Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Persoonlijk > Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen Veel freelancers investeren in hun ontwikkeling, zowel vakinhoudelijk als zakelijk. Ze nemen niet meer elke opdracht aan, maar stellen ontwikkelingsdoelen en maken keuzes. Ze ontwikkelen zich gaandeweg steeds meer tot ondernemer of ze creëren nieuwe kennis en dienstverlening. Hoe blijf jij jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen? Een forum voor het delen van inspiratie, twijfels en praktische tips.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 5 juni 2008, 16:36
jesse jesse is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 4 februari 2008
Berichten: 428
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Hoi Roy,

http://www.deondernemer.nl/artikel/3...line_netwerken

Hier nog wat informatie over online-netwerken dat ik tijdens het surfen vond.

Groetjes Jesse
Met citaat reageren
  #22  
Oud 6 juni 2008, 12:06
Irene Irene is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 49
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Ik stond al een tijdje voornamelijk passief op LinkedIn, maar krijg de laatste weken ineens veel link-verzoeken van (voornamelijk werk/zakelijke) contacten uit een meer of minder ver verleden. Ik ben hier echt enthousiast over want daartussen zitten allerlei potentiele opdrachtgevers en samenwerkingspartners. Ben dus zelf ook wat actiever geworden en benader nu actief mensen die ik uit het oog verloren ben of op wie ik attent word gemaakt doordat de site laat zien welke nieuwe contacten mijn contacten hebben gelegd, dat zijn vaak ook bekenden van mij. En met een paar Lancelotters heb ik inmiddels ook gelinkt (ik ben bijvoorbeeld dat mysterieuze contact van Roy...), ook al leidt het niet meteen tot iets, het helpt toch elkaar niet weer snel uit het oog te verliezen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 6 juni 2008, 20:03
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irene Bekijk bericht
(ik ben bijvoorbeeld dat mysterieuze contact van Roy...)


Ik wist niet of je er bezwaar tegen had, dus ik hield het even anoniem
Met citaat reageren
  #24  
Oud 12 juni 2008, 22:18
DittavV DittavV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2007
Berichten: 40
Weblogartikelen: 10
Standaard Re: LinkedIN

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
wat ga je met je contacten die je er opbouwt, doen? En hoe selecteer je je contacten: kies je voor personen waarmee je echt hebt samengewerkt of wordt het net zo iets als Hyves, waarbij iedereen kan Hyven met bijvoorbeeld Femke Halsema?
Zag vandaag dit topic. Ik zelf ben al een paar jaar op Linked in. IN het begin gebruikte ik het niet, totdat ik eens een paar avonden flink ben gaan investeren in mensen aan me linken. Ik gebruik Linked in met name als start voor mijn salespipeline. Welke functie vervult iemand? Met name de managers nodig ik dan uit voor mijn (kennismakings)workshops of Master Classes die ik met partners organiseer. De emailadressen (en alle gegevens) kun je redelijk eenvoudig exporteren en dan gebruiken.
Rechtstreeks via linkedin een opdracht verkrijgen is niet gebeurd. Indirect dus wel.

Verder wil ik iedereen die ik aan me link wel (leren) kennen zodat je echt ook wat voor elkaar kunt betekenen.

Ciao
DittavV
Met citaat reageren
  #25  
Oud 18 september 2008, 00:05
FritsL FritsL is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 19
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

In mijn beleving kunnen netwerken uit iedereen bestaan. Zelfs de vlotte vriendin van de schoonmoeder (zoiets was het toch Erix ). Deze vlotte vriendin werkt ook ergens, kent ook mensen, etc, etc. Dat is volgens mij netwerken. Dus ja, ik doe wel aan Hyves (hou het zowieso netjes), ben niet zo terughoudend om mensen te accepteren op LinkedIn. De meeste opdrachten krijg je nog altijd uit het informele circuit, dus laat die mensen alsjeblieft weten wat je doet. En natuurlijk sommige netwerken zijn meer voor de fun en de andere meer zakelijk. Het ligt volgens mij aan de persoon, wat je er uit denkt te halen. Zo doe ik per definitie geen zaken met vrienden en familie, maar laat me wel erg graag door hen ergens adviseren.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 18 september 2008, 08:33
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Zijn hier mensen die willen netwerken op LinkedIN?

Ik gebruik LinkedIn met name zakelijk: als overzichtelijk netwerk, maar ook als 'etalage' voor mijn eigen werkzaamheden/vervulde opdrachten, etc. Je kunt gemakkelijk updates van mensen in je netwerk bijhouden, maar andersom ook.

Hyves gebruik ik eigenlijk praktisch niet zakelijk. Ik let ook wel goed op wat ik daar laat zien en welke foto's ik wel of niet plaats. En om dan toch nog maar even in te haken op de discussie over zuipfoto's e.d.: als ik ze al zou hebben zou ik ze zeker niet op internet plaatsen. Misschien laat het zien hoe sociaal oid je bent, maar dat is zeker niet de manier waarop ik 'vereeuwigd' wil worden. Bovendien denk ik niet dat iemand er minder sociaal om is als die foto's er NIET op staan (en mocht dat wel zo zijn, laat mij dan maar in de categorie 'minder sociaal' vallen )
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
linkedin


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe breed? Cindy77 Marketing en acquisitie 22 27 september 2007 10:42
balans netwerken en inhoudelijk bezig zijn katsarchitecten Marketing en acquisitie 2 17 februari 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon