Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #11  
Oud 9 november 2008, 00:00
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: tool gezocht voor online kennisbase

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
@Ontwerp:
scribd ipaper, interessant, maar het kan niet alles aan en is zover ik even zie publiekelijk voor iedereen te zoeken
Ja vind het ook interessant. Nadeel is vind ik dat ik al een paar keer met documenten lange wachttijden heb ervaren. Plus als je een document in zo'n klein schermpje hebt en je gaat inzoomen dan vind ik het ook niet te lezen. Neemt niet weg met snellere internetverbindingen enz, dat het leuk speelgoed is. Het heeft wel wat. Maar goed het moet ook practisch zijn en niet alleen op het eerste gezicht eye candy.

Ik zag gisteravond dat ze tevens een API leveren. En als ik de informatie goed begrijp kun je het gehele Scribd platform (door hun) onafhankelijk installeren. Vind de website wel een beetje wennen en moeilijk om informatie in het begin te vinden. Vindt het wel iets om de ontwikkelingen van in de gaten te houden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
@Ontwerp:
2. Je kunt een pagina met publicatiedata (auteur, titel, isbn, korte samenvatting, etc) aanmaken met daarin een link naar de pdf publicatie of document.
>> Wil je dat echt doen? Je weet dat gebruikers dat een paar dagen doen en daarna niet meer. Dus dit moet je automagisch laten doen.
Gewoon database formuliertje aan hangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
@Ontwerp:
3. Je kunt ook pdf's converteren naar webpagina's.
>> Geen optie, want daar gaat vaak wat fout en het gaat niet alleen om PDF's
Idem " Andersom kan overigens ook dus webpagina's converteren on the fly naar pdf."
Dank voor de aanvullende informatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ramon fincken Bekijk bericht
@Ontwerp:
@erix, vraagje... mag het wat kosten?
Zet dan gewoon een google server neer op de zaak / in het datacentrum.
http://www.google.com/enterprise/int...tm_campaign=en

http://www.google.com/enterprise/gsa/
http://www.google.com/enterprise/mini/index.html
Interessant spul. Als ik de demo zie is het toch vrij basic en moet je nog een hoop spul zelf intypen zoals filetype en domein. Vind het jammer dat je dat niet kan configuren met bijvoorbeeld een meerkeuzemenu. Ook beetje jammer dat de online demo vergadering gepland staat voor oktober 2007... Vraag me af of je het Google logo dan moet aanhouden (niks tegen google, maar als je x duizend euro betaald, dan neem ik aan dat je je eigen logo kunt bepalen.) De layout kun je wel zelf bepalen.

Een vergelijkbaar iets is PicoSearch. Ik heb daar weleens een demo van geprobeerd. Op zich interessant spul. Wordt ook door een aantal profesionele bedrijven gebruikt.

Als je database resultaat er aan zou koppelen met dingen zoals auteursnaam en die linkable maken met relevante resultaten, een korte samenvatting en de zoektekst gehighlight dan zou je best een relaxte zoekfunctie hebben. Een mooi pdf, xls, etc icoontje ernaast. Externe links aangeven.
Zou ik wel opten voor een database formulier om alles in te voeren. Houd het lekker georganiseerd en kun je zo overstappen op een andere formaat als je wil. Ook makkelijker als je informatie met externen wil uitwisselen. Hoef je alleen maar even een query te runnen voor de juiste format. Gooi je die gewoon op een rss feed en presto. Je kunt de info automatisch exporteren/ importeren.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon