Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 juni 2009, 12:37
Norbert Norbert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 6
Standaard Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Hoi allemaal,


Vraagje:
Ik kon ergens bijna per direct werken indien ik een geldige background screening had. Helaas heb ik deze niet. Normaal krijg je deze als je ergens gaat werken waar dat vereist is. Bij spoed opdrachten of tijdelijke opdrachten gebeurt dat niet altijd. Dan moet je hem dus blijkbaar al hebben.


Mijn vraag is, waar kun je die aanvragen? Belangrijk is dat die ook algemeen geaccepteerd wordt. Welke Screenings zijn er? In dit geval had ik er een nodig voor de banksector.


Groet,

Norbert
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 juni 2009, 12:43
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Gaat dat niet over de standaard "bewijs van goed gedrag"? Die kun je toch via de gemeente aanvragen (dacht ik)?
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juni 2009, 13:23
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Dag Norbert,

Apart dat ze dat jou vragen. Nu kan het zijn dat de regels voor vast personeel anders zijn dan die voor freelancers, maar ik heb een tijd voor een bank gewerkt en bij mijn sollicitatie werd de screening (het opvragen ervan natuurlijk) door de bank zelf gedaan.

Dat lijkt me ook een meer logische weg: hoewel natuurlijk de meeste mensen te goeder trouw zijn, zou ik als bank het liever zelf vragen dan aan degene van wie ik de screening wil.

Aanvulling: het is lekker weer en ik las misschien iets te snel: je schrijft vrijwel hetzelfde als ik hierboven zeg. Het lijkt me hoe dan ook logischer als een bank dit zelf doet.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juni 2009, 19:33
Norbert Norbert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Het gaat niet om het 'bewijs van goed gedrag'. Het gaat inderdaad om de screening die Mieke Roth bedoeld. De tussenpersoon die ik sprak had het erover dat die screening 1 jaar geldig is en derhalve had ik er een kunnen hebben doordat ik ergens ander gewerkt zou hebben waar dat ook nodig was.

Om die reden dacht ik, als de screening van Bank A ook geld voor Bank B, dan zou je die screening misschien ook zelf al van te voren kunnen regelen.

Ik ben alleen bank dat dat dan alleen door de opdrachtgevende bank aangevraagd kan worden.

Toch bedankt voor het reageren. Mocht ik ergens toch tegen komen dat je je van te voren al kunt laten screenen, dan zal ik dat laten weten.

Groetjes,

Norbert Koenekoop
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 juni 2009, 13:57
nick nick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 26 mei 2008
Berichten: 28
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Naast een VOG, die je bij de gemeente kunt aanvragen, heb ik een screening uit laten voeren door het DSI (www.dsi.nl). Deze instantie voert screenings uit voor met name financiele instellingen.

Ik heb dit overigens op verzoek van een klant gedaan, die ook de kosten voor zijn rekening neemt. De uitslag van de screening vermeld dan ook expliciet dat er gescreend is voor het uitvoeren van mijn werkzaamheden bij deze klant.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 6 juni 2009, 14:16
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Ook een "simpele" VOG wordt afgegeven op basis van specifieke werkzaamheden bij een specifieke klant/werkgever/wat dan ook. Gevonden resultaten worden daar nl. aan gerelateerd.
Zo zal een veroordeling voor fraude zwaarder wegen bij een functie/opdracht op het hoofdkantoor van een bank, dan bij onderwaterlaswerkzaamheden in de Rotterdamse haven.

Omdat het dus zo specifiek is, lijkt het me niet meer dan normaal dat je (potentiële) opdrachtgever de kosten draagt: je kunt het ding immers nergens anders voor gebruiken.

Groeten, Renée
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 juni 2009, 11:43
Norbert Norbert is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 6
Standaard Re: Achtergrond Screening. Hoe kom je daar aan?

Hoi Nick,

Bedankt voor de link naar de website. Je kunt daar inderdaad vooraf een screening laten uitvoeren. Ik ben momenteel in onderhandeling met een opdrachtgever die zo'n verklaring niet nodig heeft, maar weet nu waar ik deze vooraf zou kunnen regelen. Ik wil de rest van jullie ook bedanken voor jullie reacties.

Groetjes,
Norbert
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
background screening, employe screening, screening


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kom ik aan bedrijfsgegevens als ik nog niet ingeschreven sta bij de KvK? jesse Al die andere praktische dingen 3 9 mei 2008 09:39
Projectmatig werken voor 1 opdrachtgever: hoe pak ik dat aan? Denise Kastermans Al die andere praktische dingen 12 14 april 2008 20:17
Marktonderzoek voor magazine: hoe pak ik dat aan? linda Marketing en acquisitie 10 16 januari 2008 14:00
Hoe kom je aan 1225 uren voor het urencriterium? agnez Belasting 12 19 januari 2007 11:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon