Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 juli 2011, 19:47
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Lightbulb Algemene voorwaarden

Beste mensen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen de volgende vragen te beantwoorden:

1) Hoeveel verschillende algemene voorwaarden heb ik nodig? Of zijn de algemene voorwaarden op mijn factuur/offerte hetzelfde?
Bijv:
1x Factuur
1x Offerte
1x Website
2) Hoe kan ik deze algemene voorwaarden opstellen? Waar kan ik eventueel terecht die dit voor mij doet?
3) Mag ik de algemene voorwaarden ook als 'download url' aanbieden op een factuur/offerte? Bijv als voet: "Ga naar ..nl/algemene-voorwaarden voor onze algemene voorwaarden"
4) Ben je verplicht de algemene voorwaarden op de achterzijde van de factuur & offerte te plaatsen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 juli 2011, 20:35
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Algemene voorwaarden, zijn precies dat, algemene voorwaarden die altijd gelden voor de (rechts)handelingen van de onderneming. Dus je moet geen aparte voorwaarden opstellen voor ieder type document. Het regelt alle algemene altijd geldende voorwaarden voor je bedrijf.

Je kunt wel in elke offerte of op een factuur extra voorwaarden opnemen als de situatie daarom vraagt.

Verder moet je algemene voorwaarden altijd ter hand stellen dat betekent daadwerkelijk bijvoegen, verwijzen naar algemene voorwaarden is onvoldoende.

Het is niet verplicht om de algemene voorwaarden achterop de factuur te zetten. Sterker nog meestal is bij de factuur aan de late kant. Ze moeten bekend zijn bij de afnemer voordat of op het moment dat de overeenkomst word gesloten. dus bij de offerte, of op de achterkant of apart bijsluiten.

Als je via een website bestellingen ontvangt is het wel voldoende om een aankruisvakje te hebben dat door de gebruiker word aangekruist om in te stemmen met de algemene voorwaarden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 juli 2011, 20:48
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Niks mis met wat Roel zegt, maar ik beveel dit artikel nog even aan: Algemene voorwaarden hanteren.
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juli 2011, 21:34
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel Jongman Bekijk bericht
Algemene voorwaarden, zijn precies dat, algemene voorwaarden die altijd gelden voor de (rechts)handelingen van de onderneming. Dus je moet geen aparte voorwaarden opstellen voor ieder type document. Het regelt alle algemene altijd geldende voorwaarden voor je bedrijf.

Je kunt wel in elke offerte of op een factuur extra voorwaarden opnemen als de situatie daarom vraagt.

Verder moet je algemene voorwaarden altijd ter hand stellen dat betekent daadwerkelijk bijvoegen, verwijzen naar algemene voorwaarden is onvoldoende.

Het is niet verplicht om de algemene voorwaarden achterop de factuur te zetten. Sterker nog meestal is bij de factuur aan de late kant. Ze moeten bekend zijn bij de afnemer voordat of op het moment dat de overeenkomst word gesloten. dus bij de offerte, of op de achterkant of apart bijsluiten.

Als je via een website bestellingen ontvangt is het wel voldoende om een aankruisvakje te hebben dat door de gebruiker word aangekruist om in te stemmen met de algemene voorwaarden.
Hoi Roel,

Dank je voor je input.

Ik vraag mijzelf nog af waar je de Algemene Voorwaarden laat opstellen?

Daarnaast begrijp ik dus dat je maar 1 algemene voorwaarden hebt, maar deze bijv. kan plaatsen op je website + factuur + offerte ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 juli 2011, 13:27
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneeuw Bekijk bericht
Ik vraag mijzelf nog af waar je de Algemene Voorwaarden laat opstellen?

Daarnaast begrijp ik dus dat je maar 1 algemene voorwaarden hebt, maar deze bijv. kan plaatsen op je website + factuur + offerte ?
Klopt, je hoeft maar 1 AV te hebben.

Opstellen kun je laten doen, meestal door een jurist. Ik heb mijn eigen AV opgesteld en deze laten nakijken door een jurist. Het is alleen naar werk om te doen en het kost tijd. Het scheelt je wel geld.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juli 2011, 14:33
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Ook de kamer van koophandel heeft een aantal modellen voor algemene voorwaarden

Daarin zie je ook dat er aparte artikelen zijn die de regels rondom offertes en overeenkomsten regelen.

Algemene voorwaarden kun je in een apart document zetten en bij een offerte doen je kunt zo ook als service op de website vermelden.

De crux blijft dat je ze bij elke overeenkomst ter hand stelt (ofwel meestuurt) vermelden waar je ze kan vinden is niet altijd voldoende.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juli 2011, 22:04
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Dank jullie voor jullie reakties.

Ik heb even contact opgenomen met een Jurist, daar hoor ik binnenkort meer van. Opzich wil ik er best voor betalen, zolang het maar goed is.

Ik vind het wel vreemd dat ook al dien je een algemene voorwaarden ter hand te hebben liggen, ik nooit een klant er om zie vragen, noch op de website ziet rondzoeken of ik er een heb.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 juli 2011, 10:41
MrMartinH's schermafbeelding
MrMartinH MrMartinH is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 september 2010
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneeuw Bekijk bericht

Ik vind het wel vreemd dat ook al dien je een algemene voorwaarden ter hand te hebben liggen, ik nooit een klant er om zie vragen, noch op de website ziet rondzoeken of ik er een heb.
Natuurlijk niet. Op het moment dat jij een offerte stuurt zonder AV bij te voegen, dan heb je geen afspraken waar je op terug kunt vallen. Bij een moeilijke klant verwijzen naar je AV heeft dan geen zin meer.
__________________
3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau
3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties
http://www.3dinyourhands.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 juli 2011, 18:18
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrMartinH Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Op het moment dat jij een offerte stuurt zonder AV bij te voegen, dan heb je geen afspraken waar je op terug kunt vallen. Bij een moeilijke klant verwijzen naar je AV heeft dan geen zin meer.
Nooit over nagedacht. Bedankt voor de info
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 juli 2011, 12:55
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard

Bij mij staan de algemene voorwaarden op de site en bij een offerte stuur ik ze mee.

Groeten van Hetty
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Algemene voorwaarden Swielen Al die andere praktische dingen 3 15 april 2009 08:09
Eigen algemene voorwaarden i.p.v. inkoopvoorwaarden bemiddelaar (ICT): wat regelen? Adriaan Omgaan met opdrachtgevers 1 22 juli 2008 19:54
(rechter) Verwijzing naar Algemene Voorwaarden volstaaat tijn1978 Al die andere praktische dingen 3 5 september 2007 18:51
Algemene voorwaarden bobvooren Al die andere praktische dingen 5 18 augustus 2007 09:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon