Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Actueel > Nieuws - Voor en door freelancers
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Nieuws - Voor en door freelancers Op het freelancersvlak wil er nog wel eens wat veranderen. Lancelots verzamelt het belangrijkste freelancenieuws. Iedereen in het forum mag zich als nieuwsjager opwerpen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2009, 10:38
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Eigen baas zijn maakt gelukkig

http://www.nu.nl/werk-en-prive/20840...-gelukkig.html

Citaat:
AMSTERDAM - Mensen met een eigen zaak vormen de gelukkigste beroepsgroep. Ook managers en vakmensen zitten lekker in hun vel, maar personeel in de transportsector en productiebranche heeft het minder goed voor elkaar.


© ANP

Dat blijkt uit de Gallup-Healthways Well-Being Index. Het Amerikaanse onderzoek heeft aan meer dan honderdduizend mensen onder meer gevraagd of zij tevreden zijn met hun werk, of ze hun sterke punten kunnen inzetten en hoe hun baas ze behandelt.
Tradioneel worden mensen in beroepen hoog op de sociale ladder, zoals artsen, juristen, musici en architecten, als het gelukkigst aangemerkt. Maar de index toont aan dat bijvoorbeeld een zelfstandige kapper gemiddeld genomen veel tevredener door het leven gaat. De artsen en advocaten staan overigens wel op de tweede plaats, op de voet gevolgd door leidinggevenden.

Psychische gezondheid
De studie is onderverdeeld in verschillende deelgebieden, zoals lichamelijke en psychische gezondheid en de toegang tot basisbehoeften. Mensen die werkzaam zijn in landbouw en natuurbeheer gooien hoge ogen op het gebied van emotionele gezondheid en gezond gedrag.
De uitkomsten van het onderzoek onderschrijven bevindingen van psychologen, die het belang van vrijheid van beroepskeuze en de invulling van de werkzaamheden benadrukken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 september 2009, 19:06
DennisWillemse's schermafbeelding
DennisWillemse DennisWillemse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 117
Stuur een bericht via MSN naar DennisWillemse
Standaard Re: Eigen baas zijn maakt gelukkig

Helemaal mee eens.
Sinds ik als zelfstandige werk, zit ik veel beter in mijn vel. Ondanks dat ik meer werk verzet in dezelfde tijd in vergelijking met mijn vorige vaste baan en waarschijnlijk ook in totaal meer uren maak per week, heb ik toch het gevoel meer vrijheid te hebben doordat ik ook 's avonds en in het weekend nog wel eens even tussendoor iets doe.
Ook de voldoening is beter omdat ik zelf met de eer strijk ipv een leidinggevende.
En natuurlijk de beloning is beter. Zelf verantwoordelijk voor je eigen zaken zoals pensioen en verzekeringen geven mij een voldaan gevoel.

Kortom en wederom: HELEMAAL MEE EENS.

Dennis
__________________
====================
www.civitec.nl
Adviseur binnen de Buitenruimte
====================
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 september 2009, 10:56
jacqelien jacqelien is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 26
Standaard Re: Eigen baas zijn maakt gelukkig

Eens, zelf bepalen waar en wanneer je werkt geeft een gevoel van vrijheid waar ik me heel gelukkig bij voel. Maar ik zie wel een heel duidelijk onderscheid tussen tevredenheid en geluk. Ik vind dat je die twee niet kan vergelijken.
Jacqelien
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 januari 2010, 11:18
Sanna's schermafbeelding
Sanna Sanna is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2010
Berichten: 13
Standaard Re: Eigen baas zijn maakt gelukkig

Ik ben het eigenlijk wel met Jacqelien eens. Je kunt die twee dingen niet met elkaar vergelijken. Ik ben nu 5 jaar ZZP'er. Het heeft me heel veel geluk, plezier en ervaring gebracht maar ook heel veel slapeloze nachten.

Op zich voel ik me inderedaad gelukkiger bij het zelfstandigers leven (je kiest er immers in veel gevallen zelf voor, weloverwogen neem ik aan) maar dan moeten de debiteuren wel (op tijd) betalen. Dat is het enige nadeel. Verder kan ik het iedereen aanraden. Benodigdheden: een goede voorbereiding (oa administratie opzetten) en een beginnende klantenkring.
__________________
SANNAKOK
tekstschrijver
W: www.sannakok.nl
E: sannakok@telfort.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Gezocht: ervaringsverhalen van freelancers die failliet zijn gegaan Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 8 16 september 2008 21:05
Dillema: opdracht via bemiddeling of eigen netwerk NoX Marketing en acquisitie 5 5 januari 2008 17:56
Eigen Baas, tips en trucs. Tijs van den Boomen Mariëlle Schrijft Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 5 juli 2007 14:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon