Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #31  
Oud 6 november 2008, 16:48
GerdaCommunicatietraining GerdaCommunicatietraining is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

Beste mensen, als communicatietrainer/coach ben ik nieuw op het forum en kom uit bij dit onderwerp intuitie. Is het aanspreken en gebruik van je intuitie te trainen? Ik kan jullie uit ervaring vertellen: jazeker! Het was voor mij heel inspirerend te zien hoe met 'harde' skills uitgeruste managers zo'n soft skill als intuitie leerden toepassen. Zij zijn er effectiever door geworden!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 6 november 2008, 18:00
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

Hej Gerdacommunicatietraining,
het lijkt me goed als je zelf een nieuw topic hierover begint. Met misschien een introductie.

Dan heb je kans dat meer mensen 't zien. Nu bungel je eigenlijk onder een ander onderwerp, terwijl jouw werk me een nieuw topic waard lijkt.

Marlies
__________________
Marlies Van de Voort
www.tamtamtekst.nl

Laatst gewijzigd door TamTamTekst; 6 november 2008 om 18:00 Reden: typefout
Met citaat reageren
  #33  
Oud 6 november 2008, 18:32
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

En over het onderwerp intuïtie is al eerder gediscussieerd, je kunt dat draadje even doornemen.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #34  
Oud 7 november 2008, 20:24
GerdaCommunicatietraining GerdaCommunicatietraining is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Hej Gerdacommunicatietraining,
het lijkt me goed als je zelf een nieuw topic hierover begint. Met misschien een introductie.

Dan heb je kans dat meer mensen 't zien. Nu bungel je eigenlijk onder een ander onderwerp, terwijl jouw werk me een nieuw topic waard lijkt.

Marlies
Marlies dank voor de tip. Over. . . intuitie? Ach, waarom ook niet.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 21 november 2008, 16:37
Sanderroos Sanderroos is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2008
Berichten: 3
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

Reageren vanuit je intuïtie is nauw verwant aan wat in de psychologie genoemd wordt : werken met heuristieken.
Je slaat onbewust veel informatie op, maar zonder alle bijbehorende berekeningen. Een soort mentale vuistregels dus eigenlijk
Helaas is het wel zo dat mensen eerder geneigd zijn goede dingen te onthouden en slechte ervaringen te vergeten, dus perfect is het helaas niet.
Een ander nadeel is dat je hersenen vaak ook op grond van ervaring de waarneming van dat moment aanvullen met dingen uit het verleden.
Trainen van je intuïtie is in die zin dus onmogelijk, want je kunt niet je ervaring plotseling vergroten.
Wel is enige training mogelijk in de zin van zorgen dat je gevoeliger er voor wordt ( dus eigelijk beter naar jezelf leren luisteren)
__________________
Abrion
www.abrion.nl
info@abrion.nl
Met citaat reageren
  #36  
Oud 21 november 2008, 23:08
GerdaCommunicatietraining GerdaCommunicatietraining is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 3
Standaard Re: Wat is intuïtie (en kan je het trainen?)

Wel is enige training mogelijk in de zin van zorgen dat je gevoeliger er voor wordt ( dus eigelijk beter naar jezelf leren luisteren).

Sjuust, helemaal mee eens en dit is ook precies wat we doen in trainingen: mensen in gesprek brengen met zichzelf (en dus ook leren luisteren naar en in verbinding leren komen met hun intuitie). Daar is soms wel wat graafwerk voor nodig

Gerda.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat is "professionaliteit"? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 11 21 januari 2008 14:09
Dilemma: Wat zou jij doen als... Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 14 12 december 2007 20:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon