Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 20 april 2009, 10:40
Pet's schermafbeelding
Pet Pet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2008
Berichten: 52
Standaard Royalties

Beste Lancelotters,

In november wordt mijn debuut uitgegeven. Het is niet per se een onderdeel van mijn bedrijf, maar ik heb er natuurlijk wel aan gewerkt en aangezien ik van beroep 'tekstschrijver/journalist' ben, past het binnen mijn werkzaamheden. Ik krijg bij het tekenen van het contract een niet-terugvorderbaar voorschot en na verschijning krijg ik uiteraard royalties per verkocht boek. Ook krijg ik voor iedere uitlening bij de bibliotheek een bedrag van de stichting Lira.

Dit zijn allemaal inkomsten, maar ik vraag me af op welke basis ik die krijg: particulier of als bedrijf. In het eerste geval kan ik de tijd die ik eraan besteed natuurlijk ook niet in mijn urenadministratie zetten, maar in het tweede geval kost het me misschien meer belastingafdracht? Ik zet hier een vraagteken achter omdat ik over deze aparte categorie echt geen idee heb, maar misschien kan iemand hier opheldering geven. Er zullen vast meer mensen zijn die boeken hebben uitgegeven.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon