Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Bedrijfsvoering > Belasting
Registreer Weblogs FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Mededelingen

Belasting Inkomstenbelasting (winst uit onderneming en resultaat uit overige werkzaamheden), omzetbelasting (btw), vennootschapsbelasting.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 maart 2009, 08:40
emeinema emeinema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 34
Standaard Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting

Dag,

Toen ik de voorlopige aanslag inkomstenbelasting moest betalen voor 31 december 2008 heb ik deze op de balans aangegeven als 'prive-ontrekking'.

Nu krijg ik bij de berekening 'Saldo Fiscalewinstberekening' tijdens de aangifte inkomstenbelasting over 2008 de 'kapitaalsvergelijking' voor mijn kiezen die mij zegt dat ik het ondernemingsvermogen moet optellen bij de privéontrekkingen om tot een totaal 'eindvermogen + privéontrekking' te komen. Vanwege de resultaten verderop in de aangifte heb ik mijn twijfels of ik de betaling van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting wel moet aanmerken als 'privéontrekking'. Kan iemand mij vertellen hoe dit in elkaar steekt? (waar zou de betaling van de voorlopige aanslag anders op de balans moeten/kunnen staan?)

Met vriendelijke groeten,

Edo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 maart 2009, 08:55
Rene_S's schermafbeelding
Rene_S Rene_S is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 2 november 2007
Berichten: 87
Standaard Re: Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting

Beste Edo,

Je IB is een privé uitgave. Als je die van je zakelijke rekening betaalt is het idd gewoon een privé-onttrekking.

Gr, René
__________________
Adviseur Prestatie Management

Gratis nieuwsbrief ontvangen met interessante items op gebied van Prestatie Management? Schrijf je in op www.predi.nl!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 maart 2009, 10:08
emeinema emeinema is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 34
Standaard Re: Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting

Ontzettend bedankt voor de informatie René.

De reden waarom e.e.a er vreemd uitzag in de aangifte was gelegen in het feit dat ik de privéontrekking niet afgetrokken heb van het totale ondernemingsvermogen op 31-12-2008. Deze werd in de kapitaalvergelijking dus dubbel meegenomen.

Groeten,

Edo
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 februari 2010, 12:16
Evi Evi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 18 september 2009
Berichten: 3
Standaard Re: Saldo Fiscalewinstberekening en de impact hierop van de voorlopige aanslag inkomstenbelasting

Dus alle prive uitgaven (bvb overgehevelde "salaris eigenaar EZ, betaalde prive etentjes of prive aankopen: kleding, vakanties etc.) betaald van de zakelijke rekening zijn altijd priveonttrekkingen en moeten dus in de aangifte 2009 alszodanig opgegeven worden?

Ik worstel hier nl mee in de aangifte van 2009 of ik priveontrekkingen contacten op basis hiervan dus moet invullen of niet
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Inkomstenbelasting Starter voorlopige aanslag inkomstenbelasting Interfico Belasting 7 13 februari 2009 16:15
Hulp gevraagd bij het vinden van de nieuwe bureaumanager voor La Red NowHow Marktplaats 0 2 februari 2009 21:38
Zijn dit aanvaardbare voorwaarden? jazzvb Omgaan met opdrachtgevers 6 23 januari 2009 22:03
Persberichten schrijven in 20 stappen (Boekrecensie/overzicht) Adine Versluis Jezelf en je freelancepraktijk ontwikkelen 6 30 juli 2007 16:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon