Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 mei 2009, 18:50
Benny van de Werfhorst Benny van de Werfhorst is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 16
Standaard Hoe gaat teruggave inkomstenbelasting in zijn werk?

Beste mensen,

Voor 01-04-2009 moest ik mijn inkomstenbelasting indienen. Ik heb dat keurig op tijd gedaan. Hierbij had ik recht op teruggave. Wat ik nu afvraag: Hoe gaat die teruggave in z'n werk?

- Wanneer krijg je de teruggave (voorlopige?) terug?
- Gaat de teruggaaf in termijnen of in één keer?

Dit is mij niet geheel duidelijk, namelijk. Ik hoor hier veel tegenstrijdige berichten over. Dus wie weet het?

Bedankt!

gr. Benny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 mei 2009, 01:12
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 980
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Hoe gaat teruggave inkomstenbelasting in zijn werk?

In het algemeen krijg je voor 1 juli een voorlopge aanslag als je voor 1 april je aangifte hebt ingediend. De uitbetaling van het bedrag op die voorlopige aanslag vind in een keer plaats, normaal binnen 14 dagen na de dagtekening van de voorlopige aanslag.

De voorlopige aanslag word bij (eenvoudige) particulieren aangiften normaal gesproken voor het einde van het jaar omgezet in een definitieve aanslag, voor ondernemers kan het langer duren voordat de definitieve aanslag volgt. Omdat winst uit onderneming nu eenmaal anders moet worden gecontroleerd als bijvoorbeeld de renteaftrek van een hypotheek (die gegevens zijn direct verifieerbaar voor de belastingdienst bij derden zoals kadaster, hypotheekverstrekker e.d.)

Als de belastingdienst het niet eens is met jou aanslag dan kunnen zij eerst aanvullende informatie vragen of ambtshalve de aanslag aanpassen. en deze stappen kunnen het vaststellen van de voorlopige aanslag vertragen, evenals de uitbetaling van de voorlopige aanslag.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 mei 2009, 12:11
Benny van de Werfhorst Benny van de Werfhorst is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 16
Standaard Re: Hoe gaat teruggave inkomstenbelasting in zijn werk?

Hoi Roel,

Bedankt voor je antwoordt!

gr. Benny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
BTW Hoe gaat de belastingdienst om met een hoge teruggaaf (>100k)? iamnow Belasting 2 10 mei 2009 00:39
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 23:03
Werk 2008 gefactureerd in 2009, welk jaar inkomstenbelasting? Anita Belasting 2 7 januari 2009 11:57
Hoe zorg ik dat ik niet blijf hangen in bepaald werk? Annet30 Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 18 10 januari 2008 13:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon