Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 10 april 2008, 17:30
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Maar niet getreurd Pari, toen ik net zo oud was als jij, had ik naast mijn schoolloopbaan (en een beetje werkervaring als uitzendkracht, misschien moet je daar eens mee beginnen!) een donkere kamer (om zelf foto's af te drukken, tsja, analoog tijdperk). In die tijd dacht ik ook: "Ik ga geld verdienen als fotoafdrukcentrale, fotograaf, reporter." Ik verkocht foto's van sportdagen aan klasgenootjes, ik had een paar klanten en werkte in de zomer als tijdelijke kracht in een fotolab.
Al mijn ideeën (inclusief prijslijsten en advertenties op het prikbord van AH) hebben verder tot niets geleid. Alhoewel: meer dan twintig jaar later fotografeer ik nog steeds, gebruik het materiaal binnen mijn eigen uitgeverij, ben dagelijks in de weer met tekst en beeld. Nu geen chemicalien meer en afdrukpapier, maar Photoshop.
Kortom, ga gewoon ergens aan het werk, doe ervaring op. De beste leerschool is het leven zelf
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 april 2008, 20:36
PaRi's schermafbeelding
PaRi PaRi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 9
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Dat is mooi Erix. Bent u wel tevreden/blij met wat uw bereikt heeft ondanks dat de dromen niet uit zijn gekomen?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 10 april 2008, 22:32
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Ik klink misschien wel als een oude *** maar ben het niet (of toch wel? bouwjaar 1966)
Moraal van mijn verhaal: mijn dromen zijn inderdaad uitgekomen, maar er blijft ook genoeg te dromen over.

Offtopic: Volgens mij mogen we hier wel je en jij tegen elkaar zeggen.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 10 april 2008, 23:23
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Haha Erix, dan had je maar niet moeten zeggen: "Toen ik zo oud was als jij..."

Pari, leuk dat je nog gereageerd hebt. Laat je nou ook niet helemaal ontmoedigen door onze berichten. Okay, je zag een kans: kamer, pc, printer, huppakee: gaan. Dat blijkt dus niet zo gemakkelijk. Maar wel een goed moment om te bedenken wat je wil.
Heb je echt kriebels om zelfstandig ondernemer te worden? Of had je meer het idee dat je zo makkelijker geld kan verdienen? En hoe zit dat met je passie voor auto's? (ik ben nieuwsgierig). Heeft het zin om een 5-jarenplan te maken of ben je er nog niet aan toe om lange termijn te denken?
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #15  
Oud 11 april 2008, 11:34
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 24 december 2007
Berichten: 619
Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaRi Bekijk bericht
Bent u wel tevreden/blij met wat uw bereikt heeft ondanks dat de dromen niet uit zijn gekomen?
Hej Pari,
het mooie van dromen is juist dat ze niet uit hoeven te komen om gelukkig te worden. Het gaat niet altijd om het bereiken van het doel, vaak juist om de weg ernaartoe.

Marlies, zeker een oude **** (1956)
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 april 2008, 20:26
PaRi's schermafbeelding
PaRi PaRi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 9
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Erix .. Haha. Ik bedoelde het niet zo, sorry.
Wat zal je dan eigenlijk nog meer willen bereiken?

Myrax .. Kriebels? Ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar ik heb altijd al iets voor mezelf willen starten. Een halfjaar terug ging ik regelmatig naar uitzendbureau's toen ik werkzoekende was. Het werk van die mensen die daar werkten leek mij zo ontzettend leuk(praten met mensen, mensen helpen, afwisselend werk, nieuwe uitdagingen) en ik heb er een hekel aan om voor iemand te werken. Ben best een koppig meisje en doe het liefst alles op mijn eigen manier, al zeg ik het zelf . Zo kwam ik op het idee een uitzendbureau te starten. Maar ok, toen ik klein was was ik echt gek op mijn vader, ik wilde precies als hem zijn dus probeerde hem ook overal in na te doen. Hij hield veel van auto's en ging vaak naar plaatsen om auto's te bekeiken, en bracht mij natuurlijk overal mee naar toe. Zo ben ik zo ontzettend veel van auto's gaan houden. Sinds een aantal jaren wil ik zo graag een keer iets kunnen doen in de auto branche. Als ik in mijn hoofd denk wat ik precies wil gaan doen kan ik je zo vertellen waar ik over 20 jaar zit, haha. Maar als ik het op papier moet zetten ziet het er toch anders uit. Ik zal niet eens weten hoe ik het moet doen en waar ik moet beginnen. De ene keer denk ik "het lukt mij wel met de inzet die ik heb, net zo als het vele anderen ook gelukt is". De andere keer denk ik "Het zal mij nu toch niet lukken, ik moet gewoon een beetje geduld hebben en hier over een aantal jaren misschien weer aan denken". Omdat ik dus zo twijfel dacht ik dat jullie mij misschien verder konnen helpen.

TamTamTekst .. Dat had ik laatst ook van iemand gehoord. Hij zei daarna ook dat als alle dromen altijd uit komen, dat het leven dan saai zal worden omdat er niets meer te dromen valt. Omdat je dan geen moeite meer hoeft te doen om te bereiken wat je wil aangezien je dan toch alles zal hebben.
Maar soms is het toch leuk als sommige dromen op z'n minst voor de helft al uitkomen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 13 april 2008, 13:15
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 september 2007
Berichten: 2.373
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Kun je ergens werkervaring in je gewenste branche opdoen denk je? Dus voordat je echt ZELF aan de slag gaat?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 13 april 2008, 15:43
Hetty Dalsheim's schermafbeelding
Hetty Dalsheim Hetty Dalsheim is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Berichten: 753
Stuur een bericht via MSN naar Hetty Dalsheim
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Hallo PaRi,

Ik ben wel nieuwsgierig naar je achtergrond. Wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor werkervaring heb je?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 april 2008, 22:15
PaRi's schermafbeelding
PaRi PaRi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 9
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
Kun je ergens werkervaring in je gewenste branche opdoen denk je? Dus voordat je echt ZELF aan de slag gaat?
Ik weet het eigenlijk. Maar aangezien er overal voor jaren ervaring gevraagd word of een hoog afgeronde opleiding denk ik niet dat hett makkelijk zal zijn voor mij om een baan aangeboden te krijgen in een gewenste branche.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 20 april 2008, 22:27
PaRi's schermafbeelding
PaRi PaRi is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2008
Berichten: 9
Standaard Re: Wil voor mezelf beginnen, uitzendbureau? Of iets anders?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hetty Dalsheim Bekijk bericht
Hallo PaRi,

Ik ben wel nieuwsgierig naar je achtergrond. Wat voor opleiding heb je gedaan en wat voor werkervaring heb je?
Ik heb een VMBO diploma Handel en Administratie. Daarna heb ik Internationale Groothandel gestudeerd op het MBO, halverwege ben ik ermee gestopt om omstandigheden. Nu doe ik een thuisstudie bij de NHA, Directie secretaresse / Management.

Verder heb ik naast mijn studie vanaf mijn 11de tot 14de gewerkt als interieur verzorgster (schoonmaakster), tot ik een baan vond in de horeca, daar had ik gewerkt als serveerster zo'n 2 jaar tot ik stopte met mijn opleiding Internationale Groothandel. Gelijk kreeg ik een baan aangeboden als Directie Secretaresse bij een vriend van mijn vader in een aannemersbedrijf, omdat de persoon die daar voorheen in dezelfde functie werkte vanwege zwangerschap een tijd niet kon werken. Daar heb ik anderhalf jaar gewerkt, tot zij weer terug kwam en ik ondertussen een baan had gevonden in een Callcenter afgelopen december. Sindsdien werk ik dus als callcenteragent (outbound).

Directie Secretaresse vond ik een geweldig beroep. Maar sinds ik werkzaam ben in de telemarketing ben ik voortdurend helemaal duf van het bellen. Dit is vermoeiender dan ik verwacht had, veeeel vermoeiender dan 24 uur achtereen schoonmaken. Het is me veel te eentonig, absoluut geen afwisseling, helemaal geen sociale contacten. Gewoon de hele dag achter een scherm met een headset op mijn hoofd praten. Nietss voor mij!

Ondertussen heb ik op vele plaatsen gezocht naar ander werk, maar overal word er naar ervaring of opleiding gevraagd. Zo ben ik ook een beetje op het idee gekomen iets voor mij zelf te starten. Ik heb altijd al eigen baas willen zijn, maar niet op zo'n vroege leeftijd, maar als er geen ander optie is...

Ik weet het eigenlijk niet meer hoor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon