Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Al die andere praktische dingen

Mededelingen

Al die andere praktische dingen Bedrijfsnaam, KvK, spullen inkopen, briefpapier, rechtsvorm, bedrijfsruimte, vervoer, juridische zaken, verzekeringen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 24 april 2006, 20:22
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: werkruimte

Wat een goed onderwerp! Ook al woon en werk ik in de leukste stad van Nederland (= Haarlem, is ook Isa met mij eens ), ik worstel al geruime tijd met de m2/$ vraag. Ik kan intrekken bij een stel freelancers voor 200-300 euro per maand incl ADSL (zie frequente aanbiedingen op http://www.villamedia.nl. Ik kan ook een tafel nemen in de kantoorruimte van mijn belangrijkste uitgever en opdrachtgever (WTC Rotterdam). Maar als ik zelfstandig iets wil huren, kost dat kapitalen (of ik beland op een industrieterrein drie hoog achter). En ik ben ook wel gesteld op mijn privacy (ik werk nu vanuit huis, lekker rustig, maar wel altijd je werk in huis en ik kan eigenlijk geen klanten ontvangen. Ik vind dat niet professioneel.)

Kortom, anderen: wie maakte welke beslissing met welke afweging?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 april 2006, 20:25
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: werkruimte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katsarchitecten
Vanf half april kijk ik vanaf mijn werkplek over het hele centrum van Amsterdam, wat wil je nog meer...
Oh, waar is dat?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 april 2006, 22:52
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: werkruimte

@ erix
Citaat:
Ik kan ook een tafel nemen in de kantoorruimte van mijn belangrijkste uitgever en opdrachtgever (WTC Rotterdam).
Vanuit beroepsmatige overwegingen zou ik niet een ruimte bij mijn opdrachtgever willen huren. Reden: als de opdrachtgever mij ziet, wil ik ook dat hij ziet dat ik voor hem bezig ben. Voor het mooie uurtarief dat voor mij betaald wordt, wil ik niet de indruk wekken dat ik ook mijn eigen zaken bij hem uitvoer. Het risico dat ik daarmee zou lopen, weegt niet op tegen het tijdelijke gemak.
Dat geldt al zeker voor mijn grootste opdrachtgever, die mij een vergelijkbaar aanbod heeft gedaan.

Momenteel doe ik zaken vanuit huis, en ontvang ik klanten vooral in een restaurant. Combi met lunch of diner. Dat is niet optimaal, en zodra de financiën dat toelaten wil ik op zoek naar goede bedrijfsruimte.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 24 april 2006, 23:47
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: werkruimte

Ik werk sinds 5 januari op ongeveer 250 meter van huis...rand Amsterdam en NEE! ik ga niet met de fiets (m'n partner overigens wel als 't uitkomt). De afweging was 2-ledig. Ik had kantoor op 30-40 min van huis en werk veel met papierendossiers. Dus elke vrijdag en maandag had ik een lammer arm van 't sjouwen met dossiers en weet ik wat allemaal. Nu kan ik even binnenwippen op kantoor. Daarnaast was het soms heel lastig voor klanten om op bezoek te komen op kantoor omdat ik ergens in een kantoorschuur bij een boerderij zat.

Wel leuk hoor die schaapjes, vooral als 't mooi weer was maar ja...

dus op een dag maar binnengestapt in 't dichtsbijzijnde kantoorgebouw. Die wilden natuurlijk grote ruimten verhuren. Heb uiteindelijk de helft van de m2 kunnen krijgen en dat was precies genoeg. En de prijs €125 p/m2...blijft een hoop geld maar ja aan de zuidas betaal je volgens mij 5-8 x zoveel.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 april 2006, 09:38
katsarchitecten's schermafbeelding
katsarchitecten katsarchitecten is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 31
Standaard Re: werkruimte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Oh, waar is dat?
PostCS 8e verdieping
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 juni 2006, 13:49
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: werkruimte

Wat zijn jullie ervaringen met het huren van vergaderruimte of andere ruimte buiten de deur voor bijeenkomsten?

Waar gaat je voorkeur naar uit: ruimte in een hotel, een café of in zo´n modern flexkantoor?

Waar moet je allemaal rekening mee houden? Hoe lang van te voren moet je bijvoorbeeld boeken?

Wat kost het?

Waar vind je ze in je woonplaats?

Zijn er goede andere ideeën voor bijeenkomsten buiten de deur? Kun je bijvoorbeeld bij de gemeente ruimtes huren?
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 juli 2006, 22:27
alfred alfred is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 420
Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: werkruimte

Wij houden 1x per kwartaal een soort kwartaaloverleg. Dat hebben we 1x gedaan in hotel mercure in de buurt in het restaurant...was meteen ook de laatste keer.

Het is wel gezellig en ontspannen maar ja je kan niet echt overleggen want iedereen luistert mee. Ik heb wel verschillende klanten die bijvoorbeeld goedkoop zaaltjes huren bij buurthuizen
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 juni 2009, 17:01
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: werkruimte

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dannyverhoeven Bekijk bericht
Beste bezoeker,

De meeste bezoekers hier hebben het over de overstap van thuiswerken naar een kantoorruimte. Ondernemers maken veelal de stap vanwege professionaliteit (ik kan thuis toch geen klanten ontvangen)

Dit is ook één van mijn redenen geweest om over te stappen naar een eigen kantoorruimte maar vooral vanwege time management.

Het is eenmaal zo wanneer jij vanuit huis werkt je minder productief werkt dan wanneer jij op een kantoor werkt. Thuis sluit je het werk nooit af terwijl je op kantoor je eigen kantoor kunt afsluiten (en dus daadwerkelijk het gevoel hebt dat je werkdag erop zit en kunt ontspannen)

Time management is een te veel vergeten onderdeel voor thuiswerkers.

Denk hier over na!

Succes

Danny Verhoeven
Ik denk dat het met de productiviteit wel mee valt, of tenminste; het hangt van de persoon af. Iemand die gewoon gedisciplineerd en productief is, kun je overal neerzetten.

Zelf merk ik wel, net als de mensen hierboven, dat het lastiger is om mensen te ontvangen als je vanuit huis werkt. Gelukkig heb ik straks een mooi compromis: over twee weekjes krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, met daarin een kantoor + kleine vergaderruimte mét eigen ingang. Ontvangst kan dan dus prima, maar dagelijks reizen of naast je hypotheek ook een ander betalen hoeft dan niet!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten die je als freelancer wél kunt aftrekken René Belasting 66 28 oktober 2009 20:26
Aftrekpost werkruimte Loran Al die andere praktische dingen 2 30 maart 2008 20:27
Bedrijfsruimte aan huis Verwijderd account Al die andere praktische dingen 8 23 augustus 2007 10:44
Freelancer en werkruimte thuis alfred Belasting 15 7 juli 2006 18:54
werkruimte voor ontwerper/ kunstenaar katsarchitecten Marktplaats 0 23 maart 2006 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon