Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Markt > Marktplaats

Mededelingen

Marktplaats Stel jezelf voor en bied je diensten aan met een spetterende elevator pitch. Plaats een oproep als je een freelancer zoekt voor een opdracht, om mee samen te werken of werkruimte te delen.

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 april 2006, 17:04
Monique de Neef Monique de Neef is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 8
Stuur een bericht via Skype™ naar Monique de Neef
Standaard Monique de Neef: adviseur Organisatieprocessen en passie voor Zweden

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik me aangemeld op dit forum. Mijn naam is Monique de Neef en ben startend als zelfstandige.
Momenteel werk ik nog als kwaliteitscontroller bij de gemeente Arnhem, maar ik ben dit al langzaam aan het afbouwen.
Vanuit mijn vakgebied wil ik nu gaan starten als freelancer.

Daarnaast ben ik vanuit mijn passie voor Zweden bezig met een informatieve website plus E-zine en organisatie van
bedrijfsuitjes met Zweeds tintje en het geven van workshops voor mensen die naar Zweden willen emigreren.

Waar het accent op zal komen te liggen? Dat zal de toekomst uitwijzen. Uit een workshop Start vanuit je Hart is
me duidelijk geworden dat ik mijn talenten wil inzetten als zelfstandige en dat ik iets met mijn passie voor Zweden
wil doen. De boodschap vanuit de workshop was om het in ieder geval 1 jaar te doen, en dan te evalueren.

Aangezien zo'n website en E-zine moet groeien, wil ik graag vanuit mijn talent en vakkundigheid als kwaliteitsmanager
freelance opdrachten aangaan. Mijn 1e concept on-liner en elevator pitch is als volgt:

Ik stel samen met de opdrachtgever en team uit de non-profit sector een verbeter- of inrichtingsplan voor de uitvoering en
verantwoording van hun organisatieprocessen op.

Ik ben een adviseur Organisatieprocessen voor de non-profit sector. Ik vertaal wet- en regelgeving naar de uitvoeringspraktijk.
Ik beoordeel de huidige uitvoering of stel inrichtingseisen op. Met de opdrachtgever en het team stel ik een verbeter- of inrichtingsplan op.
Opdrachtgevers huren mij als vakdeskundige in, omdat zij bijvoorbeeld niet weten welke eisen aan de uitvoering worden gesteld,
zij zelf geen tijd of capaciteit hebben, of omdat zij problemen hebben met de verantwoording van de uitvoering.
Als persoon vinden zij dat ik goed kan luisteren en samenwerken, en dat ik me
enthousiast en snel inwerk in nieuwe gebieden.

Graag jullie reactie, zodat ik jullie opmerkingen na de "bezink-fase" kan verwerken.


Ik kijk er naar uit om jullie verder te leren kennen. Mochten jullie vragen/tips hebben naar aanleiding van dit stukje,
mijn websites of over het land Zweden, dan hoor ik het graag.



Hartelijke groeten,
Monique de Neef
__________________
Groeten,
Monique de Neef

De Neef Procescoaching & Onderzoek
- voor Publieke- en Zorg & Welzijn sector
- betere dienstverlening of bedrijfsvoering
- via focus, reflectie en inspiratie (uit Zweden)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2006, 10:33
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Monique de Neef: adviseur Organisatieprocessen en passie voor Zweden

Welkom Monique,

Wat een grappige combinatie van Zweden en kwaliteitsmanagement. Heb je zelf ook emigratieplannen?
Je pitch lijkt me goed, hoewel nog wel wat abstract. 'Processen' is eigenlijk rotwoord, klnkt al gauw heel ambtelijk. Misschien kun je een aansprekend voorbeeld toevoegen aan je pitch?
En die workshop Start vanuit je hart; heb je daar wat info over?

Groet,
Isabelle
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 mei 2006, 15:45
Monique de Neef Monique de Neef is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Berichten: 8
Stuur een bericht via Skype™ naar Monique de Neef
Standaard Re: Monique de Neef: adviseur Organisatieprocessen en passie voor Zweden

Hallo Isabelle,

De emigratieplannen had ik wel. Ik heb heel wat informatie opgezocht en op een rij gezet. Uiteindelijk heb ik besloten om toch in Nederland te blijven.
Zie ook mijn - pas opgezette - weblog: www.zwedenkompas.typepad.com
Aangezien er nog geen workshops in Nederland over emigreren naar Zweden worden aangeboden, wil ik o.a. daar in gaan bijdragen vanuit Zweden Kompas.

Voor de workshop Start vanuit je Hart kun je meer lezen op http://www.startvanuitjehart.nl/start.html

Het is inderdaad lastig om in een klein stukje aan te duiden wat onder 'processen' wordt verstaan. Je tip om een voorbeeld toe te voegen vind ik een goed idee. Het is namelijk nogal een verschil tussen een gemeente die bijvoorbeeld de Wet Werk en Bijstand uitvoert, of een gezondheidsdienst die jeugdgezondheidszorg uitvoert.

Hartelijke groeten,
Monique de Neef
__________________
Groeten,
Monique de Neef

De Neef Procescoaching & Onderzoek
- voor Publieke- en Zorg & Welzijn sector
- betere dienstverlening of bedrijfsvoering
- via focus, reflectie en inspiratie (uit Zweden)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon