Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 juli 2009, 22:55
Marijke Marijke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 2
Standaard Eerste Open Ideeëndag

Een nieuw initiatief: de 1e open Ideeëndag

Op vakantie kreeg ik een nieuw idee. Ik kom namelijk veel mensen tegen die een idee hebben, maar daar nog te weinig mee doen. Regelmatig roepen ze mijn hulp in, ik help ze aan aanvullende ideeën en vaak ook aan nuttige contacten. Ook bij Bites & Business gebeurt het veel dat mensen elkaar verder helpen, een idee, contact of goede raad geven. Ik vind het prachtig en het is zo makkelijk! Het vergt alleen een beetje facilitatie.
Daarom ga ik op 21 augustus de eerste open ideeëndag organiseren.

Eerste open ideeëndag
Elk idee ontstaat een keer. Soms is het meteen helder, soms nog vaag en mistig. En dan? Het idee kan in je hoofd blijven zitten, wat rondzingen en af en toe voor onrust zorgen. Of het kan zich ontwikkelen en tot iets moois uitgroeien. Mits het idee voorzien wordt van de juiste voedingsstoffen, zoals goede tips, aanvullende ideeën, frisse blikken, handige contacten, nieuwe inspiratie en nuttige ervaring. Op de open ideeëndag van de IdeaCompany krijg je die aangeleverd. Voor jouw idee!


De IdeaCompany organiseert op vrijdag 21 augustus de eerste open ideeëndag. Een dag waarop mensen hun eigen idee een boost kunnen geven. Waarop alle deelnemers hun idee presenteren én samen aan de slag gaan om alle ideeën die dag verder te helpen. Of het nou een commercieel businessidee is, een marketingidee, een uitvinding of een idee om de wereld te verbeteren, alle ideeën en hun eigenaren zijn welkom.
Jouw idee krijgt deze dag flinke schep kunstmest, fris water en gezonde buitenlucht.

Doelgroep
De open ideeëndag is bedoeld voor mensen met een goed idee die er iets mee willen doen. Mensen die bereid zijn hun idee te presenteren, anderen te helpen én hun eigen kennis en netwerk te delen.


De resultaten

Aan het eind van de dag:
  • heb je jouw idee een flink aantal stappen verder gebracht
  • ben je geïnspireerd en jeuken je handen om de actiepunten te gaan uitwerken
  • heb je leuke mensen ontmoet in de Hooiberg bij de Ont-moeting
  • heb je nuttige contacten toegespeeld gekregen
  • heb je anderen geholpen om hun idee verder te brengen
Doe ook mee en meld je nu aan. Meer informatie en inschrijven kan op www.ideacompany.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 juli 2009, 01:54
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Eerste Open Ideeëndag

Dag Marijke,

Apart idee! Zelf heb ik (momenteel) geen ideeën èn kan ik niet op 21 augustus, maar ik heb wel een vraagje.

Met name ideeën zijn kwetsbaar: voor je het weet heeft een ander ze overgenomen, uitgewerkt en te gelde gemaakt. Dat risico is ook een belangrijke reden dat ze vaak in iemands hoofd blijven zitten.

Hoe heb jij/hebben jullie dit probleem ondervangen?

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 juli 2009, 11:20
Marijke Marijke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 2
Standaard Re: Eerste Open Ideeëndag

Hoi Renée,

Iedereen komt met een eigen idee, dus daar zal de passie liggen.

Daarnaast laat ik iedereen een geheimhoudingsverklaring tekenen vooraf.

groeten,
Marijke
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2009, 18:49
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Eerste Open Ideeëndag

Dag Marijke,

Bedankt voor je toelichting!

Zo'n (sluitende) geheimhoudingsverklaring lijkt me in ieder geval wel een belangrijke randvoorwaarde. Misschien dat je de aanwezigheid ervan in je 'wervingstekst' kunt zetten, om het gebeuren wat laagdrempeliger te maken.
Vanzelfsprekend is dat helemaal jouw keus, maar je merkt dat 't bijvoorbeeld bij mij - als voormalig ideeënhebber - een gevoelig punt is.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 augustus 2009, 22:11
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Eerste Open Ideeëndag

Hi Marijke,

hoe ging het ? Ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
businessidee, netwerken, ondernemen, idee

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Eerste stappen op het freelance pad Camilla Al die andere praktische dingen 2 6 maart 2009 11:24
Eerste aangifte omzetbelasting: hoe invullen? Sabrina Belasting 2 12 mei 2008 13:56
Na hoeveel tijd heb je je eerste opdracht als starter ? richardlagrand Marketing en acquisitie 18 6 december 2007 19:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon