Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 oktober 2006, 02:26
fabianv fabianv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 5
Standaard Hierbij stel ik mij voor

Hallo,

Ik ben zojuist afgestudeerd aan de Hogeschool van de Kunsten te Utrecht waar ik mijn Master multimedia vormgeving heb behaald. Ik heb besloten een jaar te spenderen aan freelance werkzaamheben om enerzijds een hoop bij te leren wat betreft de zakelijke kant en anderzijds mijzelf te verder te ontplooien als een vormgever. Mijn werk vinden jullie op het volgende adres:

http://www.fabianvalkenberg.nl

Ik hoor graag wat jullie van mijn werk / website vinden en mochten jullie interessante opdrachten weten hoor ik dit graag.

Groet,
Fabian Valkenberg
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2006, 15:07
Kletskous Kletskous is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2006
Berichten: 6
Stuur een bericht via ICQ naar Kletskous
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Welkom. Ik heb je site even proberen te bekijken maar dat lukt niet. De pagina's laden niet of maar half of zo. Ik gebruik overigens Firefox. Heb je hem daar ook op getest?
__________________
Catharina

Kletskous
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2006, 15:44
fabianv fabianv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 5
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Dat is vreemd, de webiste werkt hier gewoon op firefox. Misschien heb je de laatste flash versie niet?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 oktober 2006, 16:24
Kletskous Kletskous is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2006
Berichten: 6
Stuur een bericht via ICQ naar Kletskous
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Klopt die heb ik inderdaad nog niet. Hobbelt voor Linux altijd wat achteraan maar zit er wel aan te komen geloof ik. Overigens is een Flash website voor zoekmachines volgens mij ook een ramp.
__________________
Catharina

Kletskous
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 oktober 2006, 07:05
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Je site ziet er mooi uit (Firefox - werkt hier ook - onder Windows)
Het kost wel wat moeite om je hele site te doorlopen.
Verder kost het even puzzelen hoe het menu werkt. Als je nl. op de naam klikt dan is het menu niet zichtbaar door het linkerkader.
Verder alles in flash, waarom?
Ook de sites in je portfolio kan ik niet benaderen. Lijkt mij handig.

Ziet er mooi uit, maar is het functioneel?
Wat is de doelstelling van de site?
Om je (potentiele) klanten te laten zien wat je doet? Dus mensen die je al eens ontmoet hebben en die je internetadres kennen.
Of wil je er nieuwe klanten binnen halen, ofwel mensen die jou niet kennen en je moeten vinden via internet.
Hoe zit het met de ZMO (ZoekMachine Optimalisatie) van flash sites?

Groet,
Erno
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 oktober 2006, 07:45
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Deze kwam ik zojuist tegen. Misschien interessant artikeltje om eens door te nemen Flash, wanneer wel en niet?
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 oktober 2006, 10:45
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Flash is leuk voor specifieke interacties of animaties. Maar een site in zijn geheel in Flash maken (eigenlijk een flashsite i.p.v. een website) is vragen om moeilijkheden. Ik moest drie keer wachten en vier keer klikken voor ik de eerste relevante informatie tegenkwam. Normaliter doe ik dat niet op een site en ben ik na één loze klik al weg.
__________________
René
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 oktober 2006, 14:43
fabianv fabianv is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2006
Berichten: 5
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Dankjewel voor jullie replies.

Ik heb ervoor gekozen om mijn site volledig in flash te maken omdat de nadruk moet liggen op het ontwerp en de animatie. Dit alles is niet mogelijk in HTML en dus stap ik over naar flash. Het is inderdaad waar dat de website qua functionaliteiten anders in elkaar zit dan de doorsnee site. Ik wou juist breken met de standaard layout.

Er zitten inderdaag nog wat bugjes in waar ik mee bezig ben, ik dacht dat ik het grootste gedeelte er uit had maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2006, 07:04
erno@ernohannink.nl's schermafbeelding
erno@ernohannink.nl erno@ernohannink.nl is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 142
Stuur een bericht via Skype™ naar erno@ernohannink.nl
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Fabian

Natuurlijk is het aan de creatieven om te breken met standaarden en alles anders te doen. Aan de andere kant moet je rekening houden met de grenzen van het spel.

Het product mag best sexy zijn (zoals bijvoorbeeld i-Pod) maar de belangrijkste vereiste is dat het werkt. Je site mag best anders zijn maar houd rekening met de werking van de zoekmachines, zodat je site gevonden wordt door potentiele klanten. Zorg er daarna voor dat je site 'bruikbaar is'; eenvoudig te bedienen en snel te volgen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Veerle's blog. De layout is anders dan gebruikelijk, valt op. Maar de bediening blijft eenvoudig en de site laad snel (zonder flash).

Erno
__________________
ik help zelfstandigen internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

gratis nieuwsbrief klanten krijgen via internet
Hyves: Hyves voor freelancers
@ernohannink
boekeh
Met citaat reageren
  #10  
Oud 1 november 2006, 18:48
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Hierbij stel ik mij voor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianv Bekijk bericht
Dankjewel voor jullie replies.

Ik heb ervoor gekozen om mijn site volledig in flash te maken omdat de nadruk moet liggen op het ontwerp en de animatie. Dit alles is niet mogelijk in HTML en dus stap ik over naar flash. Het is inderdaad waar dat de website qua functionaliteiten anders in elkaar zit dan de doorsnee site. Ik wou juist breken met de standaard layout.

Er zitten inderdaag nog wat bugjes in waar ik mee bezig ben, ik dacht dat ik het grootste gedeelte er uit had maar dit blijkt dus niet zo te zijn.
Dag Fabian,

Ten eerste ook welkom van mij.

Wat betreft flash. Je schrijft dat je juist wilt breken met de standaard layout, maar wat je doet is hiermee precies het tegenovergestelde. Jammer genoeg zijn juist heel erg veel websites van creatieven met een vergelijkbare achtergrond zo gemaakt. Aan de ene kant doe je hier dus mee precies wat men verwacht, aan de andere kant kun je er over nadenken of je hiermee wel klanten trekt of eerder medecreatieven.

Ik kan me voorstellen dat je ervaring wilt opdoen, maar of direct freelancer worden de weg is, betwijfel ik. Het werken voor een of meerdere bureau's in de eerste paar jaar is een uitstekende manier om de eerste grote valkuilen te leren ontdekken terwijl je een opvangnet hebt. Als je direct al freelancer wordt heb je zo'n net niet en het is maar afwachten of je direct opdrachten krijgt waar je van kunt leven. Ook bouw je door een tijdje voor een baas te werken een netwerk op dat je in ieder geval in het begin van het freelancebestaan goed kunt gebruiken.

Moet er natuurlijk wel bij zeggen dat als je vastbesloten genoeg bent je het waarschijnlijk wel zal lukken, maar dit is niet de makkelijkste weg.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Marktplaatsen met opdrachten voor freelancers René Marketing en acquisitie 18 21 mei 2006 22:34
Monique de Neef: adviseur Organisatieprocessen en passie voor Zweden Monique de Neef Marktplaats 2 7 mei 2006 14:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon