Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 februari 2014, 20:19
MathijsLemmers's schermafbeelding
MathijsLemmers MathijsLemmers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2014
Berichten: 11
Question Offerte bij aanpassingen

Beste iedereen,

Dit is mijn eerste post op dit forum en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben een freelance vormgever en bij elk project vraag ik een betaling vooraf van 50%.
Ik stuur dus een offerte, dan een factuur van 50% en aan het einde nog een factuur van 50%.

Nu heb ik een project waarbij de klant aanpassingen wil die buiten de afgesproken offerte vallen waardoor er dus extra kosten voor haar bijkomen. Nu wil ik dus een offerte maken waarbij ik die aanpassingen en de kosten daarvan opsom. Ik weet echter niet precies hoe ik dit moet aanpakken.

Moet ik op deze tussentijdse offerte ook weer de prijs van de vorige offerte neerzetten om aan te geven dat dit er bij opgeteld word? Of moet ik hier gewoon alleen dat wat er nu bij komt opzetten?
En als ik dan aan het einde de factuur maak, hoe maak ik dan duidelijk dat van het originele project nog de helft betaald moet worden en van de aanpassingen 100%?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen en mocht je niet precies antwoord kunnen geven dan kun je misschien uitleggen hoe jij het aanpakt wanneer er tussendoor extra werk bij komt.

Alvast heel erg bedankt!
__________________
Mathijs Lemmers,
purple-octopus.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 maart 2014, 03:52
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MathijsLemmers Bekijk bericht
Nu heb ik een project waarbij de klant aanpassingen wil die buiten de afgesproken offerte vallen waardoor er dus extra kosten voor haar bijkomen. Nu wil ik dus een offerte maken waarbij ik die aanpassingen en de kosten daarvan opsom. Ik weet echter niet precies hoe ik dit moet aanpakken.
Vaak is dat gewoon een mailtje met daarin duidelijk benoemd dat het om 'meerwerk', 'meerkosten', 'extra kosten' o.i.d. gaat, afhankelijk van hoe je dat in je offerte of algemene voorwaarden hebt benoemd.

Citaat:
En als ik dan aan het einde de factuur maak, hoe maak ik dan duidelijk dat van het originele project nog de helft betaald moet worden en van de aanpassingen 100%?
Door dit te benoemen in afzonderlijke factuurregels.
  • 2e termijn van 50%, offerte nr. ... d.d. ...
  • Meerwerk aanpassingen volgens e-mail d.d. ...
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 maart 2014, 18:14
MathijsLemmers's schermafbeelding
MathijsLemmers MathijsLemmers is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2014
Berichten: 11
Standaard

Bedankt voor de tips!

Ik denk dat ik nu een aardig idee heb hoe ik dit ga aanpakken.

Nogmaals bedankt en een fijne dag!
__________________
Mathijs Lemmers,
purple-octopus.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aanpassing, freelance, grafisch, offerte, vormgever

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Meer dan 70% bij 1 opdrachtgever Markie Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 12 28 december 2015 14:20
Werkplek negeren bij offerte ?! acvginneken Marketing en acquisitie 2 29 maart 2010 14:23
Hantering spoedtarief in Voorwaarden Nouks Omgaan met opdrachtgevers 22 15 september 2009 16:30
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 22:38
Aanmelden bij Belastingdienst Mark Freelancepraktijk starten 11 25 maart 2007 20:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon