Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 19 februari 2008, 11:23
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Starten met freelancen

Beste Jesse,

Ik weet wat een IRO-traject is en hoe het werkt, omdat ik mij erin verdiept heb. Zelf kan ik ook IRO-trajecten aanbieden, maar tot nu toe heb ik dat niet gedaan. Mogelijk ga ik dat nog doen.

Leuk dat jij je bevindingen hier op het forum neer gaat zetten. Ik zal ze zeker lezen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 februari 2008, 11:51
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Red face Re: Starten met freelancen

Hetty,

Wat houdt je (nog) tegen? Ik heb gekozen voor de coach die uitsluitend startende ondernemers begeleidt en daarnaast zelf zijn eigen onderneming runt.

Er is best wel veel info over het IRO-traject op internet te vinden maar vooral gericht op de opdrachtgever. Gelukkig mocht ik zelf bepalen wie ik kies want ik heb wel wat ervaringen gelezen van mensen waarvoor het bepaald wordt en die waren vaak niet zo positief???


groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 februari 2008, 21:43
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Starten met freelancen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Hetty,

Wat houdt je (nog) tegen?
Tsja, hier kan geen win-win tegenop.
Er is regionaal behoefte aan coaches voor starters, een gat in de markt dus.
De een zijn brood is ook de ander zijn brood.

Gelukkig is Lancelots niet regiogebonden (tenzij je geen internet hebt). @Jesse: "ondanks" je coach kan je natuurlijk ook hier vragen blijven stellen en input blijven geven. Daar hebben anderen dan wellicht weer wat aan.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 februari 2008, 05:54
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Starten met freelancen

Beste Erix en Jesse,

Ik coach ook starters, maar ook mensen die al een hele tijd een bedrijf hebben.
De laatste groep komt bij mij omdat zij:
- communicatieproblemen met medewerkers of zakenpartners hebben;
- willen stoppen als zelfstandige, maar niet weten hoe te solliciteren;
- alles weer even op een rijtje willen zetten;
- diensten willen uitbreiden, maar onzeker zijn of ze wel genoeg kwaliteit kunnen brengen.

Als ik mensen via de IRO wil coachen dan heb ik te maken met de UWV en die bepaald of ik iemand mag coachen en die geeft ook een mening over de manier waarop ik dat wil doen. Dat is nu niet het geval. Nu bepaal ik samen met de klant het traject en zijn we vrij om te bepalen wat de strategie wordt, zonder dat iemand zich daar mee bemoeid.

Op dit moment zie ik alleen nadelen om iemand te coachen via de IRO, maar mogelijk zie ik nog een keer de voordelen.

Jesse als je nog een keer de voordelen hoort van je coach om IRO klanten te coachen dan hoor ik dat graag van je.

Ik ben blij voor je dat je straks hulp krijgt van een goede coach en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Zoals ik al eerder schreef: ik lees ze graag.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 februari 2008, 09:56
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Hetty zal ik doen. In sommige regio's zijn zeker nog weinig coaches, terwijl andere regio's juist overspoeld worden met allerlei bureaus. Misschien dat voor jou daar ook een kans ligt.
De coach zei wel dat het moeilijk is om als klein bureau ertussen te komen en ik las ergens dat de gemeentes en het UWV zich vaker bemoeien met het traject en soms zelf al mensen begeleiden. Ik ga volgende week het RIP-plan (hopelijk geen rest in peace ) met de arbeidsdeskundige bespreken en als ze het plan goedkeuren, kunnen we direct aan de slag.

Erix, ik ben van mening dat een coachbegeleiding ook bestaat uit persoonlijke gesprekken, internet en mail kan daarbij ondersteunend ingezet worden. Maar dit Lancelotforum biedt zeker ook mogelijkheden genoeg om info en ervaringen uit te wisselen.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #16  
Oud 2 maart 2008, 09:18
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Goed nieuws!

Het UWV heeft het coachingstraject goedgekeurd en we kunnen volgende week starten. Intussen heb ik mijn eerste (kleine) opdracht binnen; drie interviews voor de plaatselijke krant. Het zet echt geen zoden aan de dijk, als je ervan moet leven maar wel een goede investering om een netwerk in de regio op te zetten.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 2 maart 2008, 11:07
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Starten met freelancen

Good for you! En die opdracht is in ieder geval leerzaam en leuk voor je portfolio. En als ze weten dat je betrouwbaar bent en goed werk aflevert, krijg je op een gegeven moment wel wat meer betaald.

Succes!
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #18  
Oud 2 maart 2008, 13:10
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Bedankt voor je felicitatie, maar meer betaald krijgen is niet mogelijk omdat er vaste vergoedingen bestaan per aantal woorden. Dat geldt trouwens voor al dit soort weekbladen.

Het is eigenlijk dan ook niet zo raar dat ze altijd met een tekort aan correspondenten kampen. Ik vind het gewoon leuk om te doen en omdat ik over allerlei onderwerpen kan schrijven ook heel leerzaam.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #19  
Oud 2 maart 2008, 21:29
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Starten met freelancen

Gefeliciteerd met je opdracht en fijn dat je coachingstraject goed gekeurd is.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 4 maart 2008, 17:31
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Starten met freelancen

Bedankt Hetty,

Ik ben meteen aan het werk gezet en dus druk bezig met het opstellen van een netwerklijst en een ondernemerscv. Het valt nog niet mee om in het kort aan te geven wat ik precies wil gaan doen, het wordt al gauw te breed en daardoor misschien onduidelijk voor opdrachtgevers.

Ik zal mijn coach vragen of het bevalt om voor het UWV en haar klanten te werken, misschien heb je wat aan zijn ervaringen.

groetjes Jesse
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
starten als freelancer met een uitkering


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IB 2007 met loondienst en 3 maanden freelancen: resultaat uit overige werkzaamheden of winst? MDJ Belasting 8 24 maart 2008 22:09
Herstarten met freelancen? Peet Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 9 17 oktober 2007 08:41
Gaan freelancen in de ICT, met opzegtermijn en concurrentiebeding? itfreelancer Al die andere praktische dingen 14 19 juli 2007 11:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon