijnlijk meer voor betalen. Het is natuurlijk goedkoper als ik dat voor ze doe

Verder is het -denk ik- nog maar afwachten wat het voordeel voor mij is als ik bij Graydon geregistreerd sta. Het zegt namelijk weinig over mijn betalingsbetrouwbaarheid. De meeste leveranciers zullen pas geneigd zijn op rekening te leveren als ik een paar bestellingen direct betaald heb.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kun je aan klanten komen zonder koude acquisitie? René Marketing en acquisitie 20 18 oktober 2007 09:06
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43
DTP Zaken biedt zich aan DTP Zaken Marktplaats 0 3 januari 2007 21:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon