Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 juni 2007, 22:32
Boelo Boelo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 2
Standaard Zelfstandig??

Ik zit er al geruime tijd over te denken om zelfstandig te worden, maar de twijfels zijn groot. Op dit moment werk ik drie dagen in loondienst, de overige vul ik met voornamelijk journalistieke en communicatieve klussen.

Is het verstandig om naast mijn baan zelfstandig te worden of is het beter om op klusbasis (met 'VAR - resultaat uit overige inkomsten') te blijven werken? Welke stappen moet ik zetten als ik wel zelfstandig wil worden?

Alvast dank voor het advies!
Martijn.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2007, 22:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zelfstandig??

Hoi Martijn,

Dat zijn vrij algemene vragen en de antwoorden zijn dan ook op de site te vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boelo Bekijk bericht
Is het verstandig om naast mijn baan zelfstandig te worden of is het beter om op klusbasis (met 'VAR - resultaat uit overige inkomsten') te blijven werken?
Zie de veelgestelde vraag Zal ik parttime beginnen, of kan ik er beter vol voor te gaan?

Citaat:
Welke stappen moet ik zetten als ik wel zelfstandig wil worden?
Zie Starten als freelancer

Als je nog specifieke vragen hebt die in het informatieve deel van Lancelots niet beantwoord worden, dan kun je natuurlijk weer in dit forum terecht.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2007, 23:12
Boelo Boelo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 juni 2007
Berichten: 2
Standaard Re: Zelfstandig??

Mijn excuses.. Bedankt voor de verwijzing! Ik zit mij na het lezen van alle informatie echter nog steeds af te vragen wat het voordeel zou zijn als ik, als 'combineerder', zelfstandig zou worden. Maakt het in relatie met opdrachtgevers uit of ik parttime ondernemer ben of klusser? Voor mijn gevoel geven zij de voorkeur aan 'professionele' freelancers die zelfstandig zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juni 2007, 23:55
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zelfstandig??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boelo Bekijk bericht
wat het voordeel zou zijn als ik, als 'combineerder', zelfstandig zou worden.
Er zijn drie grote voordelen:
  1. Minder belasting betalen wegens ondernemersaftrek
  2. Zoals je al zegt: opdrachtgevers nemen je serieuzer en ze hebben minder gedoe m.b.t. het beoordelen van loonheffingen als je over een VAR-WUO beschikt
  3. Geen baas meer!
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minimaal 3 opdrachtgevers per jaar sioux Verklaring Arbeidsrelatie (VAR) 15 25 oktober 2007 22:19
Uitkering en zelfstandig ondernemen Anoniem Al die andere praktische dingen 11 22 februari 2007 11:27
Regeerakkoord over zelfstandig ondernemerschap / zzp'ers René Nieuws - Voor en door freelancers 0 7 februari 2007 16:19
Zelfstandig ondernemer naast fulltime studie? Marijn Belasting 5 20 januari 2007 12:20
Starten vanuit WW wordt makkelijker op 1 juli 2006 René Al die andere praktische dingen 23 19 november 2006 19:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon