Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > ICT

Mededelingen

ICT PC of Mac, Office en andere software, internet- en telefoonabonnement, website en zoekmachineoptimalisatie... gelukkig zijn er ook ict-freelancers die te hulp schieten.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 9 augustus 2010, 22:12
Germen Germen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2010
Berichten: 4
Standaard Re: Uitbesteden zoekmachineoptimalisatie

Oh ja... 'webdesign kampen' is goed, maar zullen potentiële klanten van je wel zoeken op 'webdesign' of zullen ze misschien zoeken op 'webbouwer', of misschien wel 'webpagina maker'... Probeer dus ook daarop gevonden te worden.

De prijzen van SEO zijn erg variërend, sommigen bieden 100% voor een top 10 garantie (ik vraag me af of dat echt kan), ik heb zo mijn twijfels. Sommigen vragen €70 per maand om een paar dingetjes bij te houden, anderen €500 om je aan te melden bij diverse zoekmachines, anderen vragen gemakkelijk €2000,- voor 10 mooie zoekwoorden zonder dat er nog maar een pagina van je site geoptimaliseerd is... Je kunt verder gaan door speciale SEO-teksten te laten maken. Ik doe persoonlijk altijd alles in overleg met de klant, prijzen vooraf bepaald, geen verrassingen dus.

Je kunt sneller resultaat krijgen met zoekmachine-optimalisatie, maar dan betaal je meer. Dat is omdat je site dan o.a. aangemeld wordt bij sites die mensen beheren en erg goed aangeschreven staan. Ook deze prijzen lopen erg uiteen, één link kan gemakkelijk $150 kosten (er zijn voornamelijk veel Amerikaanse bedrijven die dit doen). Als je gaat voor de 'natuurlijke aanpak' dan kan het gemakkelijk 2 maanden duren voordat je site interessant gevonden wordt door de zoekmachines.

Ik begin vaak met een site-scan die verteld of je website überhaupt geschikt is hoog kunnen scoren. Soms is het niet eens mogelijk, dus let goed op dat je niet bedonderd wordt en niet teveel betaald.

Triquid - webmedia & SEO
Just ask!

Laatst gewijzigd door Germen; 9 augustus 2010 om 22:17 Reden: Spelfoutjes in de tekst
Met citaat reageren
  #12  
Oud 9 augustus 2010, 22:43
Rub3n's schermafbeelding
Rub3n Rub3n is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 januari 2009
Berichten: 199
Standaard Re: Uitbesteden zoekmachineoptimalisatie

Ik heb wel het gevoel dat "potentiële klanten" (steeds meer) weten wat ze zoeken. Zo werd er laatst een keer zo maar aangebeld bij mij. Was iemand met een klussenbedrijf die in dezelfde straat woonachtig is. Die had gezocht op "webdesign kampen", en zag bij de eerste 7 iemand staan uit de Keulsestraat (onze straat dus).
__________________
Webdesign, webhosting & grafische vormgeving onder één dak!

Webstylerz staat graag voor u klaar.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 augustus 2010, 00:15
Rogier Rogier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 29
Standaard Re: Uitbesteden zoekmachineoptimalisatie

Het belangrijkste element zal een SEO bedrijf nooit voor je kunnen doen: zorgen dat je goede en leuke content hebt die regelmatig wordt geupdate en waarnaar mensen zullen refereren.

Ik wil niet een discussie starten over het nut van SEO, maar je ziet genoeg sites die bovenaan staan in Google waar de technische 'optimalisatie' compleet ontbreekt.

En om het nog maar niet te hebben over de bedrijven die je 'aanmelden bij vele zoekmachines' of je de '10 BESTE zoekwoorden geven'.
__________________
Webdesign | 3D-ontwerp | Fotografie | Beeldbewerking
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 september 2010, 21:22
Dolphiq's schermafbeelding
Dolphiq Dolphiq is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 2
Standaard Re: Uitbesteden zoekmachine optimalisatie

Denk ook eens aan linkbuilding. Dit is een heel interessante vorm van offsite zoekmachine optimalisatie welke een behoorlijk impact kan hebben op zowel de bezoekers naar de website en uiteraard jouw positie in de zoekmachines.

Linkbuilding is het aanvragen van links bij bijvoorbeeld relevante startpagina's zoals natuurlijk Startpagina.nl, Startkabel, Startze etc... Daarnaast, zeker tegenwoordig, zijn ook de Social Media websites belangrijk (Facebook, Twitter LinkedIn etc...)

Door meer inlinks te creëren vanaf websites met een -wenselijk- hogere pagerank, krijgt jouw website steeds meer "stemmen" waardoor uiteindelijk jouw pagerank ook zal stijgen. Daarnaast bieden meer links naar jouw website uiteraard ook altijd de mogelijkheid tot meer bezoek.

Linkbuilding kost helaas wel enorm veel tijd maar kan prima zelf gedaan worden. Mede hierom zijn wij momenteel bezig met een Closed Beta van een van onze nieuwe tools om het linkbuilding proces te stroomlijnen.

Kortom, hele interessante manier om de populariteit van jouw website te vergroten.
__________________
Allard Rothengatter | Creative Director | Dolphiq | http://www.dolphiq.nl
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 september 2010, 21:53
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard

Dank Dolphiq, al was linkbuilding/goede links al een keer opgemerkt
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 september 2010, 23:58
Toros_IT Toros_IT is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 31
Weblogartikelen: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
Het belangrijkste element zal een SEO bedrijf nooit voor je kunnen doen: zorgen dat je goede en leuke content hebt die regelmatig wordt geupdate en waarnaar mensen zullen refereren.
Het belang van content was ook al opgemerkt!
__________________
| Umut Koyuncu | T 06 51 92 88 01 | M info (at) torosit (punt) nl | W http://www.torosit.nl
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 september 2010, 01:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
goede en leuke content
Eens.

Citaat:
die regelmatig wordt geupdate
geüpdated, bedoel je

Dit is een hardnekkig misverstand. Waarom zouden zoekmachines de voorkeur geven aan content die regelmatig wordt geüpdated?

Het is gewoon feitelijk onjuist. Neem nou de Wikipedia. Wat je er ook van vindt (ik heb een hekel aan dat ding), het staat stelselmatig in de top 3 met vele duizenden pagina's over tijdloze onderwerpen, die zelden worden geüpdated.
__________________
René
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 september 2010, 10:17
JokeHeikensTekst's schermafbeelding
JokeHeikensTekst JokeHeikensTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 juni 2008
Berichten: 118
Standaard

Hoihoi,

Ik ben een tekstschrijver die ook SEO doet. Het gaat om de combinatie van goede en relevante content waarin de juiste zoekwoorden worden vermeldt. Daarnaast is trekt het regelmatig updaten van je site, van je content meer bezoekers naar je site, wat even niets met Google of ranking te maken heeft. Je ranking kan nog zo hoog zijn, als er maar weinig bezoekers naar je site komen, heeft dat geen zin. Regelmatig ververst content heeft meer zin, dan blijft het aantrekkelijk voor bezoekers om naar je site te komen.

Ik heb een klant voorzien van duidelijke en directe teksten en die heeft meer klanten (en meer bezoekers) sindsdien.

Het gaat maar net om wat voor jou het belangrijkste is.

Groet,

Joke
__________________
www.jokeheikenstekst.nl
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 september 2010, 01:13
Rogier Rogier is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 april 2010
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Dit is een hardnekkig misverstand. Waarom zouden zoekmachines de voorkeur geven aan content die regelmatig wordt geüpdated?

Het is gewoon feitelijk onjuist. Neem nou de Wikipedia. Wat je er ook van vindt (ik heb een hekel aan dat ding), het staat stelselmatig in de top 3 met vele duizenden pagina's over tijdloze onderwerpen, die zelden worden geüpdated.
Ik doelde nu meer op het door andere sites refereren naar je site. Door nieuwe dingen op je site te zetten houd je de site interessant en krijg je dus meer (vaste) bezoekers. Naar jaren oude content gaan sites niet meer linken, wel naar leuke nieuwe blog items of nieuwtjes.
__________________
Webdesign | 3D-ontwerp | Fotografie | Beeldbewerking
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
google, seo, zoekmachineoptimalisatie

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Incidentele klusjes uitbesteden Rienzilla Al die andere praktische dingen 2 25 juli 2008 10:27
Acquisitie uitbesteden aan zaakwaarnemer / agent? René Marketing en acquisitie 5 14 juni 2008 13:32
Uitbesteden? Niels Arts Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 5 24 juli 2007 18:28
Uitbesteden freelance-opdrachten..? Helena109 Al die andere praktische dingen 5 24 april 2007 17:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon