Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Archief > Verklaring Arbeidsrelatie (VAR)

Mededelingen

Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) De Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) is afgeschaft per 1 mei 2016. Dit forum is gesloten en gearchiveerd.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2007, 22:20
suusje82 suusje82 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2007
Berichten: 1
Question Freelance-opdrachten naast parttime baan

Hallo allemaal,

Als starter kom ik er even niet meer uit. Leuk al die regels
Mijn vraag:
Ik werk parttime en wil daarnaast graag freelance fotografie opdrachten doen. Ik heb al een aanvraag van een klant waarvoor ik elk kwartaal de fotografie voor een folder zal gaan verzorgen. Af en toe wat particulieren voor portretten. (en in de toekomst misschien nog een paar andere bedrijven, maar wil het niet te groot laten worden)
Na heel wat gelezen te hebben op deze site (errug goed!!) ben ik er achter gekomen dat ik op moet passen dat de Belastingdienst mij niet gaat zien als in loondienst bij een bedrijf. (Vooral omdat ik dan een vaste klant heb)
Ik zou dus een VAR-ROW? aan moeten vragen??? Maar dan schijn je nog op te moeten passen. Hoe los ik dit op?

Groeten, Susan
  #2  
Oud 20 februari 2007, 23:54
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: startersvraag

Hi Suus,

Jouw situatie is typisch toevallig kom ik veel fotografen tegen en vaak komen ze in jouw situatie terecht....net afgestudeerd, veel tijd bezig met onrendabel eigen werk/portfolio en dan is 1 goeie klant al vaak een hele grote klant. Vaak vergt het wat meer diepgang om een echt advies te geven maar in jouw geval is het sowieso te verwachten dat je een ROW krijgt omdat je vermoedelijk niet aan het urencriterium voldoet.

Ik denk verder dat het geen probleem mag zijn dat je per kwartaal een fotografie opdracht krijgt want iedereen begint met 'n eerste klant en met een beetje mazzel ook regelmatige opdrachten. Vraag je VAR pas aan als de opdrachtgever er om vraagt en dan kan hij/zij beslissen wat ermee te doen als het ROW wordt

succes!
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon