Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 maart 2009, 15:39
Dunamitrainingen
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard CRM in Excel? (administratie klantgegevens)

Ik ben een echte Hollander wat de centjes betreft: zijn er mogelijkheden om eenvoudig een crm op te zetten. Zelf merk ik dat Alexion software ruzie met mij heeft en crasht voortdurend.

Is het mogelijk om in excell een crm op te zetten? Uiteindelijk is het handig om adressen, nummers etc bij elkaar te hebben.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 maart 2009, 21:44
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Crm

U kunt dit in excell doen ja.

U kunt ook overwegen om het "webbased" doen als je hier kaas van gegeten hebt.
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 maart 2009, 08:30
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Crm

Zelf gebruik ik Business Contact Manager, een applicatie binnen MS Outlook. Als je de juiste versie van Office hebt zit dit erbij. Ik werk er pas kort mee (ben eigenlijk nog niet klaar met inrichten...), dus kan je nog niet vertellen of ik er tevreden over ben. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het wel aardig te werken.
__________________
Adviseur Prestatie Management

Gratis nieuwsbrief ontvangen met interessante items op gebied van Prestatie Management? Schrijf je in op www.predi.nl!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 juli 2010, 20:14
the1stfloor the1stfloor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 8
Standaard Re: CRM in Excel? (administratie klantgegevens)

Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met een online CRM die gekoppeld is aan een google account.

Ik gebruik google zakelijk, handig met agenda's, contact en docs maar ben op zoek naar een goed CRM die hierbij aansluit.

Ik heb het ook een tijd in excell gedaan en dat kan op zich wel (ook met google docs bijvoorbeeld). Maar het is natuurlijk tien keer handiger als het gekoppeld is aan taken/contacts/data etc.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 juli 2010, 14:59
Timlecomte Timlecomte is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 juni 2010
Berichten: 10
Standaard Re: CRM in Excel? (administratie klantgegevens)

Wellicht is Microsoft Access een optie. Volgens mij zit er zelfs een kant-en-klare CRM sjabloon in. Heel simpel maar goed genoeg voor contactgegevens.

Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel contacten je hebt en hoeveel informatie per contact je wilt bewaren.
__________________
Tim Lecomte
@timlecomte op twitter!
Visius
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 februari 2011, 12:59
Arjan202 Arjan202 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 februari 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dunamitrainingen Bekijk bericht
Is het mogelijk om in excell een crm op te zetten?
Als je erg masochistisch bent wel ;-)

Probeer eens Sugar CRM:
http://www.sugarcrm.com/crm/

Die is gratis, moet je op je website zetten en je kunt er tegenwoordig ook met je I-phone in.


Wel een stapje ingewikkelder dan een lijstje in Excel, maar als je hem eenmaal door hebt, is hij fijn.


Groetjes,



Arjan

Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 februari 2011, 12:02
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolsmith Bekijk bericht
Ik denk het niet, want CRM en uitblinken in zowel zijn verschillende
wat bedoel je hier precies mee?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 februari 2011, 14:19
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard

Als VBA en Excel-goeroe kan ik bevestigen dat jet zeer WEL mogelijk is om een goede CRM applicatie te maken in Excel. Of jij het zelf kunt en of je iemand kunt vinden die het voor je kan maken, is sterk afhankelijk van je wensen.

Ik heb zelf de afgelopen xx jaar gewerkt met een combinatie van Outlook en Excel. Het verzamelen van contacten in Outlook heeft veel voordelen. Uiteraard is het dan heel eenvoudig om al je contactpersonen te synchroniseren met je telefoon. Maar als je VBA kennis hebt dan kun je veel meer. Zo gebruik ik de categorieen en contactpersonen om email automatisch te verdelen over xx submappen. Werkt super!

Ik heb Outlook gekoppeld aan een Excel applicatie waarin ik mijn complete administratie doe. Daarin zitten gegevens van klanten, producten, uitvoerige facturatiemogelijkheden, automatische V&W, balansen en BTW aangifte. Maar ook maatwerk zaken als presentielijsten voor terugkerende trainingen en abonnementen met flexibele perioden. Dat werkt goed, tot een bepaalde omvang.

In Access kun je dezelfde trucs toepassen en dezelfde dingen maken (VBA is vrij universeel) maar het is bij grote hoeveelheden data (bestanden > 1 GB) stabieler. Sommige dingen zijn makkelijker in Access, andere dingen in Excel. Wat de beste keus is, dat is natuurlijk afhankelijk van je wensen. Dus eigenlijk is je vraag te simpel: wat versta je onder een CRM?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 april 2011, 11:13
Maxol's schermafbeelding
Maxol Maxol is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 december 2010
Berichten: 8
Standaard

waarom probeer je windows live niet? soort van google maar dan meer praktischer. Mijn idee... Ik hoop dat dit help?
__________________

Maxol
Twitter
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 mei 2011, 13:30
Rouven Rouven is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 mei 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik heb onlangs een hoop pakketten vergeleken en het hangt een beetje af van hoe je het gaat gebruiken. Persoonlijk was ik niet te spreken over Sugar en de integratie met Google Apps. Als het voor klein zakelijk gebruik is dan kan ZOHO wat voor je zijn. Dat heeft alle functionaliteiten die je verwacht van een online CRM applicatie. Andere die goede integratie hebben met Google zijn Solve360 en Capsule CRM.

Succes! Ben benieuwd waar je voor gaat kiezen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Excel vraag BTW M2be Belasting 8 7 december 2008 20:08
Gratis templates voor administratie in Excel? Inge88 Administratie 1 4 december 2008 11:07
Allemaal vragen over het opzetten administratie Anoniem Administratie 10 17 oktober 2007 10:36
Alle onderwerpen in Excel Anoniem Administratie 2 13 oktober 2007 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon