Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Omgaan met opdrachtgevers

Mededelingen

Omgaan met opdrachtgevers Hoe kun je het gedrag van je opdrachtgever beďnvloeden? Hoe bepaal je je uurtarief? Wat te doen als de factuur niet betaald wordt? Hoe ga je om met problemen in een project?

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2015, 09:42
Wisp Wisp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 16
Post Factuur ontvangen zonder afspraak o.i.d.

Beste mede-ondernemers,

Via een zakelijke connectie van mij ben ik in contact gekomen met een klant en heb hier uiteindelijk zelf een opdracht uitgesleept. Afgelopen week was de opdracht voor deze klant afgerond.

Gisteren ontving ik van mijn zakelijke connectie een factuur voor de aanbreng-fee (of bemiddelingsfee). We hebben hierover helemaal geen contact gehad of afspraken gemaakt o.i.d. dus ik was enorm verbaast hierover.

Ik ben van mening dat ik deze factuur niet hoef te betalen aangezien we hier geen afspraken over hebben gemaakt. Graag jullie mening.

PS: daarbij moet ik wel zeggen dat ik al veel tijd heb geďnvesteerd in deze zakelijke connectie aangezien zij ook een potentiële klant waren. Echter is het vanuit mij gezien vooral veel geven en niks terugkrijgen.

Mvg,
Bob
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2015, 15:09
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ik zou net zo verbaasd zijn en de factuur dus niet accepteren.


gewoon terugsturen met de mededeling dat er geen afspraken gemaakt zijn over een bemiddelingsfee dus dat de factuur onterecht is verstuurd..


dan hoor je vanzelf wel waar de schoen wringt..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 augustus 2015, 15:40
Wisp Wisp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 16
Standaard

Beste Roel,

Bedankt voor je reactie.

Mijn connectie zegt dus dat er wel over gecommuniceerd is. Echter heb ik al een paar keer gevraagd naar een serieus bewijs, want ik kan me het oprecht niet herinneren. Mocht dat bewijs er wel zijn ben ik uiteraard bereid te betalen.

Er zijn al heel wat mailtjes overheen gegaan inmiddels, ik wacht nu op reactie op mijn laatste mail.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 augustus 2015, 17:14
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is een onhandig meningsverschil en potentieel ook weer schadelijk voor je relatie met deze zakelijke connectie. Vooral als deze van mening is dat er wel contact is geweest.

Gaat het om een hoog bedrag?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 augustus 2015, 17:33
Wisp Wisp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 16
Standaard

Het gaat om 500 euro excl, wat voor mij op dit moment een enorm bedrag is.
Dat het schadelijk is, is een feit, maar ik ga ervan uit dat we er wel uitkomen.

To be continued...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 september 2015, 13:18
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ben je al een stap verder?
__________________
René
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 september 2015, 13:42
Wisp Wisp is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2013
Berichten: 16
Standaard

Hoi René,

Helaas valt er niet te communiceren met deze connectie en blijven ze voet bij stuk houden met een hoop gebluf. Het zijn echte praatjesmakers.

Ik heb ze gevraagd of zij een getekende opdracht/inkooporder o.b.v. een overeenkomst kunnen laten zien waarin staat dat de geleverde dienst gefactureerd mag worden, o.b.v. een overeengekomen tarief welke is opgenomen in deze overeenkomst.

Uiteraard reageren ze hier niet op, want dat hebben ze niet. Ik wacht het verder wel af, maak me er niet meer druk om. Heb het idee dat zij sowieso alleen wilden profiteren van mij i.p.v. een gelijkwaardige zakenrelatie opbouwen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 september 2015, 15:28
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Lijkt me een goede reactie. Misschien krijg je nog wel betalingsherinneringen, maar die kun je ook makkelijk afdoen.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
aanbrengfee, bemiddelingsfee, factuur

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Factuur ontvangen, later betalen: wanneer btw terugvragen? Diamond Administratie 6 6 juli 2012 15:42
BTW BTW op factuur Freelancer zonder BTW-plicht Mark Luikens Belasting 4 19 januari 2012 23:32
Betaling ontvangen zonder BTW Bart1980 Administratie 14 26 mei 2010 00:33
Factuur ontvangen zonder 'betaalkosten'. Tom Administratie 4 9 mei 2010 16:21
Factuur zonder vermelding btw Lennom Al die andere praktische dingen 8 26 september 2008 22:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon