Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 augustus 2019, 13:55
Willemvhoogstraten Willemvhoogstraten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2019
Berichten: 1
Question Voorbereiden (hypotheek) koophuis: bedrijfskosten niet opgeven?

Beste Allemaal,

Ik woon al jaren anti-kraak en heb mij nog nooit bezig gehouden met de koop van een eigen huis. Nu ik samenwoon met mijn vriendin en wij samen een eigen bedrijf hebben is dit allemaal wel anders.

We zijn januari vorig jaar begonnen dus anderhalf jaar bezig. Vorig jaar hadden we een omzet van 30.000 euro maar dit is nihil gemaakt door zo'n 18.000 kosten op te geven en nog wat dingetjes.

Dit jaar komen we waarschijnlijk op 40.000 omzet en 10-18.000 kosten.

Ik dacht altijd dat het enkel positief is om de winst op papier te drukken door kosten op te geven, maar nu ik me met hypotheek en kopen bezig ben vraag ik mij af of het niet verstandig is om geen of minimale kosten op te geven zodat de winst op papier veel hoger wordt. Ik begrijp dat we dan wel belasting moeten gaan betalen maar als dit resulteert in de mogelijkheid tot kopen volgend jaar...?

Ik hoor graag wat ervaringen en meningen/tips. We hebben een boekhouder die volgens mij super is, maar merk dat we bij uitleg soms niet helemaal op dezelfde golflengte zitten ;-)

In 2017 heb ik met een eigen bedrijfje zo'n 26.000 winst gedraaid (vóór alle aftrekposten, dus inkomsten minus bedrijfsuitgaven)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Morgenvroeg hebben we waarschijnlijk een gesprekje via telefoon bij de rabobank, dus alle hulp is welkom!

Met financiele groet,

Willem
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Verlies niet geaccepteerd. Gevolgen? qhsd Belasting 2 11 mei 2010 16:43
Inkomstenbelasting Verlies opgeven (IB 2009) wordt niet geaccepteerd fortfort Belasting 4 9 maart 2010 20:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon