Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2011, 16:30
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard Welke onafhankelijk financieel adviseur voor pensioenplanning?

Heeft iemand van jullie goede ervaring met een financieel adviseur?
Kunnen jullie iemand aanbevelen?

Ben op zoek naar een onafhankelijk adviseur, dus niet gebonden aan bank of wat dan ook.
Gaat met name om advies op gebied van pensioenopbouw, lange termijnplanning e.d.
Uiteraard ga ik er vanuit dat een onafhankelijk advies niet gratis is.
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 juni 2011, 08:53
RichardOverweg RichardOverweg is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 25
Stuur een bericht via Skype™ naar RichardOverweg
Standaard

Beste Rixter,

Ik ken niet direct een onafhankelijk advisieur. Er staat wel een interessante brochure op de site van de AFM. Onderstaand de link.

Informatie over pensioenopbouw: http://www.afm.nl/~/media/Files/fold..._pensioen.ashx voor consumenten, maar ook handig voor ondernemers om inzicht te krijgen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,

Met vriendelijke groet,
Richard Overweg
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juni 2011, 23:11
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard

Dank voor je respons Richard. Ik heb de brochure gelezen en alvast even digitaal opgeslagen.
Juist voor dit soort zaken, maar ook andere, zoek ik dus een onafhankelijk adviseur om e.e.a. mee door te spreken.

Ligt het aan mij of is het moeilijk zo iemand te vinden?
Ik heb de vraag ook aan iemand anders gesteld, waarvan ik wist dat zij ook iemand zocht, maar zij was ook nog zoekende.
Mogelijk dat ik via mijn accountant ook verder kom overigens.
En anders maar naar de 'minder onafhankelijken' gaan en veel gesprekken aangaan en met gezond verstand erbij zelf het kaf van het koren gaan scheiden?
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juni 2011, 00:12
Marjan Marjan is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 25 maart 2007
Berichten: 915
Standaard

Hoi Myrax,

Misschien deze:
http://www.hls-pensioenconsultancy.nl/
Niet echt in de buurt voor je maar je hoeft er ook niet wekelijks heen lijkt me.

Zelf neem ik geen pensioendiensten af maar bij hun andere tak heb ik wel zakelijke verzekeringen lopen. Ik ben bijzonder tevreden over hun service en klantgerichtheid, doe al jaren zaken met ze.

Succes!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 juni 2011, 18:49
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Ik heb heel goede ervaring met Robert Verzuu. Hij heeft geen website, maar werkt samen met EverCare. Dat is als ik het goed heb een samenwerkingsverband van diverse freelancers en richt zich op particulieren en kleine ondernemers.
Robert runt de "vestiging" EverCare Maas en Waal in Dreumel (gewoon bij hem thuis), wat dus ook redelijk dicht bij jou in de buurt is. Hij komt gewoon bij je thuis en neemt de dingen met je door. Hij deed er niet moeilijk over om naar Tilburg te komen en een kennis in Schijndel was ook niet te ver, dus Den Bosch moet geen enkel probleem zijn.

Zijn aanpak is erg persoonlijk en open. Hij legt de boel helder uit, maakt een analyse en legt dan een aantal opties voor met de voors en tegens. In totaal heeft hij meen ik iets van 30 banken/verzekeraars om uit te kiezen, dus redelijk onafhankelijk. En wat ook niet onbelangrijk is: je betaalt geen provisie, maar je betaalt puur voor het advies op uurbasis. Voor hem zit er dus geen voordeel in om de verzekeraar met de beste provisie naar voren te schuiven.

linkje naar plaatspagina van Google
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 juni 2011, 14:46
Myrax Myrax is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 222
Standaard

Dank voor jullie reacties. Zitten zeker bruikbare tips bij.
Van mijn accountant heb ik inmiddels ook een naam doorgekregen. Deze man doet nog wat meer dan alleen pensioenen, dus een wat bredere blik. Ik ga eerst die optie bekijken.
Overigens hebben jullie het goed: de locatie is niet zo van belang; het is geen dienst waar ik wekelijks gebruik van zal maken.
__________________
Rixter Algra
Met citaat reageren
  #7  
Oud 1 maart 2012, 01:46
Secretariaat VVOFA Secretariaat VVOFA is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2012
Berichten: 1
Standaard Onafhankelijk financieel advies

Op de website van de VVOFA (www.vvofa.nl) kun je gratis informatie en brochures opvragen. Ook verwijzen we je naar boekhouders, fiscalisten en andere financieel deskundigen. Een van de weinige echt onafhankelijke financieel adviseurs.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onafhankelijk adviseur m.b.t. de for? Verwijderd account Al die andere praktische dingen 3 30 april 2011 16:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon