Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 18 december 2008, 10:11
Qwerner's schermafbeelding
Qwerner Qwerner is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2007
Berichten: 48
Stuur een bericht via MSN naar Qwerner
Standaard Re: klant bepaalt tarief?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVersluis Bekijk bericht
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook als opdrachtgever niet echt op zo'n constructie zit te wachten: ik wil eigenlijk gewoon weten wat iets kost, niet zelf bezig zijn met wat ik ervoor zal gaan geven en dan uiteindelijk nog het knagende gevoel hebben misschien wel wat onder (of juist ver boven) de verwachting betaald te hebben.
Precies, dat is net zo iets dat ik advertenties op marktplaats of andere advertentie sites steevast oversla als er geen prijs bij staat.
t.e.a.b. is voor mij meer "graag of niet".
Als iemand iets wil verkopen, wil ik weten wat het kost. Als dat teveel is, kan ik altijd nog een bod uitbrengen.
__________________
Helder; Duidelijk
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 december 2008, 15:17
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: klant bepaalt tarief?

Ik ben met een opleiding bezig voor belastingconsulent. Op dit moment doe ik financiële administraties voor een paar klanten maar eigenlijk wil ik meer richting belastingaangiftepraktijk. Omdat ik nog studeer maar ook al aangiftes wil doen en er heel verschillende prijzen voor worden gevraagd dacht ik aan het laten bepalen van de prijs door de klant. Het is maar een idee! Ik was benieuwd naar evt ervaringen. Misschien is het beter te wachten tot na mijn opleiding (nog maar 1 jaar).
Met citaat reageren
  #13  
Oud 18 december 2008, 16:35
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: klant bepaalt tarief?

Citaat:
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik ook als opdrachtgever niet echt op zo'n constructie zit te wachten: ik wil eigenlijk gewoon weten wat iets kost, niet zelf bezig zijn met wat ik ervoor zal gaan geven
Helemaal mee eens. Het doet me denken aan iemand die aan je vraagt: 'Heb jij wat te doen vanavond?' Die kan daar van alles mee bedoelen. Als je 'Nee' zegt heb je kans dat je een voorstel krijgt waar je helemaal geen zin in hebt. Kom er dan nog maar eens onderuit. Als je 'Ja' zegt, heb je kans iets leuks mis te lopen.

Mijn antwoord is dan ook altijd: 'Hoezo?' Moet die ander toch met de billen bloot.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 januari 2009, 10:38
chungdha chungdha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2009
Berichten: 14
Standaard Re: klant bepaalt tarief?

Je heb soms van die klanten die je toch flexible moet wezen over de prijs immers wilt iedereen het liefs voor nix krijgen. Op momenten waar je echt weinig opdrachten heb kan je op lage bedragen doen, en immers al het hun goed is bevallen kunnen ze mond op mond reclame voor je maken en zo meer opdrachten binnen krijgen.

Je moet niet altijd aan groot geld denken want immer klanten binnen halen is belangrijker dan altijd grote bedragen te vragen.
__________________
www.chungdha.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Btw tarief VS? carsten888 Belasting 4 25 januari 2012 11:36
Incasso & trage klant adraanb Omgaan met opdrachtgevers 22 11 augustus 2008 16:46
Veel werk bij 1 klant youneedstyle Al die andere praktische dingen 6 5 maart 2008 13:14
probleempje met klant JuliaV Omgaan met opdrachtgevers 10 1 juli 2007 02:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon