Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Administratie

Mededelingen

Administratie Factureren, financiële boekhouding, jaarrekening, urenregistratie, kilometeradministratie, archiveren...

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 november 2018, 22:59
sirbasel sirbasel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2018
Berichten: 2
Standaard Inkomen van Fiverr

Hallo,

Mijn Nederlands is niet perfect, maar ik ga mijn probleem in het Nederlands proberen uitleggen.
Ik werk als freelance ondertitler (Ik maak ondertitelen voor videos), normaal gesproken werk ik via Fiverr, maar onlangs heb ik me ingeschreven bij de KvK en nu probeer ik mijn klanten van Fiverr naar mijn eingen website nemen.

De probleem is, dat Fiverr geen factuur stuurt naar freelancers en als ik zelf de facturen wil maken, lijkt me op dat niet al internationle klanten zin hebben om hun adres en achter namen geven, en ik weet niet hoeveel BTW moet ik optellen.
Ik heb sowieso de belastingdienst gebeld, en de medewerker zei dat ik zal gebeld worden binnen twee dagen om een antwoord te geven over mijn vraag maar niemand belt.

Weet misschien iemand hoe kan ik dat regelen?

Alvast bedankt,
Basel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2018, 11:12
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Ik vermoed dat je Fiverr als je klant moet zien. Krijg je daarvan creditfacturen of andere documentatie van de transacties?


BTW op internationale dienstverlening is ingewikkeld. Als je er met het hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland niet uitkomt, dan zou ik een boekhouder/accountant/belastingadviseur raadplegen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2018, 14:36
sirbasel sirbasel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 november 2018
Berichten: 2
Standaard

Dankuwel voor uw reactie, meneer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
Ik vermoed dat je Fiverr als je klant moet zien. Krijg je daarvan creditfacturen of andere documentatie van de transacties?
Helaas niet, de enige bewijs die verkoopers kunnen krijgen is een verdienen rapport, en die is niet geldig voor bleasting. [URL=https://forum.fiverr.com/t/invoice-for-sellers/80428[/URL]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door René Bekijk bericht
BTW op internationale dienstverlening is ingewikkeld. Als je er met het hulpmiddel Diensten in en uit het buitenland niet uitkomt, dan zou ik een boekhouder/accountant/belastingadviseur raadplegen.

Volgende week heb ik een afspraak met een accountant, maar toen ik hem vertelde, had ik het gevoel dat hij onzeker is want hij zei bijvoorbeld dat ik technisch gesproken krijg ik mijn inkomsten van Fiverr -de platform- (Israëlisch bedrijf) due misschien er is een andere manier om dat te regelen.


- I hope my reply is clear with my Dutch level-
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2018, 14:22
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sirbasel Bekijk bericht
hij zei bijvoorbeld dat ik technisch gesproken krijg ik mijn inkomsten van Fiverr -de platform- (Israëlisch bedrijf)
Dan vermoedde ik dus al. Dan zou ik verkoopfacturen uitschrijven aan dat Israëlisch bedrijf en de regels volgen die daarvoor gelden.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
belasting, factuur, fiverr, zzp

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarschuwing: spookfactuur van KvK-lookalike forumbeheerder Nieuws - Voor en door freelancers 13 23 januari 2009 17:42
Auteursrechten van freelancers wel of niet in goede handen bij CLIP? erix Nieuws - Voor en door freelancers 0 4 november 2008 09:14
Arbeidsovereenkomst of Overeenkomst van opdracht? naquah Al die andere praktische dingen 19 9 juni 2008 10:07
NRC: beperk zelfstandigenaftrek Mariëlle Schrijft Nieuws - Voor en door freelancers 7 19 augustus 2007 11:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon