Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 1 februari 2007, 16:19
Anoniem
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Uitkering en zelfstandig ondernemen

Hallo,

Ergens in dit forum wordt ingegaan op het starten vanuit een WW. Ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag vandaar dat ik hem hier eens stel.

Even een situatieschets.
Ik heb vorig jaar naast mijn fulltimebaan een bedrijf-eenmanszaak opgericht. Ik heb twee opdrachten gehad. Per 1-1- ben ik ontslagen en heb ik recht op ww. Ik wil dit jaar mijn bedrijf dus vol gaan invullen. Ik ben coach en heb nog geen werk. Het type werk dat ik zal krijgen is altijd op opdrachtbasis en behelst een aantal uren hier en een aantal uren daar. Het kan dus zijn datik de ene maand 20 uur werk en de andere niets en ik hoop natuurlijk straks 3 dagen per week met mijn werk geld te verdienen.

Ik sprak vorige week mijn reintergratiecoach en zij legde mij het volgende voor: Als het UWV instemt met het verstrekken van WW. dan zijn er voor mij twee opties als het gaat om WW en verrekening van inkomsten bij zelfstandig ondernemerschap.

De ene optie betreft een startperiode met orientatiefase van een half jaar. Gevolg is dat er na 2 jaar gekeken wordt welke winst ik heb gemaakt en dat wordt dan verrekent met de WW gelden die ik heb ontvangen.

De andere variant is dat ik gewoon begin en de gewerkte uren worden op het aantal WW uren in mindering gebracht.

Nu heb ik ergens gelezen dat je het beste kunt aangeven dat je op opdracht basis werkt. Het effect is dat je tijdelijk uren in mindering krijgt, maar dat deze weer hersteld worden als de odpracht voorbij is. Kent iemand dit en hoe moet ik dan een opdracht aangeven zodat het UWV niet denkt dat de 4 uur voor het geven van een workshop gezien kunnen worden als regulier en dat ik van 40 uur definitief terug ga naar 36 uur WW-uitkering.

Welke variant is voor mij het beste te hanteren?
Wat zijn voor en nadelen van beide mogelijkheden?


Groet
[Op verzoek van betrokkene geanonimiseerd. Forumbeheerder]
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Labels
starten als freelancer met een uitkering

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelfstandig?? Boelo Al die andere praktische dingen 3 12 juni 2007 23:55
Maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 15 2 februari 2007 23:28
duurzaam ondernemen Life Creations Al die andere praktische dingen 4 24 januari 2007 09:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon