Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marketing en acquisitie

Mededelingen

Marketing en acquisitie Sommige freelancers hebben altijd opdrachten. Ze weten precies welk klantprobleem ze oplossen. Ze hebben focus en onderscheiden zich van andere freelancers. Ze publiceren en netwerken actief, want interessante opdrachten komen vaak via-via. Met de opdrachten die niet bij hun passen, maken ze iemand in hun netwerk blij.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 26 april 2009, 11:26
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Mond *tot* mond reclame mag ik hopen. Mond op mond praat zo lastig en is gevoelig voor virussen e.d.

Marlies
Dank Marlies, nooit bij stil gestaan. Maar in de volksmond zeggen we altijd 'mond op mond' reclame. Taal is niet mijn sterkste kant
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 april 2009, 12:39
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TamTamTekst Bekijk bericht
Mond *tot* mond reclame
Maar dan wel gespeld als samenstelling hè: mond-tot-mondreclame
__________________
René
Met citaat reageren
  #13  
Oud 27 april 2009, 12:27
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els brouwer Bekijk bericht
@ Mieke: leuk om te horen! Dat is ook precies een van de redenen waarom ik mijn nieuwsbrief maak: ik laat ermee zien dat ik een 'expert' ben. Toevallig ben ik tekstschrijver, maar ook als je coach, tekenaar, ontwerper, noem maar op bent, is dat belangrijk. Mensen moeten je leren kennen en vertrouwen in je krijgen dat je hun problemen kunt oplossen.

Met een nieuwsbrief mag je zomaar elke maand (dat lukt me helaas niet altijd, het is meer elke 5/6 weken ) bij iemand in z'n Inbox komen. Maar natuurlijk moet de nieuwsbrief wel de moeite waard zijn. Hij moet echt gaan over waar de klant mee worstelt, en niet over jouw 'unieke' prestaties als ondernemer of dienstverlener.
Dag Els,

Ere wie ere toekomt. Hoewel je dus voor mij niet van "belang" bent (klinkt lullig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel), vind ik jou nieuwsbrief wel een schoolvoorbeeld van hoe het moet.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #14  
Oud 27 april 2009, 12:53
els brouwer's schermafbeelding
els brouwer els brouwer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 42
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Dag Mieke,

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, hoor! Ik schrijf mijn nieuwsbrief ook niet met het idee dat alle lezers ook klanten moeten worden. (Dan zou ik het ook veel te druk krijgen ...) Ik probeer wel op een persoonlijke en aansprekende manier in te spelen op problemen/uitdagingen die mijn lezers ervaren bij het nadenken over en schrijven van hun teksten voor het web.
__________________
Met vriendelijke groet,
Els Brouwer

Gratis nieuwsbrief over effectieve copywriting op het web

www.wervendewebteksten.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 27 april 2009, 13:03
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Maar dan wel gespeld als samenstelling hè: mond-tot-mondreclame
Volgens Het Groot Woordenboek blijkt 'mond-op-mondreclame' ook te kunnen. Ze suggereren daar ook nog 'mondreclame', maar dat vind ik meer iets voor leveranciers van tandpasta.
__________________
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 april 2009, 18:40
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Gisteravond keek ik naar mooiweerdeleeuw. In dat programma liet men wat voorbeelden van verkeerd taalgebruik zien. Laat daar nou 'mond op mond' reclame ook bij zitten.

(volgens mij zitten er geen taalfouten in deze zinnen )
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 april 2009, 21:56
Sjaak's schermafbeelding
Sjaak Sjaak is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 8 juni 2007
Berichten: 272
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aspon Bekijk bericht
Gisteravond keek ik naar mooiweerdeleeuw. In dat programma liet men wat voorbeelden van verkeerd taalgebruik zien. Laat daar nou 'mond op mond' reclame ook bij zitten.

(volgens mij zitten er geen taalfouten in deze zinnen )
Om te beginnen: helaas zit er wel een foutje in: het is namelijk 'Mooi! Weer de Leeuw'. Maar dat terzijde.

Je hebt helemaal gelijk met de 'mond-tot-mondreclame' want het wordt nog wel eens verhaspeld met 'mond-op-mondbeademing'. Ofschoon 'mond-op-neusbeademing' ook bestaat, kan ik me evenwel weinig voorstellen bij 'mond-tot-neusreclame'

Omdat het onjuiste gebruik echter veelvuldig voorkomt, heeft Koenen het zelfs als alternatieve schrijfwijze in zijn woordenboek opgenomen. Zelf trof ik het ook aan in 'Hedendaags Nederlands' (van Dale dus). De complete uitleg vind je hier.
__________________
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 april 2009, 14:40
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els brouwer Bekijk bericht
Dag Mieke,

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt, hoor! Ik schrijf mijn nieuwsbrief ook niet met het idee dat alle lezers ook klanten moeten worden. (Dan zou ik het ook veel te druk krijgen ...) Ik probeer wel op een persoonlijke en aansprekende manier in te spelen op problemen/uitdagingen die mijn lezers ervaren bij het nadenken over en schrijven van hun teksten voor het web.
Hoi Els!

Even een technisch vraagje: stuur jij jouw nieuwsbrief automatisch via een programma waar je alle e-mailadressen invoert of hoe pak je dat aan? Ik ben een echte IT-noob op dit gebied .

Ik zou graag een nieuwsbrief maken, alleen ben ik bang dat die dan weer op de achtergrond verzeild zal raken door al het werk! Voorlopig laat ik het dus nog even in m'n gedachtenkamer liggen..

Groetjes,
Sofie
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 april 2009, 17:52
els brouwer's schermafbeelding
els brouwer els brouwer is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Berichten: 42
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Dag Sofie,

Ik verstuur mijn nieuwsbrieven via een automatisch e-mailprogramma. Mensen kunnen zich op mijn site abonneren en de verwerking gaat geheel automatisch. Erg makkelijk. Ook het versturen is een kwestie van een paar drukken op de knop.

Als je begint met 10 adressen kun je dat nog makkelijk zelf doen. Maar als het er veel meer worden, krijg je al snel (althans ik) problemen met Outlook.
__________________
Met vriendelijke groet,
Els Brouwer

Gratis nieuwsbrief over effectieve copywriting op het web

www.wervendewebteksten.nl
Met citaat reageren
  #20  
Oud 28 april 2009, 21:13
Sofie's schermafbeelding
Sofie Sofie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 april 2007
Berichten: 205
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe brengen jullie je bedrijf onder de aandacht?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door els brouwer Bekijk bericht
Dag Sofie,

Ik verstuur mijn nieuwsbrieven via een automatisch e-mailprogramma. Mensen kunnen zich op mijn site abonneren en de verwerking gaat geheel automatisch. Erg makkelijk. Ook het versturen is een kwestie van een paar drukken op de knop.

Als je begint met 10 adressen kun je dat nog makkelijk zelf doen. Maar als het er veel meer worden, krijg je al snel (althans ik) problemen met Outlook.
Bedankt voor de info! Heb je toevallig een tip voor welk programma te gebruiken daarvoor? Ik ga me ook meteen aanmelden op je nieuwsbrief, lees ik altijd graag
__________________
Creative Concepts BVBA

Website
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe gaan jullie om met prospects die zgn. "testjes" vragen? Maybellene Omgaan met opdrachtgevers 22 7 september 2009 12:05
Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit? Niekie Al die andere praktische dingen 19 25 september 2008 23:50
Heeel incidenteel freelance, verder uitzendbureau's, hoe in rekening brengen?? Shirose Al die andere praktische dingen 1 9 juli 2007 14:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon