Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 december 2007, 18:23
marleen marleen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 december 2007
Berichten: 6
Standaard Waar verzekeren?

In januari begin ik met mijn onderneming, een eenmanszaak. Ik lever diensten in de ICT sector.

Ik heb me o.a. middels deze site verdiept in allerlei verzekeringen.

Ik wil nu een AOV afsluiten, een zakelijke rechtsbijstand verzekering en een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Ik heb allerlei punten voor mezelf opgeschreven waar de verschillende verzekeringen aan moeten voldoen.

Mijn vraag is: hoe kan ik verzekeringen vergelijken? Bestaat er ook zoiets als 'independer' voor de zakelijke klant? Via internet lukt het me niet om de informatie concreet te krijgen. Het enige advies is vraag een adviseur.
Maar daar heb ik dan weer niet bijster veel vertrouwen in ivm provisies ed.
Het kost ook veel tijd om verschillende assurantie adviseurs uit te nodigen.

Iemand tips?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2007, 22:08
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 december 2006
Berichten: 397
Standaard Re: Waar verzekeren?

Ten aanzien van een AOV, zou ik eerst even je arbeidsonschiktheid bij het UWV verzekeren, als je nu nog werknemer bent. Dat is zo geregeld en er geld een algemene acceptatieplicht. Je bent dan op dezelfde manier verzekerd als een werknemer (Ziektewet en WIA). Daarna kun je gaan shoppen voor een AOV. Bij het UWV moet dit binnen 4 weken nadat je geen werknemer meer bent gebeuren. Daarna kan het niet meer.

Voor rechtsbijstand heb ik mij verzekerd bij DAS. Daar zit ook een incassotraject bij. De meningen over rechtsbijstandsverzekeraars zijn wisselend. Is een rechtsbijstand sowieso nuttig is de kernvraag. Mij hebben ze goed geholpen, maar dat is persoonlijk. Ik heb wel een rechtsbijstandverzekering die prive en zakelijk verzekerd, omdat ik een eenmanszaak heb. Zakelijk en prive lopen dan door elkaar.

Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is moeilijk. Er zijn maar enkele verzekeraars die dit aanbieden en dan meestal voor bepaalde beroepsgroepen (ingenieurs, makelaars, enz). Bovendien erg duur. Zou bij mij € 1500,00 gaan kosten.
Als je een beroepsaansprakelijkheid kunt verzekeren, kijk dan meteen of je je wettelijke aansprakelijkheid daar ook kunt verzekeren. Kan handig zijn.

Wim
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2007, 21:22
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Waar verzekeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marleen Bekijk bericht
Mijn vraag is: hoe kan ik verzekeringen vergelijken? Bestaat er ook zoiets als 'independer' voor de zakelijke klant? Via internet lukt het me niet om de informatie concreet te krijgen. Het enige advies is vraag een adviseur.
Maar daar heb ik dan weer niet bijster veel vertrouwen in ivm provisies ed.
Het kost ook veel tijd om verschillende assurantie adviseurs uit te nodigen.

Iemand tips?

Een independer voor de zakelijke markt heb ik nog niet gevonden. Wat je natuurlijk kunt doen is je zelf inlezen en op basis daarvan contact zoeken met een aantal 'direct writers'. Of eventueel een assurantieadviseur inschakelen.

Voor wat betreft de onafhankelijkheid van die adviseurs: zijn worden betaald door de verzekeraars, de enige manier om zeker te zijn van onafhankelijk advies is zelf de financieel adviseur te betalen. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken op http://www.vofp.nl (de site van de Verengiging Onafhankelijke Financiele Planners)

Succes!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 december 2007, 23:00
Jean-Paul Jean-Paul is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 48
Standaard Re: Waar verzekeren?

Ik ben daar nu ook net mee bezig.
Een aansprakelijkheidsverzekering zou mij EUR 1250 kosten en dan kan ik 2 incidenten van maximaal 250.000 per jaar opvangen.
Dat zou voor mij genoeg moeten zijn.
Duur is het wel, maar als er iets mis gaat wil ik die backup wel hebben.

Overigens is een AOV duurder en die laat ik nog even zitten.

Wel doe ik een rechtsbijstand erbij.

Mijn motto: alleen verzekeren waarvan je zelf de risico's niet wilt dragen
__________________
Didago IT Consultancy
www.didago.nl

"Connecting People and Systems using Microsoft Technology"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 december 2007, 13:04
tijn1978 tijn1978 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 124
Standaard Re: Waar verzekeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Paul Bekijk bericht
Overigens is een AOV duurder en die laat ik nog even zitten.
Mijn motto: alleen verzekeren waarvan je zelf de risico's niet wilt dragen

Je eerste zin conflicteert volgensmij met de tweede zin, aangezien (volledige) arbeidsongeschiktheid behoorlijk in de papieren kan lopen.

(als ik zou moeten kiezen tussen aansprakelijkheid en AOV kies ik voor de laatste....)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 december 2007, 13:15
marleen marleen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 december 2007
Berichten: 6
Standaard Re: Waar verzekeren?

Bedankt voor jullie meedenken en reacties.

Het staat voor mij vast dat ik eerder genoemde verzekeringen wilk afsluiten.

Ik heb nu gevonden:

Rechtsbijstandverzekering van DAS; ik kan alleen niet goed terug vinden of ze conflicten met klanten dekken (daar gaat het uiteindelijk om).

AOV evt. in 1e instantie via UWV

Beroepsaansprakelijkheid via ICT Office (Fenit).

Ik twijfel nu of ik er goed aan doe om mijn verzekeringen bij verschillende partijen onder te brengen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 december 2007, 13:50
Jean-Paul Jean-Paul is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 48
Standaard Re: Waar verzekeren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tijn1978 Bekijk bericht
Je eerste zin conflicteert volgensmij met de tweede zin, aangezien (volledige) arbeidsongeschiktheid behoorlijk in de papieren kan lopen.

(als ik zou moeten kiezen tussen aansprakelijkheid en AOV kies ik voor de laatste....)
Of het conflicteert is persoonlijk.
Ook moeten de kosten wel tegen het risico opwegen en dat doet het voor mij momenteel (nog) niet.
Ik ga wel aan de AOV, maar nog even niet.
__________________
Didago IT Consultancy
www.didago.nl

"Connecting People and Systems using Microsoft Technology"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar vind ik een database met middelgrote productiebedrijven zonder marketingafdeling? Luuk Marketing en acquisitie 3 4 december 2007 17:32
Waar bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten Verwijderd account Al die andere praktische dingen 5 12 mei 2007 21:29
Koppelverkoop in verzekeren wieowie? alfred Al die andere praktische dingen 3 1 mei 2007 20:14
Waar sta jij voor? Annedien Hoen Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 14 juni 2006 16:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon