Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 januari 2009, 16:13
Bussumse Bussumse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 8
Standaard Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik hoop dat ik dit bericht op de juiste plaats zet.
Ik heb al veel op dit forum en andere forums gelezen over het vinden van een bedrijfsnaam en daar ben ik al goed mee geholpen. Toch loop ik vast, zelfs nadat ik wat familieleden en vrienden heb laten meedenken.

Alle suggesties zijn welkom. Hier dan de uitleg over mijn bedrijf en wat ik doe;

-Ik ben een zelfstandige (ZZP'er) projectmanager voor evenementen van maatschappelijke aard;
Dit zijn bijvoorbeeld campagnes/ acties/ evenementen van non-profit organisaties OF bedrijfsevenementen voor een goed doel (benefietgelegenheden/ teambuildingsuitjes met een maatschappelijk karakter enz.)
-Ik laat mij dus inhuren door organisaties of bedrijven bij de uitvoering van hun evenementen
-In de toekomst zal ik misschien (maatschappelijke) evenementen in eigen beheer gaan organiseren en een samenwerking met een andere persoon hiervoor behoort tot de mogelijkheden. (Dit sluit uit dat ik mijn naam (Mathon) gebruik als bedrijfsnaam, of denken jullie dat dat wel kan?)
-Ik ben meertalig (NL, EN, FR) en hoop door een Engelse of Franse naam dit internationale te benadrukken. Ik zou het liefst ook opdrachten krijgen van internationale organisaties of bedrijven zodat ik mijn talen kan gebruiken.

Ik zocht in eerste instantie een naam die kort en krachtig is, een mooi Frans woord bijvoorbeeld, maar dan wel iets wat Nederlanders (ongeveer) begrijpen en kunnen spellen.
Hier kwam ik niet uit en toen ging ik meer kijken naar namen die enigszins omschrijven wat ik doe. Toen kwam ik op CompassionWorks, maar hier heb ik gemengde reacties op gekregen uit mijn omgeving en nu twijfel ik. Compassion klinkt misschien wat TE. (beetje goody goody...). Ik hou verder niet erg van het woord 'event' en ook niet zo van het woord 'charity', tenzij er een mooie woordspeling of een mooi woord mee gemaakt kan worden.

Wie heeft er een geniale ingeving en helpt mij verder?
Veel dank alvast voor het meedenken!
Groet,
Em
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 januari 2009, 21:34
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Hoi Em,

Altijd een lastig punt. Ik heb het vakkundig omzeild door mijn eigen naam te gebruiken, maar in jouw geval begrijp ik dat je voor een bedrijfsnaam kiest. Toch geeft je naam me inspiratie. Mathon, daar hoef je maar twee letters tussen te voegen: ra. Marathon. De marathon is een van de grootste wereldwijde evenementen (dus ook een internationaal woord). Je geeft ermee aan dat je hard kunt lopen maar ook een lange adem hebt. De marathon is iets waarvoor je getraind moet zijn, niet iedereen kan het zomaar doen. Het is iets bijzonders en een prestatie. Door 'ra' bijvoorbeeld in een andere kleur weer te geven, is ook de link naar je naam duidelijk.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes,

Petra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2009, 11:26
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

De meeste oplossingen kenmerken zich door eenvoud. Je hebt een naam die niet zo veel voor komt en alleen al om die reden ook een mooie bedrijfsnaam zou kunnen zijn. Sterker, 'Mathon' is ook zowel in het Frans als in het Engels uitstekend uit te spreken. Waarom moeilijk doen?

Gewoon 'Mathon', en inderdaad een beetje spelen met gekleurde letters. Als dat geen personal branding is........
__________________
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2009, 16:43
Bussumse Bussumse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Heel erg bedankt voor het meedenken Sjaak en Petra!
Ik hoop dat er misschien nog meer mensen zijn met ideeën, en voor nu ga ik toch nog eens nadenken over mijn achternaam!
Groet,
Em
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 januari 2009, 13:59
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Ik heb een woordspeling van charity en event voor je: chareve (.nl domeinnaam is ook nog vrij trouwens).
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 januari 2009, 14:05
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illutic Bekijk bericht
Ik heb een woordspeling van charity en event voor je: chareve (.nl domeinnaam is ook nog vrij trouwens).
Dan zou ik nog eerder denken 'charitevent'. Zo spreek je beide woorden ook uit in één naam. Maar eerlijk gezegd vind ik het iets te ingewikkeld. Mensen vragen zich af hoe je het schrijft, wat het betekent etc. Het is een moeilijke naam. Dat moet je niet hebben.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 januari 2009, 12:36
Bussumse Bussumse is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 8
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

Bedankt allebei voor het meedenken!
Ja, het is een mooie combi om die twee woorden aan elkaar te zetten, maar dat zijn helaas nou net de twee woorden die, hoewel ze mooi omschrijvend zijn, ik niet zo mooi vind. (charity en event)
Veel groetjes,
Em
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 januari 2009, 10:34
chungdha chungdha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2009
Berichten: 14
Standaard Re: Inspiratie gezocht voor bedrijfsnaam

hier is een kleine gids voor het bedenken van een naam.
http://www.chungdha.com/2007/12/how-...brandname.html

en hier is een online programma dat namen kan checken of ze voor.com al zijn gebruikt of niet.

http://www.chungdha.com/2008/10/review-bust-name.html
__________________
www.chungdha.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tool gezocht voor online kennisbase erix Marktplaats 21 12 januari 2009 22:07
Freelancer gezocht (opdracht) Samenwerking gezocht met trainers (teambuilding, motivatie, communicatie) Rosier Marktplaats 6 12 september 2008 06:59
Gedreven zakelijke tekstschrijvers/copywriters gezocht! ramon fincken Marktplaats 1 29 januari 2008 11:50
Starters in regio Delft gezocht Miranda van Gaalen Marktplaats 10 18 november 2007 15:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon